starten met bassen, welke bas?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

deep thought schreef:De tweede suggestie van tjoepatjoep blijkt een SR 1000E te zijn.
Ik denk dat je je daar niet echt een bult aan kunt vallen...
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 23040
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

Een SR1000 uit 1989...

Meer details hier: https://www.talkbass.com/forum/showpost. ... ostcount=6
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
Nardix
Berichten: 5225
Lid geworden op: 25 dec 2009, 21:20

Bericht door Nardix »

Jack schreef:Die motion bas kan toch wel iets zijn, alleen niet voor de prijs die er voor gevraagd word.
Is zo te zien ook NT, en dat is meestal geen slecht teken.
De acoustische versies van dit merk beginnen langzaam aan naam te maken.

Ik kan van deze tot nu toe nog niets vinden, maar ik ben nieuwsgierig geworden, dus zoek verder.



[muggezift modus]Overigens staat dit wel in het verkeerde topic...lijkt mij. :? [/muggeziftmodus]
Het hoeft niet per sé.

AfbeeldingAfbeelding
Anne (Squier Vintage Modified Jazz Bass)
Siham (Zelfbouw no. 1 -- 5 snarig.)
Maartje (Zelfbouw no. 2 -- P bas)
Aria Pro II TSB-400 Thorsound
Behringer BXL1800A
Behringer BX108 "Thunderbird"

Heeft soms moeite met zinnen formuleren.
deep thought
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 jul 2010, 09:01

en we hebben nieuws over de motion

Bericht door deep thought »

Die Motion bas bleef maar in mijn hoofd hangen... :oops: ziet er toch wel strak uit. Ik heb na de tip van Jack de verkoper gevraagd voor foto's van de achterkant, en de bas lijkt toch wél NT te zijn.

EN nu de 'als-dan' vraag: Stel dat ik ernaar ga kijken, WAAR moet ik als volstrekte noob dan op letten? Erop spelen is met mijn zeer beperkte gitaartechniek niet echt maatgevend. Zodra hij een beetje klinkt als een bas ben ik overtuigd :facepalm: .

Kan wel losse frets of scheefzittende frets beoordelen, maar dan houdt het snel op.
deep thought
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 jul 2010, 09:01

Bericht door deep thought »

En zo is de achterkant:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Nardix
Berichten: 5225
Lid geworden op: 25 dec 2009, 21:20

Bericht door Nardix »

Luister goed naar de toon van de bas als ze uitgeplugd is en als ze ingeplugd is.
Verder wat mij veel helpt is je kin op de body leggen en de snaren beroeren.
Luister ook of de potmeters ruisen en of de elektronica niet ruist.
Anne (Squier Vintage Modified Jazz Bass)
Siham (Zelfbouw no. 1 -- 5 snarig.)
Maartje (Zelfbouw no. 2 -- P bas)
Aria Pro II TSB-400 Thorsound
Behringer BXL1800A
Behringer BX108 "Thunderbird"

Heeft soms moeite met zinnen formuleren.
deep thought
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 jul 2010, 09:01

Bericht door deep thought »

Is het trouwens met zo'n doorlopende nek nog wel mogelijk de bas af te stellen? Actie van de hals enzo staat vast lijkt me, daar kun je weinig meer mee doen??
Gebruikersavatar
Nardix
Berichten: 5225
Lid geworden op: 25 dec 2009, 21:20

Bericht door Nardix »

Is allemaal instelbaar, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Anne (Squier Vintage Modified Jazz Bass)
Siham (Zelfbouw no. 1 -- 5 snarig.)
Maartje (Zelfbouw no. 2 -- P bas)
Aria Pro II TSB-400 Thorsound
Behringer BXL1800A
Behringer BX108 "Thunderbird"

Heeft soms moeite met zinnen formuleren.
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 23040
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

deep thought schreef:Is het trouwens met zo'n doorlopende nek nog wel mogelijk de bas af te stellen? Actie van de hals enzo staat vast lijkt me, daar kun je weinig meer mee doen??
Dat komt wel goed... eerste het geluid en de eventuele gebreken controleren.
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Jack

Bericht door Jack »

Ik had ook de foto's binnen, en als ik jou was zou ik inderdaad eens bij die bas gaan kijken.
Belangrijkste is om te zien of de hals niet is getordeerd, en hoe het fretwerk is.
Verder kijken of de pots dat doen wat ze moeten, dus gelijkmatig verloop en niet als aan uit werken,

En verder kan de staat van de eigenaar ook nog wel wat zeggen. :lol:

En uiteraard afdingen...150€ is een mooi bedrag. :wink:
deep thought
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 jul 2010, 09:01

Bericht door deep thought »

thnx allemaal voor de snelle reacties, ik heb voor morgenavond een afspraak staan om de boel eens te gaan bekijken en beluisteren... Eens in het echie bekijken, hopelijk blijf ik objectief.

Mocht iemand in de tussentijd meer info hebben over het merk motion of andere mooie aanbiedingen, dan hou ik me aanbevolen!
deep thought
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 jul 2010, 09:01

Bericht door deep thought »

Nog even een update: ik heb 'm! Deze week gelijk een vox pa thfinder 10 basversterker gehaald, dus ik kan ermee aan de gang...

Gitaar ziet er nog als nieuw uit, er zat zelfs op de achterplaat nog van dat plakplastic! Volgende week laat ik 'm door iemand uit de buurt nakijken, eens kijken wat ik nu echt heb gekocht. Ik ben nog wel op zoek naar info over het 'merk' motion, daar kan ik eigenlijk niets over vinden. De verkoper had twee zoons die aan het conservatorium studeerden, en had 'm via een groothandel gekocht en daarna in de hoek gezet.
Jack

Bericht door Jack »

Waarschijnlijk zullen de eerste upgrades een set Gotoh tuners en een andere brug zijn.
Ook de pots zullen niet van al te denderende kwaliteit zijn, maar zolang ze functioneren is het wel goed.

en naarmate je verder komt qua spelen eens een keer omkijken voor een set mooie elementen, dan heb je een prima bas,, :jaaaaa:
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

De motion dus? Proficiat!
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Congrats!

Ik heb ooit een Motion B-05 gehad, dat was een akoest. Matig dingetje vond ik toen, maar ik heb er nu weer eentje te leen die ontfret is en zo onwíjs mooi klinkt! Ik denk dat je dus geluk moet hebben met die dingen, óf ik had toevallig een slecht exemplaar.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Plaats reactie