Aanschaf tweede niet-beginnersbas, denk mee aub!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Man... Ommen... of all places. Ik heb een tijdje in Dalfsen gewoond bij m'n oom en tante, moest ook altijd met dat pokkenboemeltreintje erheen. Op een avond bleef de trein stilstaan, maar werd niets gezegd. Gevolg was dat ik te laat bemerkte dat we op het perron waren aangekomen. De deur ging niet meer open en de trein reed door, oftewel stond deze meneer een half uur voor niks op het station te wachten, wat daarna kwam.

En was dat Ommen? :roll:
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Yaw
Berichten: 213
Lid geworden op: 10 feb 2004, 14:03

Bericht door Yaw »

Yep, toen zat je dus in Ommen :lol: .
Ach, het niet echt erg hoor om hier te wonen, het is gewoon niet praktisch.
En je moet maar zo denken: Dalfsen had Rene Eijkelkamp nog, Ommen heeft alleen Hemaworstverkoopsters als bekendste oogmerk :)
Zaterdag mag ik weer lekker boemeleeeeh tsjoek tsjoek naar Zwolle, naar de bandrepetitie
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Yaw schreef:Ommen, daar ga je niet in wonen, daar kom je in terecht :( .
Help.
Okee, then please share your knowledge.. Hoe de hell kom je daar terecht?! En dan nog belangrijker, hoe kom ik daar niet terecht? :-:wink:

Eh, tsja.. Ommen.. wat kan ik zeggen... Met kiddo's en een familie enzo is het waarschijnlijk wel practisch.. toch?
Gebruikersavatar
Yaw
Berichten: 213
Lid geworden op: 10 feb 2004, 14:03

Bericht door Yaw »

Oh het is zeer huisjeknuisjevriendelijk idd. Geen straatbendes en wel een Aldi naast de deur etc. :)
Maar in het zeer kort: vriend zijn asielzoekerscentrum werd opgeheven en hij had geluk door in een goede nieuwbouwwijk terecht te kunnen. Ik kon niks fatsoenlijks te vinden in Leiden, waar ik toen woonde. Dus toen we gingen samenwonen was dat de enige goede optie. (Ik dacht nog: we verhuizen gewoon door naar Zwolle. Yeah right :? ) Maar goed, we zitten hier op zich goed hoor, het ruikt hier niet naar zwavel ofzo :twisted: .
Moraal: niet met vreemde buitenlandse mannen uit Ommen omgaan. Maar dat liep vast al niet zo'n vaart...
Gebruikersavatar
iglo
Berichten: 346
Lid geworden op: 17 nov 2003, 23:16

Re: Aanschaf tweede niet-beginnersbas, denk mee aub!

Bericht door iglo »

Yaw schreef:Hoi basserds,

Ik zit heel voorzichtig te denken aan de aanschaf van een tweede, professionelere bas. Ik heb flink gespaard en zit nu elke avond te kwijlen voor de pc. Willen jullie met me meedenken (en kwijlen?) voordat ik de hele muziekwinkel moet gaan uitproberen om eruit te komen?

Mijn eisenlijstje is als volgt:

-Ik heb nu een P/J, en dat bevalt mij prima, graag nog zo eentje!
-Smalle, gladde nek (geen boomstam)
-Goede elementen
-Fretten
-Liefst passief, evt. actief (ervaringen mbt het verschil zijn welkom)
-Ik heb een nogal felle aanslag en heb het liefst een bas die dit niet accentueert, hou van een "rond" geluid, niet van dat scherpe iele
-Heb goede ervaringen gehoord over Yamaha; anyone?
-Speel alles van pop tot zwaaaar metaal, maar geen jazz
-Ben een plukker, geen picker
-Rond de E 600, maar als iemand ervaringen heeft over een wereldbas die iets duurder uitvalt doe ik ook niet moeilijk

Als iemand nog opmerkingen heeft waar op te letten: graag!
BVD,

Yaw
dit iets voor je??
https://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct= ... s&id=20545
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Re: Aanschaf tweede niet-beginnersbas, denk mee aub!

Bericht door Surferboy »

iglo schreef:
Yaw schreef:Hoi basserds,

Ik zit heel voorzichtig te denken aan de aanschaf van een tweede, professionelere bas. Ik heb flink gespaard en zit nu elke avond te kwijlen voor de pc. Willen jullie met me meedenken (en kwijlen?) voordat ik de hele muziekwinkel moet gaan uitproberen om eruit te komen?

