Basgitaarforum gallery

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19306
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

BassAgent had dat geld gewonnen met een TV-quiz, meen ik me te herinneren, en Joep is de pooier van Melina... :mrgreen:
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Op m'n 20e had ik een euro of 800 besteden en zo hard heb ik er niet voor hoeven werken toen :) Dus het zullen echt andere tijden zijn.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Bericht door Dommel'd »

Ach, de tijden zijn inderdaad gewoon veranderd . Ik begon op mijn 14de al de weekenden en de vakantie's te werken, tot mijn 15den (met de gehele zomervakantie's), in het begin voor 10 euro per dag, en dat groeide langzaam totdat ik op mijn net-nog-niet-16 een bbl opleiding ging volgen, en zo via het werken/leren een klein maandloon had, Daarbij nog overuren,Zaterdagen,feestdagen en vakantie's, Dan tikt het toch wel aardig aan :wink:

En daar komt bij, Bedrijven schijnen ook wat vrijgeviger te zijn geworden, Als ik zie dat bij mijn moeder op het werk de vakantiekrachten 6/7 euro per uur betaald krijgen (netto), Terwijl ze 0,0 ervaring hebben, en de meeste nog gewoon op het voortgezet onderwijs zitten.. (het schandalige daarvan is dat de vaste werknemers maar een 4/5 euro meer verdienen, fijn voor de vakantiekrachten, maar minder lijkt me voor het vast personeel)
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2528
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Op mn 17e een krap jaartje niet te zuinig gespaard en fl.900 uitgegeven aan een gloeiend nieuwe ibanez msr500 (die ik vorige maand heb verkocht) da's 19 jaar geleden :facepalm:
Op mn 22e had ik een full time baan en kocht ik de MTD. Het kan wanneer je een focus hebt en een beetje kan sparen, niks met ouders te maken en vind ik een beetje denigrerend of afgunstig overkomen.


:offtopic: vakantiekrachten verdienen relatief goed omdat ze na afloop zonder problemen weer opsodemieteren.
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Jack

Bericht door Jack »

Onwijs GAAF Dachuan, uiteraard ben je nu eigenlijk wel min of meer verplicht naar de P-meet te komen. :wink:


Afbeelding


Gefeliciteerd man. :worship:
Gebruikersavatar
Dominee
Berichten: 2543
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:16

Bericht door Dominee »

VET!!!!!!!!!!!!!!!! :kwijl:
herintreder,55 jaar
Classic-Rock band met gelijkgestemde oudere jongeren.
Fender Precision-bass '79, Squier JV Precision, Peterbuilt CS-P, Epiphone Thunderbird Classic
Darkglass Microtubes 900 Amp, TecAmp 210 600W
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22641
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Bolobass schreef:niks met ouders te maken en vind ik een beetje denigrerend of afgunstig overkomen..
Ik zou eigenlijk niet echt weten waarom ik afgunstig zou moeten zijn terwijl ik zelf zo gezegend ben en denigrerend oordelen is hopelijk ook niet echt één van mijn karaktereigenschappen.
Vergeef me alleen als ik het moeilijk snap met mijn ervaring hoe mensen zo kunnen sparen (er is dus kennelijk geen crisis). Blijkbaar lukt dat beter dan ik dacht, leuk voor de jongere bassisten.
Zoals gezegd : ik stond er slechter voor vroeger, ik speelde maanden met twee snaren omdat ik geen geld had voor vier. Om dan over sommen van meer dan 3000 euro te horen spreken is voor mij een andere wereld dan de mijne toen.
Toch zou ik hier overigens mijn hand niet in het vuur willen steken bij de bewering dat de ouders geen enkele rol spelen, jij ?
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
GeertdeJonge
Berichten: 2575
Lid geworden op: 13 nov 2008, 10:29

Bericht door GeertdeJonge »

