Basgitaarforum gallery

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Bertjefred
Berichten: 3065
Lid geworden op: 20 aug 2007, 22:18

Bericht door Bertjefred »

Zeker een mooi exemplaar. Op een of andere manier blijft een blanke bas met een zwarte plaat vaak erg mooi! Geniet ervan!
Gebruikersavatar
BassJim
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mei 2013, 00:44

Bericht door BassJim »

Thanks :D

Was gisteren voor het eerst met de MM in de oefenruimte. Over tapijtje leggen gesproken. Tjemig de pemig. Me happy 8)

De Stanley Clarke heb ik sinds '00. Super muzikale bas. Speel sinds 3 jaar in een band met overwegend Rock covers en met 2 zware (geluid...) gitaristen. Funk gaat, maar met de rock nummers kreeg ik de toon niet vol genoeg. De MM bracht de uitkomst :D
Live your dream but don't dream your life!
Gebruikersavatar
FC Spoiler
Freak space cadet
Berichten: 4433
Lid geworden op: 24 jul 2006, 12:12

Bericht door FC Spoiler »

Je hebt hem al zo'n 15 jaar, dus ik neem aan dat je aardig met de Filters gespeeld hebt?
Voor mij zit de sweet spot op +/- 75% open met de Q switches aan, dan ligt de nadruk wat meer op het middengebied.
Volgens mij hebben Alembics ook baat bij een andere versterker instelling tov van bassen met andere electronica. (weet ik niet zeker, alleen ervaring met Alembics in m'n huidige setup)
Elders zag ik dat je Alembic snaren gebruikt? Imho niet de beste snaren voor Alembics... :o Wat platte toon en ze gaan niet erg lang mee.
Ik ben sinds kort overgegaan van R.Cooco naar Galli en ben behoorlijk onder de indruk. (de laatste lage B snaren van Cocco die ik had waren erg slecht)
Er liggen nu Galli Saturn nickel strings op m'n bassen en de toon is extreem vol en gelijkmatig (zelfde volle sound op elke snaar) Enigste nadeel is dat ze hoewel ze glad aanvoelen behoorlijk in m'n vingers vreten, maar ik gebruik dan ook de dikste die ze hebben (50 70 85 110 145) Volgende keer maar een wat dunner setje proberen voor de 4 snaar, voor de 5 snaar maakt het voor mij niet uit - daar speel ik alleen met plectrum op.

Zwaar relaxd setje bassen! Zo'n Stringray staat hier ook hoog in de Gas lijst en Status bassen zijn ook geweldig :yes:
You say you're a doctor of minds, don't stick that syringe in my arm.
"It's just medication to help you calm down, it really won't do any harm".


Damaged Justice, Dutch 'tallica tribute: Website, Facebook, Youtube

Alembic en Mesa junkie
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

lekker groezelige line up mug shot van mijn dagelijks plezier:
Afbeelding
van links naar rechts:
Fender P/J uit 94, met Lane Poor Pickups.
Pedulla MVP uit 87, mijn 'go to' bas. Extreem divers in geluid. Van warm en breed to hifi p0rno. Maar, altijd lekker en goed.
Pedulla Buzz uit de jaren 70. 'My Love'. heerlijk zingend fretloos
Musicman Stingray uit 1990.

Daarnaast het ik nog een akoestische Cort en zo heb ik alles wat ik mij maar kan wensen. 2 jaar geleden had ik 27 bassen die allemaal min of meer hetzelfde klonken. Nu heb ik voor alles wat ik doe de klank en 'feel' binnen handbereik.
De Pedulla's krijgen beiden de meeste speel uren (dagelijks een uurtje of 2, 3, 4, 5.... voor het thuis pielen en 2 bands. De P/J gebruik ik in mijn soul/blues/rock band. De stingray haal ik zo af en toe uit het vet voor als het even lekker ordinair mag 'vlammen'.

