Basgitaarforum gallery

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Jack

Bericht door Jack »

Sanders schreef:Als je meer picca's hebt: gaarne in m'n PB-box droppen ;)
En in het enig juiste topic neerzetten uiteraard. :jaaaaa:
Gebruikersavatar
gothax
Berichten: 4088
Lid geworden op: 07 jun 2005, 13:51

Bericht door gothax »

Sanders schreef:@Gothax: Er bestaat cru gesteld niet zo iets als "de eerste reeks na de overname", omdat er maar 1 reeks bestond. In januari van '65 werd de gebruikte stock van 1964 nog opgebruikt, dus dat kan nog als pre-CBS doorgaan
die van mij is uit mei :)
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

wombatboter schreef:
Stinky schreef:joep en hidde een '60's Jazz....dachuan een '65 P....f-ing hell boyz! :shock:
wtf halen jullie dat geld vandaan op die leeftijd? als ik alles wat ik bij mekaar sprokkelde met bijbaantjes op die leeftijd bij mekaar zou gooien, dan nog zou ik het nooit hebben kunnen betalen....hoe hebben jullie dat in godsnaam voor mekaar gekregen?
hebben jullie een sugar daddy of zo? rijke ouders? soms een nier verkocht?!?
Is me ook al opgevallen.. een bas van 250 euro kon ik me al amper permitteren en hier gaat men vaak over 3 à 4000 euro's.
Ik vermoed dat er hier ergens heel vrijgevige ouders rondlopen want anders kan dat toch allemaal niet (of die vakantiejobs of bijbaantjes staan synoniem voor de loterij :-)).
Ik kon mijn eerste Wal kopen toen ik al de dertig gepasseerd was en dat vergde het quasi onmogelijke.
Het is iedereen gegund (een goed instrument geeft je vleugels) maar er zitten hier enorm getalenteerde spaarders op BGF :-)
Dat is nogal een aanname.

Laat ik zeggen dat ik gewoon goed kan sparen en inderdaad al vanaf mijn veertiende werk, met verschillende baantjes. Daarvan heb ik verschillende dingen kunnen bekostigen door gewoon ook andere dingen te laten. Daarna ruil ik weer eens wat, waardoor ik steeds 'beter' uitkom. Vandaar ook die 60's. Dat is ook gewoon een stukje mazzel hebben. Al moet je die mazzel natuurlijk soms ook afdwingen!

Verder woon ik nu nog thuis en heb ik een fulltime baan, waardoor ik ook wat makkelijker dingen kan kopen. Alles dus van mijn eigen centjes! 8)
Ter illustratie:
Afbeelding
Afbeelding

En ik ben het met Geert eens. Een góed instrument geeft je vleugels!
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22640
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Dat thuis wonen zal inderdaad ook een verschil maken... :jaaaaa:
what fools these mortals be
Haico

Bericht door Haico »

Ik verdiende niet veel toen ik nog thuis woonde, maar toen ik uit huis ging wonen moest ik mijn aankoopbeleid aardig aanpassen. Aan de ene kant kan je redeneren dat het beter is om je GAS-bassen te kopen voordat je het huis uitgaat. Aan de anderekant is het wel prettig om je uitzet niet bij een kringloopwinkel te hoeven halen. :D :D :D
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Met de uitzet heb ik onze zolder knatsvol staan... :facepalm:
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Henry
Berichten: 4229
Lid geworden op: 12 jul 2005, 15:04

Bericht door Henry »

tjoepatjoep schreef:Met de uitzet heb ik onze zolder knatsvol staan... :facepalm:
Niet echt "Rock and Roll" :wink:
| Sire MM V3 | MB Little Mark II | MB STD 102 HF - 4 |

"You´re As Good As The People You Play With"
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

Je moet een beetje mazzel hebben maar ook wat Tjoep zegt afdwingen. Niet bij elke mogelijke superdeal zeuren dat het nep is misschien wel en lang twijfelen maar soms gewoon erop afgaan en doen.

Een beetje sparen en mijn ervaring vooral goed en slim ruilen en af en toe verkopen en iets terug kopen kom je best een eind mee. (heeft mij niet bepaald windeieren gelegt op basgebied) Voor iemand die niet kan sparen, een gat in zijn hand heeft en nog niet eens modaal verdient is het me toch gelukt om een leuke collectie op te bouwen. Zelfs met veel uitgaan, zeer regelmatig band en festivals bezoeken en een verzamelwoede die verder gaat als alleen basgitaren.
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Lucinda
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jul 2012, 13:42

Basgitaarforum gallery

Bericht door Lucinda »

The Mule schreef:Afbeelding

1999 Alembic Orion 34" (gelijmde esdoorn hals; ebben toets; mahonie body / esdoorn accent laminaat / walnoot top)

Afbeelding

1991 Alembic EvH Signature 32" (doorlopende esdoorn hals; ebben toets; esdoorn body / walnoot top)

AfbeeldingAfbeelding

(vermoedelijk) begin jaren '80 Alembic Series I 30,75" (verdere specs worden nog uitgezocht)
Supermooi vind ik deze!
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18726
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Bericht door Pedullist »

Haico schreef: Aan de anderekant is het wel prettig om je uitzet niet bij een kringloopwinkel te hoeven halen. :D :D :D
Paar versterkers en je hebt geen bed of bank nodig. Achterkant van je gerelicte Fender kan dienen als snijplankje, met een oude C snaar kun je alles snijden, snoeren als waslijn...geen probleem.
basgubbe
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 jul 2012, 17:08

Bericht door basgubbe »

Mag soms in bed slapen als moeder de vrouw weg is.

Afbeelding
Shot at 2012-07-18

Afbeelding
Shot at 2012-07-18
Laatst gewijzigd door basgubbe op 18 jul 2012, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Pedullist schreef:
Haico schreef: Aan de anderekant is het wel prettig om je uitzet niet bij een kringloopwinkel te hoeven halen. :D :D :D
Paar versterkers en je hebt geen bed of bank nodig. Achterkant van je gerelicte Fender kan dienen als snijplankje, met een oude C snaar kun je alles snijden, snoeren als waslijn...geen probleem.
C snaren zijn voor homo's.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18726
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Bericht door Pedullist »

Jij ragt het liefst een B snaar door je kaas?
gasbitarist
amBASSador
Berichten: 10490
Lid geworden op: 07 aug 2007, 19:06

Bericht door gasbitarist »

Kaas is ook voor homo's!
"Mensen die het wel moeilijk hebben verwerken best het venijn in hun eentje." - wombatboter
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18726
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Bericht door Pedullist »

En de worst bij de kaas? Ook wel een homosexueel produkt eigenlijk...
Plaats reactie