Basgitaarforum gallery

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5674
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Ja, vond het ook wel grappig hoe dat gegaan is. Ik kijk nog even wat ik er mee ga doen. Heb wat ideeën welke ik nog even met Peter ga bespreken denk ik.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Hajvb schreef:
padawatje schreef:Hoeveel van die Squier VM TB's heb je nu al gehad Henk ?
Dit is de derde Jeroen. En by far de best klinkende! Lekker resonant, zelfs akoestisch al erg goed. En versterkt zit die lekkere oepf erin. Heel tof baske dit. En zo zie je maar weer dat blauw echt beter klinkt :P
8) :jaaaaa:
Lekker houden dat ding dus.
Ik heb een tijdje overwogen om er een 2e humbucker in te laten zetten en een setje stekt nops, maar wist ook weer niet heel goed wat ik écht met die bas wilde. Hij klinkt inderdaad heel goed, ja.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5674
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Ach, er lopen verschillen de scenario's door mijn hoofd. Degene die het meeste kans maakt is een 3-ply witte slagplaat, vingersteun in dezelfde kleur als de body en een asbak. Naast de standaard elektronica dingetjes uiteraard.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15128
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Had daarnet even tijd en mooi daglicht, dus even al mijn bassen bij elkaar gelegd voor een groepsfoto ... bleken de batterijen van mijn camera leeg :facepalm:
Dan maar met de telefoon, de huidige bassen in huize Padawatje :

Afbeelding

Squier Vintage Modified Precision (2009), Squier Vista Musicmaster (1996), Vantage VP710B (1981)
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11912
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Die Vantage is wel heel erg cool. 8)
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

leuke en goede set!

Is die andere Matsu al terug weg?
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15128
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Archibald schreef:Is die andere Matsu al terug weg?
Ligt hier nog, maar gaat binnenkort terug naar Pascal. De Musicmaster bevalt me net iets meer en ik heb aan één shortscale genoeg (zolang ik weer geen hardnekkig GAS krijg, tenminste ... :facepalm: )
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

die musicmasters zijn ook echt geweldige bassen. Meer moet dat niet zijn
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7647
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Bericht door Maarten_E »

Die Vantage... :jam: :jam:
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
Gebruikersavatar
Marthais
Berichten: 2060
Lid geworden op: 31 mei 2006, 17:14

Bericht door Marthais »

Jasprecision schreef:Mocht je die T-bird ooit wegdoen... :kwijl:
Nou inderdaad :kwijl:
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5674
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Hans58 schreef:
padawatje schreef:Hoeveel van die Squier VM TB's heb je nu al gehad Henk ?
"Dit is de derde Jeroen. En by far de best klinkende! Lekker resonant, zelfs akoestisch al erg goed. En versterkt zit die lekkere oepf erin. Heel tof baske dit. En zo zie je maar weer dat blauw echt beter klinkt :P"


8) :jaaaaa:
Lekker houden dat ding dus.
Ik heb een tijdje overwogen om er een 2e humbucker in te laten zetten en een setje stekt nops, maar wist ook weer niet heel goed wat ik écht met die bas wilde. Hij klinkt inderdaad heel goed, ja.
Afgelopen woensdag mee genomen naar de oefenruimte. En maar goed ook, brak voor het eerst in mijn bassende leven een snaar tijdens het spelen :shock: De VM TB heeft een flinke aanpassing nodig op de EQ van de versterker en klinkt dan erg lekker. Of het dé (reserve) bas moet zijn voor de Dohls ben ik nog niet uit, maar dat het de beste VM TB is die ik iig ooit gehoord heb is duidelijk!
Gebruikersavatar
Henry
Berichten: 4229
Lid geworden op: 12 jul 2005, 15:04

Bericht door Henry »

Mooi setje, al zeg ik het zelf.

Afbeelding

De Jazz, voorzien van, (door Peter), Lollars, nieuwe elektronica, d'Addario Chromes 50-105, TUSQ topkam en afgesteld op DE wijze van Peter Boer, waarvoor hulde.
| Sire MM V3 | MB Little Mark II | MB STD 102 HF - 4 |

"You´re As Good As The People You Play With"
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Hajvb schreef: Afgelopen woensdag mee genomen naar de oefenruimte. En maar goed ook, brak voor het eerst in mijn bassende leven een snaar tijdens het spelen :shock: De VM TB heeft een flinke aanpassing nodig op de EQ van de versterker en klinkt dan erg lekker. Of het dé (reserve) bas moet zijn voor de Dohls ben ik nog niet uit, maar dat het de beste VM TB is die ik iig ooit gehoord heb is duidelijk!
Leuk om te lezen, Henk! Het zijn inderdaad geen allemansvriendjes maar op de juiste plek en tijd valt het allemaal mooi op zijn plaats. Enjoy!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Henry schreef:Mooi setje, al zeg ik het zelf.

Afbeelding

De Jazz, voorzien van, (door Peter), Lollars, nieuwe elektronica, d'Addario Chromes 50-105, TUSQ topkam en afgesteld op DE wijze van Peter Boer, waarvoor hulde.
Die JB ziet er echt mooi uit. Erg mooie hals met die bindings en blok inlays!
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Jack

Bericht door Jack »

Wat over is gebleven na de grote opruiming.

Afbeelding

plus nog een knutsel project.
Plaats reactie