snaarhoogte ???

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
john
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jan 2004, 14:20

snaarhoogte ???

Bericht door john »

help me
wat is ongeveer de gemidelde snaarhoogte onderkant snaar tot fred
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

bij mij heeeeel weinig, én zonder fretbuzz... maar dat heeft me dan ook wel heel wat tijd gekost.
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Jos
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 dec 2003, 17:18

Bericht door Jos »

Dat zal best.

Bij mijn 1e bas liggen ze niet extreem laag, maar zolang je je snaren nog met redelijke kracht naar beneden kan krijgen dan zit je wel aardig denk ik.

Moet je een heleboel kracht leveren om je snaren op de hals te drukken dan kunnen ze een stuk naar beneden. Beste is als alles lekker soepel loopt. Zoals bij mijn 2e bas. Die is lekker afgesteld en dan merk je dat het spelen veel makkelijker zal gaan en veel leuker is...
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Eigenlijk is de truuk dat de hals kaarsrecht (eigenlijk een beetje hol, minieme marge) is, dan de snaren zo laag mogelijk, zonder buzz. En dan rustig aanslaan. That's it als je het mij vraagt. Maar om nou te zeggen dat ik bas kan afstellen..nee.. dat laat ik liever doen, want na die tijd verbaas je je soms over hoe het ook had gekund, de maanden ervoor. :)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Plaats reactie