Deze week keek ik weer eens op MP en zag daar een bas staan die mij wel leuk leek.. en dat duurde ongeveer een halve minuut. De bas die mij meer kan boeien dan een van de bassen die ik nu heb ben ik nog niet tegen gekomen. Denk ook niet dat dat gaat gebeuren. Ik zoek immers niet meer... :wink:
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Mooie en afgewogen collectie, RuimteAap! :jaaaaa:
Kan me voorstellen dat je daar veel plezier aan beleeft.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Bericht door Pedullist »

Haha, dat gevoel ken ik zo goed Ruud.

Elke keer als ik aan het kopen van andere bassen denk, pak ik meteen één van mijn Pedullaatjes en na 10 minuten is het gevoel weer helemaal weg. Alhoewel ik eerlijk moet bekennen dat met mijn huidige project ik af en toe behoefte heb aan de simpele klank van een Fender P. ;)
Gebruikersavatar
bastaart
Berichten: 2093
Lid geworden op: 23 jan 2006, 01:12

Bericht door bastaart »

BassJim schreef: De Stanley Clarke heb ik sinds '00. Super muzikale bas. Speel sinds 3 jaar in een band met overwegend Rock covers en met 2 zware (geluid...) gitaristen. Funk gaat, maar met de rock nummers kreeg ik de toon niet vol genoeg. De MM bracht de uitkomst :D
Heel mooi die Alembic Stanley Clarke! kan me inderdaad voorstellen dat ie niet zo geschikt voor een rock cover band. Voor welk soort muziek gebruik je hem? en is het een short scale (normaal wel, maar ik weet niet of dit exact hetzelfde model is als die donker bruine die je meestal ziet)?
New Advanced Slap Books: Next Level Slap Bass Vol. 1&2
https://nextlevel-slapbass.com/
New solo album Barend Tromp ft. Michael Manring on Bandcamp and Spotify
https://subcontinentalrecords.bandcamp. ... fish-tales
gitaarles en basles in Weert
https://www.gitaarschoolweert.nl
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Pedullist schreef:Haha, dat gevoel ken ik zo goed Ruud.

Elke keer als ik aan het kopen van andere bassen denk, pak ik meteen één van mijn Pedullaatjes en na 10 minuten is het gevoel weer helemaal weg. Alhoewel ik eerlijk moet bekennen dat met mijn huidige project ik af en toe behoefte heb aan de simpele klank van een Fender P. ;)
Kopen dan! :mrgreen:
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Bericht door Pedullist »

Geen geld meer. :oops: In korte tijd mic + mic pre (1000 euro), percussie (500 euro), gitaarversterker (800 euro) aangeschaft...het is weer even klaar nu.
Gebruikersavatar
JoostT
Berichten: 684
Lid geworden op: 22 aug 2010, 00:44

Bericht door JoostT »

FF de tijd genomen om een statieportret van mijn nieuwste aanwinst te maken (G&L m2000)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

JoostT schreef:FF de tijd genomen om een statieportret van mijn nieuwste aanwinst te maken (G&L m2000)
WOW! Wat een prachtige stijlvolle bas met die zwarte pole pieces.
En volgens mij kan je met die configuratie alles aan!

Veel plezier ermee!
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8242
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Mooi hoor!!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13376
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Vet 8)
Dat naturel mahonie straalt een soberheid en eenvoud uit die me wel bevalt.
En ik blijf het een goeie zet vinden van G&L om wat conventionelere elektronica aan die MFD pickups te koppelen. Niet iedereen is fan van de toonregeling in de L2000, met de M2000 spreken ze een wat breder publiek aan :)
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5655
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

JoostT schreef:FF de tijd genomen om een statieportret van mijn nieuwste aanwinst te maken (G&L m2000)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Die foto's mogen hier nog wel een keer. Prachtige bas!!
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Zeker mooie bas. Heb toen es die G&L van Fred vastgehad en die voelde zo natuurlijk en had een soort warm sustain. Als deze vergelijkbaar is: veel plezier ermee!
Plaats reactie