G&L TOPIC (the rebirth of Fender?)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

Gefeliciteerd met je aankoop, Lyske. Daar ga je geen spijt van krijgen. Ik zweer inmiddels bij mijn L-1000. Daar kan geen Fender aan tippen, al is het natuurlijk ook een (Leo) Fender. :wink:
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
Lyske
Berichten: 605
Lid geworden op: 23 aug 2012, 20:04

Bericht door Lyske »

Iemand een idee welke snaren ik er het best zou opleggen?
Nu ligt er een setje d'addario rounds op maar ik heb het gevoel dat de bas hierdoor niet tot zijn volledige recht komt.
BasSas
Berichten: 62
Lid geworden op: 12 mar 2012, 16:54

Bericht door BasSas »

Lyske schreef:Iemand een idee welke snaren ik er het best zou opleggen?
Nu ligt er een setje d'addario rounds op maar ik heb het gevoel dat de bas hierdoor niet tot zijn volledige recht komt.
Hier staan een aantal suggesties. Iemand zegt hier dat de SB2 standaard met d'addario snaren geleverd worden.
Gebruikersavatar
DFA 79
Berichten: 982
Lid geworden op: 01 jun 2009, 18:42

Bericht door DFA 79 »

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

In het zwart ook lekkah :kwijl:
Gebruikersavatar
Lyske
Berichten: 605
Lid geworden op: 23 aug 2012, 20:04

Bericht door Lyske »

Die zal wel voor meer gaan dan de mijne...
De mijne lijkt ok van ver, maar die finish heeft afgezien. Al zou ik toch liever rood dan zwart hebben, maar dat is persoonlijke voorkeur natuurlijk.
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

Freddy Lee schreef:Alle lof voor de importeur van G&L, EMP in Raamsdonksveer. De jackinput van mijn G&L was niet helemaal goed meer (wist ik al bij de aanschaf) en ze hebben kosteloos een nieuwe toegezonden. Vanavond aan het solderen gegaan en het is weer okay.
Ook heb ik een nieuw schroefje en veertje voor de brug gekregen. De kop van de schroef was uitgelubberd. Topservice dus!
Het schroefje paste niet en was niet meer te krijgen. Ik heb nu van EMP een geheel nieuw setje brugzadels met schroefjes en veertjes gekregen. Ik moest alleen de oude even terugsturen. Hulde aan Marcel van EMP. :worship:
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
Bertjefred
Berichten: 3065
Lid geworden op: 20 aug 2007, 22:18

Bericht door Bertjefred »

Wow koel, gewoon even door een mailtje te sturen? De Jack output van me asat begint ook kuren te vertonen. :(
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

Ik zou het maar doen, Berend. :jaaaaa:
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
Bertjefred
Berichten: 3065
Lid geworden op: 20 aug 2007, 22:18

Bericht door Bertjefred »

Freddy Lee schreef:Ik zou het maar doen, Berend. :jaaaaa:
Yes gaat geregeld worden, goeie gasten daar!
Gebruikersavatar
Berend
Berichten: 1220
Lid geworden op: 22 jun 2011, 21:07

Bericht door Berend »

Lyske schreef:Ik ben vandaag deze beauty gaan oppikken,
een 1983 G&L SB-2 :D
Veel kuiswerk aan gehad maar ze klinkt verdomd fijn en ik heb amper moeten afstellen (snaren kunnen nog wat lager maar dan moet ik die inbus vinden en momenteel stoort het ook niet)
Ik heb sinds gisteren ook een SB-2 uit 1983. Hij is heel lang niet gebruikt (de snaren waren roestig), hij is vies (écht smerig, ik ben er eerst met schoonmaakspul overheen geweest) en hij stinkt. Niet naar rook, maar een vage geur die ik niet thuis kan brengen.
Vrijdagmiddag ga ik er mee naar Peter Boekholt, die woont hier in de buurt. Ik ben benieuwd hoe de binnenkant er uitziet.
Hij klinkt namelijk als een klok !
Ik heb er nieuwe snaren opgezet en 'm meteen meegenomen naar de band. Ik heb de hele avond met een grijns op m'n gezicht gestaan. :D
Hij moet nog wel afgesteld worden, want onderaan de hals heb ik veel te veel action.

Afbeelding

tussen de hals pick-up en de hals, ter hoogte van de G-snaar zit een vreemde lichte plek in het hout. Ik kan niet voelen dat er mee gerommeld is (het is net zo vlak als de rest). Weet hier iemand hoe dat zou kunnen komen ?
Fred dacht dat het van slappen zou kunnen komen, maar dan heb je toch een beschadiging ? De lak is namelijk helemaal gaaf.
Fernandes "the Revival" Precision (1982)
Fremont BW-4CE (2016)
Samick Greg Bennette RLB-2 (2008)
Gebruikersavatar
Lyske
Berichten: 605
Lid geworden op: 23 aug 2012, 20:04

Bericht door Lyske »

Alan van dEUS heeft ook zo'n plekken waar hij zijn duim zet en weer hij slapt.
De mijne had zwarte pluis tussen de brugzadels terwijl de stof id kist rood was... *I don't even want to know what that was*

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Maar dan zou er geen lak moeten zitten..misschien een vorige eigenaar die erger wilde voorkomen?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Sunburst & maple is wel erg smakelijk, trouwens. Gave bas! :D
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Certifiable
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 dec 2011, 17:28

Bericht door Certifiable »

Nouja hij zal nietzo uit de fabriek gekomen zijn ;) kan het niet gewoon zo zijn dat er door de toplaag heen gespeeld is en de 'lak' die je ziet de onderlaag is? (De filler(?) laag)
Gebruikersavatar
Jay2U
Berichten: 3642
Lid geworden op: 16 aug 2012, 23:14

Bericht door Jay2U »

Certifiable schreef:Nouja hij zal nietzo uit de fabriek gekomen zijn ;) kan het niet gewoon zo zijn dat er door de toplaag heen gespeeld is en de 'lak' die je ziet de onderlaag is? (De filler(?) laag)
Misschien is die 'onderlaag' ook nog wat aangetast door zweet?
Just a cover of a real bassist - Dit speel ik gewoon graag
May the Force of the Groove be with you!
Plaats reactie