Mijn eisenlijstje is als volgt:

-Ik heb nu een P/J, en dat bevalt mij prima, graag nog zo eentje!
-Smalle, gladde nek (geen boomstam)
-Goede elementen
-Fretten
-Liefst passief, evt. actief (ervaringen mbt het verschil zijn welkom)
-Ik heb een nogal felle aanslag en heb het liefst een bas die dit niet accentueert, hou van een "rond" geluid, niet van dat scherpe iele
-Heb goede ervaringen gehoord over Yamaha; anyone?
-Speel alles van pop tot zwaaaar metaal, maar geen jazz
-Ben een plukker, geen picker
-Rond de E 600, maar als iemand ervaringen heeft over een wereldbas die iets duurder uitvalt doe ik ook niet moeilijk

Als iemand nog opmerkingen heeft waar op te letten: graag!
BVD,

Yaw
dit iets voor je??
https://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct= ... s&id=20545
Ohoh!! Eigenbelang! :roll: :lol: :lol: :lol: Maar het is wel een leuke aanbieding!
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
Yaw
Berichten: 213
Lid geworden op: 10 feb 2004, 14:03

Bericht door Yaw »

Dank voor het meedenken Iglo, maar deze freule zoekt geen jazzbass. Het jazzelement van mijn eisenlijstje is echt voor de knor erbij. Maar in eerste instantie zoek ik echt een p-bass of iets wat erop lijkt.
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Als je een serie/parallel schakeling maakt dan kun je een Jaz ook als P laten klinken.....kost je misschien 2 euro....
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

Surferboy schreef:Als je een serie/parallel schakeling maakt dan kun je een Jaz ook als P laten klinken.....kost je misschien 2 euro....
als je 'm zelf maakt ja.. kweet niet of iedereen daarvoor in de wieg is gelegd.
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Nou das niet zo moeilijk hoor......misschien 2 draadjes solderen en 1 gaatje boren......
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

Surferboy schreef:Nou das niet zo moeilijk hoor......misschien 2 draadjes solderen en 1 gaatje boren......
ja inderdaad niet zo moeilijk, maar mensen die nog nooit gesoldeert hebben... :? als je je electronica verneukt dan ben je verder van huis. Je hebt btw ook nog een schakelaar of een potmeter nodig.
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

RobertoEDB605 schreef:
Surferboy schreef:Nou das niet zo moeilijk hoor......misschien 2 draadjes solderen en 1 gaatje boren......
ja inderdaad niet zo moeilijk, maar mensen die nog nooit gesoldeert hebben... :? als je je electronica verneukt dan ben je verder van huis. Je hebt btw ook nog een schakelaar of een potmeter nodig.
Desnoods laat je het doen bij een gitaarbouwer....kost je misschien 2 tientjes....en over die schakelaar.....waar dacht je dat de 2 euro voor nodig was..... :roll: :wink:
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
Yaw
Berichten: 213
Lid geworden op: 10 feb 2004, 14:03

Bericht door Yaw »

Ok, in mijn geval kunnen we het niet eens meer hebben over twee linkerhanden. Ik heb twee linkervoorpoten en geen enkel benul van draadjes, potmeters (is dat hetzelfde als een gaydar!?) en/of serie- en parallelschakelingen (zie: ik weet wel hoe je het schrijft!). Wel heb ik een sterke drang om te bewijzen dat ik alles best wel zelf kan. In combinatie met de eerdergenoemde draadjes en artikelen als soldeerbouten en boren kan dit dus nooit goed nieuws betekenen voor mijn basje. Raadt mij dus alstublieft niet aan om zelf te gaan klussen. Ik wil het niet en wil het ook niet willen :wink: .

Yaw

Ik ben net stoer en purist-af genoeg geweest om gister een multieffect (met veeel knopjes!) aan te schaffen. Ik heb hem zelf kunnen aansluiten! 8)
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Hahah okay Yaw....jij gaat geen serie- parallelschakeling maken :lol:
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

een goede soldeerbout is ook niet gratis btw 8)

daar moet je ook rekening mee houden voor de "beginner-soldeerders" hier
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Plaats reactie