Ik snap er ook niets van. Ik werk keihard maar ik hoest niet zo makkelijk een paar duizend euro op, het is nu al krapjes na de aankoop van mijn t40
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2528
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Zeker sluit ik niet uit dat ouders/familie (erfenis bijv.) een rol spelen bij de aanschaf van erg dure spullen. Ik denk wel dat mensen hun leefpatroon en uitgave prioriteiten kunnen verschillen. Zelf had ik bijvoorbeeld nooit een brommer, vaak zelfs geen fiets. Ook heb ik voor mijn eerste stereo met mijn pa een deal gemaakt dat ik 75% zou sparen en hij de rest bijlegde.
Zo veel mensen zo veel opties. Misschien volgde je een dure studie of gaf je veel uit aan boodschappen of in de kroeg, wie weet? Dat tijden veranderen is zeker. Dat er geen crisis is klopt ook voor een bepaalde bevolkingsgroep, mijn collega en ik worden echter toch over 2 maanden op straat gezet. Het blijft moelijk om in anderen hun situatie te kijken. Ik vindt het te makkelijk om een mooie aanschaf af te doen met 'hrmph, zekers van pa & moe verwend'.
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
Henry
Berichten: 4229
Lid geworden op: 12 jul 2005, 15:04

Bericht door Henry »

De een koopt een auto van € 4000,00 de ander een bas, wat voor allebei in mijn ogen een belachelijk bedrag is, maar dat geheel terzijde.
| Sire MM V3 | MB Little Mark II | MB STD 102 HF - 4 |

"You´re As Good As The People You Play With"
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22641
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Bolobass schreef:. Het blijft moelijk om in anderen hun situatie te kijken. Ik vindt het te makkelijk om een mooie aanschaf af te doen met 'hrmph, zekers van pa & moe verwend'.
Lijkt me toch een hele andere formulering dan ik gebruikt heb en die veel negatiever klinkt dan wat ik aangehaald heb (ik besteed genoeg aandacht aan hoe ik iets schrijf om dergelijke interpretaties toch te kunnen afzwakken)...
Als er één ding is wat ik zelf verfoei bij muzikanten is het afgunst en jaloezie en zeker op de leeftijd die ik nu bereikt heb is me dat nog meer vreemd (je vindt voorwaar al harmonie binnenin jezelf :wink: ).
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2528
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Ik geloof direct dat de lading van de tekst extreem gekleurd is door mijn cynisme en onwrikbaar gebrek aan vertrouwen in de medemens. mijn excuses mocht ik te hard op de man gespeeld hebben :wink:
Back on topic, hier een hollowbody als de mijne:
Afbeelding
Afbeelding
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
gothax
Berichten: 4088
Lid geworden op: 07 jun 2005, 13:51

Bericht door gothax »

Sanders schreef:Enneh, 1965 is geen pre-CBS meer, Fender werd door CBS overgenomen op 3 januari 1965... ;)
Ik dacht dat de eerste serie na de overname wel nog als pre-CBS wordt beschouwd omdat er nog geen wijzigingen aan de productie/bas waren doorgevoerd? :) (L7 serienummer). Wat betreft financiën wil ik alleen even kwijt dat ik al lang geen klein kind meer ben en m'n zaken prima op orde heb, daar hoeven jullie je geen zorgen over te maken :wink:

voor de rest; bedankt voor de reacties! P meet zou leuk zijn, zal eens checken! :)
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7361
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

Gave bas Gothax. Mijn bouwjaar, dus dat moet wel goed zijn. Ik ben wel benieuwd wat je betaald hebt. Een Rick uit '65 waar ik onlangs over informeerde was 3 keer zo duur als dat ik wenselijk vond.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19306
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

@Gothax: Er bestaat cru gesteld niet zo iets als "de eerste reeks na de overname", omdat er maar 1 reeks bestond. In januari van '65 werd de gebruikte stock van 1964 nog opgebruikt, dus dat kan nog als pre-CBS doorgaan, maar ik heb al gemerkt dat pre-CBS een ontzettend rekbaar begrip is in de wereld. De ene zegt: "L-series is nog OK", de andere zegt "vanaf dat de bindingen rond de hals kwamen", weer anderen zeggen iedere bas dat geen groot "TV-friendly"-logo heeft (dus alles van voor 1968). Lulkoek natuurlijk, maar soit, als het maar goed speelt en klinkt! Als je meer picca's hebt: gaarne in m'n PB-box droppen ;)
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Plaats reactie