Oeh...lekkere nieuwe snaren!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 180
Lid geworden op: 18 okt 2003, 20:33

Bericht door Sander »

HERKENBAAR :D

Ik heb ook weleens dat snaren afgeven, een soort groen/grijzige kleur!!!

Als je bijvoorbeeld een NEP gouden ketting om je nek hebt hangen (even voor de duidelijkheid: dat heb ik dus niet he! Gewoon even ter illustratie, haha) dan geeft ie ook een groen/grijzige kleur af.
Kan ik dus stellen dat wanneer je snaren afgeven dat je nepsnaren hebt o.i.d.? :D
„Het ergste moet nog komen."

"Het publiek is zo onnozel, dat het liever het nieuwe dan het goede leest."

Arthur Schopenhauer
Gebruikersavatar
Yaw
Berichten: 213
Lid geworden op: 10 feb 2004, 14:03

Bericht door Yaw »

Ha, kuiltjes in je vingertoppen zijn ook stoer ja :)
Of: mijn eeltknobbel op de zijkant van mijn linkerwijsvinger (kleine handjes, dus ik "smokkel" nog wel eens). Hij is weer aan het groeien sinds ik baslief weer heb opgepakt :)

En over dat afgeven @Sander: heb je toevallig snaren met een nikkelen buitenkant? Die staan erom bekend dat ze af kunnen geven (maar dan meestal zwart daggik)
Maarten
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 mar 2004, 20:55

Bericht door Maarten »

Volgende week heb ik een optreden van drie dagen, nou zijn mn snaren zwaar op hun retour, maar met anderhalve week klinken snaren naar mijn mening veel te metalig en te scherp. Daarbij hou ik van een beetje, warm, nat, jazz bass geluid. Wat zouden jullie doen, wisselen of deze nog een keer gebruiken. Ik heb een eq, zou je nieuwe snaren daarmee "ouder" kunnen laten klinken?
roy
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 jan 2004, 22:01

Bericht door roy »

Maarten schreef:Volgende week heb ik een optreden van drie dagen, nou zijn mn snaren zwaar op hun retour, maar met anderhalve week klinken snaren naar mijn mening veel te metalig en te scherp. Daarbij hou ik van een beetje, warm, nat, jazz bass geluid. Wat zouden jullie doen, wisselen of deze nog een keer gebruiken. Ik heb een eq, zou je nieuwe snaren daarmee "ouder" kunnen laten klinken?
Met wat vaseline kun je ze doffer maken....met alcohol helderder....
Gebruikersavatar
Foul Smelling Pig
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mar 2004, 11:12

Bericht door Foul Smelling Pig »

roy schreef:Met wat vaseline kun je ze doffer maken....met alcohol helderder....
Let wel: dit geldt alleen voor snaren! Als je vaseline of alcohol op jezelf toepast krijg je heel andere effecten... :shock: (Snorrie, kon het gewoon niet laten 8) )
Warning: Make sure brain is in gear before engaging head.
Maarten
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 mar 2004, 20:55

Bericht door Maarten »

Heel erg bedankt voor deze reactie :roll: :| :?
Maar hoe moet je dat dan doen? Dat vaseline?
roy
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 jan 2004, 22:01

Bericht door roy »

Maarten schreef:Heel erg bedankt voor deze reactie :roll: :| :?
Maar hoe moet je dat dan doen? Dat vaseline?

gewoon eropsmeren, op de snaren...doekie...vingers...maakt niet uit...let op dat het niet te veel wordt, anders krijg je een glibberbas.
De achterkant van de hals kun je zo ook wat gladder maken,zodat je duim beter schiet.
Niet iedereen vindt dit lekker spelen, experimenteer gewoon en is het niks voor jou, kun je het er zo weer afpoetsen.
Als nadeel heeft het wel dat vuil makkelijker blijft plakken, dus regelmatig schoonmaken en nieuwe vaseline aanbrengen is wel nodig.

Toch vind ik schone snaren mooier klinken, en met de treble regelaar krijg je ergste hoog vaak een heel eind weg.
Of zet je tweeter zachter of uit....
Maarten
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 mar 2004, 20:55

Bericht door Maarten »

Ik ga morgen een setje dr snaartjes halen. Ik kijk ff hoe het klinkt en anders probeer ik jouw truuk. Igg bedankt voor je tip.
Plaats reactie