G&L TOPIC (the rebirth of Fender?)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Tnx.

Jep, bij mij staan ze allemaal vlak. Eerlijk gezegd heb ik ook nog niet geëxperimenteerd met verschillende hoogten van de pooltjes, maar ik neem aan dat er wel een waarneembaar verschil zal ontstaan als de hoogtes versteld worden. Vooralsnog ben ik tevreden over de sound, maar misschien dat ik ooit nog wel uit nieuwsgierigheid met de pooltjes in de weer ga :).
Gebruikersavatar
Bertjefred
Berichten: 3065
Lid geworden op: 20 aug 2007, 22:18

Bericht door Bertjefred »

De pooltjes hebben inderdaad wel een beetje invloed. Kan je volume iets gelijk mee trekken tussen de snaren. Dat doe ik omdat ik drop D sta en die D net wat harder lijkt. Wat heel interessant is is met de pickup hoogtes experimenteren. Om dat je geen blend knop hebt kan je door de hoogte van de pickups ten opzichte van elkaar je sound bepalen in de midden stand. Dat heeft best veel invloed en kan je net iets eigens mee doen. Als ik me goed herinner heb ik de nek pickup iets dichter bij de snaren dan de bridge. Ik speel vaak op de achterste pick up dus dat compenseert dat ook iets meer.
Gebruikersavatar
MrSal
Berichten: 163
Lid geworden op: 21 feb 2011, 15:33

Bericht door MrSal »

Oké. Ik heb ze laten staan omdat ik de sound die ik wilde nu heb maar ben nieuwsschierig wat het doet.
Ik heb de achterste (brug element) wat hoger staan :D en die gebruik ik ook als duimsteun. (De sound nog niet getest op de repetitie dus ben benieuwd.)

Ik wil hem binnenkort toch eens helemaal af laten stellen, incl. de pooltje op de elementen testen. Normaal probeerde ik het afstellen zelf maar wil er toch eens een deskundig advies bij. :p Zit nu toch te vaak te rommelen met de brug instellingen. :|
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

Kan iemand mij uitleggen waarom de G&L L-1000 (USA) zo goed is? Ik heb er laatst op gespeeld en was nogal impressed.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Yx-OEKHkdQw[/youtube]
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5677
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Ik denk omdat het in essentie een über-Precision is. En ij houd daar stiekum wel van, denk ik... :wink:
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

Zou dat het zijn, Henk! :lol:
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
R.E.D.
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 okt 2006, 16:41

Bericht door R.E.D. »

Een tijd lang heb ik een hele fijne L2000 gehad, maar de laatste jaren merkte ik dat ik eigenlijk alleen nog maar het halselement gebruikte, en dan voornamelijk passief. De sinds begin jaren '90 niet meer gemaakte L1000 is eigenlijk gewoon een L2000 zonder brugelement en preamp, dus toen ik een betaalbare L1000 op eBay tegenkwam, heb ik hem uit nieuwsgierigheid gekocht. Een bas die doet wat ik wil met zo min mogelijk overbodige features spreekt me wel aan.

Vreemd genoeg bleek hij ongeveer 10 keer zo vet te klinken, en veel lekkerder te spelen dan mijn L2000. En dan heb ik het nog niet eens over de 'OMG-modus', die een L2000 in principe niet heeft.
Exit L2000...

Dus ik ben ook wel benieuwd of iemand kan uitleggen waarom de L1000 zo goed is!
Jack

Bericht door Jack »

Omdat het gewoon een P is, meer is er niet. :wink:


sorry moest gewoon, zijn de genen.

Plaatje bij?

Afbeelding
Geleend van Talkbass
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13437
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

Mijn nieuwe aanwinst:
Afbeelding
Afbeelding
Ik weet inmiddels waarom ze zo goed zijn. :wink:
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5677
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Wauw, hoe doe je het toch altijd weer Fred. Heel mooi, gefeliciteerd! :worship:
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Mooooooiiii!!!
Gebruikersavatar
DFA 79
Berichten: 982
Lid geworden op: 01 jun 2009, 18:42

Bericht door DFA 79 »

Doet me altijd denken aan zo'n peavey T45 :jaaaaa:
Gebruikersavatar
R.E.D.
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 okt 2006, 16:41

Bericht door R.E.D. »

Nou, dan doe ik ook gezellig mee met het L-1000 festijn. De mijne is uit '83, als het goed is.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

Vanavond in bandverband mijn G&L L-1000 uit kunnen proberen. Vooral gespeeld in de humbucker mode en die zit toch erg dicht tegen het geluid van de Stingray aan al is de G&L passief. In single coil mode krijg je de echte precision-sound. De OMG-mode ofwel bassboost geeft in de kleine oefenruimte iets teveel boost. Het volume moet dan wel omlaag. Die bewaar ik wel voor de optredens.
Kortom, het is een veelzijdige bas die ook nog eens prima is afgewerkt. George en Leo hebben hun best gedaan bij het ontwikkelen van dit instrument. Niet van alles een beetje, maar een beetje veel van alles. :worship:
Daarom nog maar een extra plaatje:
Afbeelding
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Plaats reactie