Basgitaarforum gallery

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door SpcMnk »

Wow! Gave bas Geert!! Veel plezier!
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door wombatboter »

Ik geraak er niet uit of ik op die dunne snaren ga blijven spelen of niet..ze zijn zo heerlijk om op te spelen en ik krijg zo'n prettig Alembic-gevoel.
Als ik nu andere bassen vastneem lijken het wel vrachtwagens..beetje ambigu

Afbeelding
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door badastronaut »

Welke diktes van snaren zitten standaard op zo'n mark king bas?
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door wombatboter »

Geen idee ...dit lijken toch 30-90.
De verkoper sprak van een 0.45 die er nu opstaat maar dat is echt niet mogelijk..
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door badastronaut »

Oeh dat is inderdaad wel dun! Anders de middenweg proberen, .040 t/m.100. Blijft een pracht bas!
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10780
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door Joey »

Pak een schuifmaat en je weet het.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door Basvarken »

En je rekenmachine dan toch. Of je moet een schuifmaat met inch verdeling hebben
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18615
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door Pedullist »

In de leen (in ruil voor de Fender PJ met HendriX pickups):

Afbeelding

Ibanez Musician uit eind jaren 70.
Laatst gewijzigd door Pedullist op 11 okt 2017, 11:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door badastronaut »

Is dat niet een ibanez musician? Musicmasters zijn van die shortscale Fenders toch? Goeie bassen hoor die oude Ibanezjes! Heb zelf een Musician en een Roadstar 2 gehad...Alleen zo verotte zwaar...
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18615
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door Pedullist »

Ach ja, heb mezelf vertiept (iets teveel op Musicmasters gezocht?)
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13374
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door LeftyJ »

Je foto doet het hier niet.
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22172
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door RUIS »

Niet zo vreemd, is er eentje uit de jaren '70 zegt ie. Heb jij wel eens een polaroid op photobucket geüpload?
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door wombatboter »

LeftyJ schreef: 10 okt 2017, 23:29 Je foto doet het hier niet.
Bij mij ook niet...
what fools these mortals be
Marcus62
TAFKACBFKAQ
Berichten: 4488
Lid geworden op: 21 mar 2011, 21:58

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door Marcus62 »

wombatboter schreef: 06 okt 2017, 16:05 Ik was al lang op zoek naar iets met een grafieten hals en alhoewel ik dat soort klank vond in mijn Washburn lonkte ik naar het "echte" ding.
De Kingbass stond op mijn verlanglijstje maar was erg duur en toen ik dat opperde schreef iemand op fb dat hij er één thuis (hier in Belgie) had liggen die ik eens mocht uitproberen als ik mocht twijfelen voor een aankoop en om me nog eens een idee te geven (hij verkocht 'm niet). Dat was bijna een jaar geleden.
Deze week zag ik in de UK iemand zoeken naar een Kingbass en mijn contact hier in Belgie reageerde dat hij er één te koop had.
Ik heb niet geaarzeld en heb 'm een bericht gestuurd dat ik die eigenlijk wou kopen en hij heeft aan mij de voorkeur gegeven "omdat hij graag Aalstenaars had" (..)
Ik was wat bang voor het kostenplaatje maar ik heb 'm aan een zeer goede prijs kunnen kopen (dit is het model dat hem 3500 euro had gekost) en men is de bas daarnet zelfs bij me thuis komen brengen..Heel blij mee (en ik kreeg nog enkele sets snaren ook)
De leds kunnen gelukkig uit, ofwel alleen zijkant, ofwel alles..je wil niet altijd met een kerstboom spelen

Afbeelding
Voor een slapper en tapper als jij moet deze bas heerlijk zijn. Veel plezier er mee. :jam: :jam: :jam:

Setje 40-60-80-100 erop misschien?
Yamaha BB604 (modified)
Harley Benton PB20-SBK
Harley Benton MB-4 SB Deluxe

Harley Benton HBW20
Vox Amplug bass
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door wombatboter »

Ik heb nog een vijftal sets double ball snaren liggen 45-105 en die wou ik gisteren eens proberen (die zijn splinternieuw en sprankelen nog meer) maar die zijn op deze bas iets te dik (al blijft hij lekker klinken).
Ik denk dat ik misschien de 035-095 eens ga proberen (je kan die voordelig kopen als six-pack bij Status zelf) . Ik kreeg er vier sets gratis bij van Hot Wire-Status maar toen ik die uitpakte bleken dat geen double balls te zijn maar gewone en ik heb geen zin in dat gevijs met die bolletjes in de headstock...
De bas is wel echt een revelatie..ik snap ook beter waarom King niet meer op de Jaydee speelt (de Status is veel directer en egaler) maar het is wel zo dat alles "clickety-clickety" wordt als je fingerstyle speelt en natuurlijk nog veel meer met die dunne snaren. De bas wordt dan bijna een banjo maar het beïnvloedt echt je manier van spelen.. Het "benden" opent opeens veel meer mogelijkheden in je vibrato.
Ik amuseer mij er echt rot op...ik kan me de verbazing van bassisten inbeelden wanneer ze dit ding eens vastnemen want het is geen ding zoals iets anders en ik heb toch nogal wat versleten.
Ik heb net een Zon een tijd in bruikleen gehad maar de Status is toch een stapje verder. Het speelt natuurlijk ook mee dat je instant klinkt als een bassist die je al enorm veel hebt beluisterd :-)
Het is maar om te lachen : !
https://youtu.be/OJPPyq6NNw0
what fools these mortals be
Plaats reactie