Basgitaarforum gallery

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door wombatboter »

Jij bent bedankt, Rody....erg blij mee !
what fools these mortals be
jaapdesticker
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 feb 2017, 17:51

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door jaapdesticker »

Over goedkope snaren: mee eens, ik gebruik meestal deze sets op m'n bassen, klinken prima, en houden het redelijk lang uit:
https://www.thomann.de/nl/warwick_46300 ... _label.htm
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4340
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door Unlord »

Oei! Die rooie Warwicks heb ik lang geleden afgezworen. Veel te ruw, ongebalanceerd en te snel dood. Naar mijn smaak dan hè? Moet er wel bij zeggen dat het minstens 16 jaar terug is dat ik die krengen op mijn bas had, dus wellicht is de productie inmiddels verbeterd.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13346
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door LeftyJ »

Ik heb al zolang ik mijn Ibanez RS924 heb dezelfde set Warwick Red Label erop liggen, en die klinken na al die jaren nog verbazingwekkend fris. Ik bespeel de bas misschien 5 keer in een jaar, maar de tand des tijds speelt ook nog wel een rolletje en dat doorstaan ze erg goed.
jaapdesticker
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 feb 2017, 17:51

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door jaapdesticker »

Unlord schreef: 27 mei 2018, 20:45 Oei! Die rooie Warwicks heb ik lang geleden afgezworen. Veel te ruw, ongebalanceerd en te snel dood. Naar mijn smaak dan hè? Moet er wel bij zeggen dat het minstens 16 jaar terug is dat ik die krengen op mijn bas had, dus wellicht is de productie inmiddels verbeterd.
Waren dat misschien destijds roestvrijstalen snaren? Ik vind de rvs snaren van Rotosound ook veel te ruw, de Red Labels die ik bestel zijn Nickel, heel prettig onder de handen...
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4340
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door Unlord »

Dan zijn ze dus kennelijk veranderd. Positief!
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door wombatboter »

Heb al dikwijls met het idee gespeeld om deze Steinberger te verkopen...ik zie die driehoeksvorm eigenlijk niet zo graag.
Maar wanneer ik het ding inplug is het een verbijsterende bom en is hij veelzijdiger en "warmer" dan mijn Status Kingbass.
Ook hele bruikbare klanken...brug pickup klinkt echt heel lekker, hals element is een performante P en samen open klinken ze heel funky en inspirerend.
Echt een topbas en hij is ook handig om mee te nemen in een kleine draagzak. Ik heb er ook tweedehands zo weinig voor betaald (je hebt er een Squier jazzbas voor).
Ik blijf verliefd op die klank (vintage eighties baby !) maar de looks zijn niet helemaal mijn ding.
Beetje een minder aantrekkelijk meisje dat hele leuke dingen met je kan doen, kuch

Afbeelding
Afbeelding
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door dr. Bassvibes »

Refinish in een kek kleurtje? :)
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door wombatboter »

Het zou zonde zijn...dit soort bassen stijgt nogal in waarde. In Japan gaan ze al voor serieuze bedragen van de hand en je kan ze best maar zo origineel houden.
Als ik ooit naar Frankrijk verhuis speelt dat toch mee in mijn achterhoofd bij de grote uitverkoop al is zo'n klimaatbestendig dingetje best wel een troef :-)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door Pedullist »

Ik zou er inderdaad niks aan veranderen. Waarom heb je die rechthoekige Steinberger eigenlijk weggedaan?
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door wombatboter »

Ik had vroeger zo'n witte, inderdaad.....had ik ook voor de helft van de nieuwprijs kunnen kopen bij een uitverkoop van een muziekwinkel.
Maar ik vond die E-snaar daar niet zo lekker op klinken, geen idee waarom.... dat zadeltje kon ook niet zo laag als ik het wilde dus...
Maar deze is exact zoals ik het graag wil...jammer dat die L2 modellen zo duur zijn want die vind ik idd mooier.
Blijft de vraag of je een veelvoud moet betalen voor iets dat hetzelfde klinkt als de mijne maar mooier is :-)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door zomnius »

''Beetje een minder aantrekkelijk meisje dat hele leuke dingen met je kan doen, kuch'' - WBB

hahahaha lol
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door badastronaut »

Een balletje kan raar rollen, de Maruszczyk is vertrokken en een Lakland ervoor terug. Conclusie, ik persoonlijk vind de lakland beter. Wat een goed gebouwde bas!

En een andere fretless! een Wall'achtige dit keer, een Taranaki Acrobat uit Duitsland.
Bijlagen
IMG_20180613_131508.jpg
IMG_20180613_131508.jpg (347.69 KiB) 971 keer bekeken
20180616_122922.jpg
20180616_122922.jpg (702.83 KiB) 971 keer bekeken
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door Rieno »

Die Taranaki lijkt een beetje een Japanse Kawai-achtige liefdesbaby van een Wal en een Alembic :D Erg mooi instrument.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door badastronaut »

hahaha ja zoiets. Een beetje een bastaard wat dat betreft. Dure bassen als je ze nieuw moet kopen, 2900 euro ofzo, heb ik er natuurlijk niet voor betaald, niet eens de helft...
Plaats reactie