Basgitaarforum gallery

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
4$
Berichten: 1342
Lid geworden op: 22 dec 2005, 19:27

Bericht door 4$ »

Bazz Lightyear schreef:enige jammere daarbij is dat de Wal erg mooi is en de Bongo spuuglelijk
:nono:
Ik ben een buitengewoon beperkt bassist, maar in mijn beperkingen ben ik wel heel goed!

Chowny SWB-1 TB passive
YAMAHA BB425X(te koop)
CORT GB75(te koop)
Plexibass
TC Electronic BG250-208
TC Electronic RS112
Gebruikersavatar
Bazz Lightyear
Berichten: 5354
Lid geworden op: 27 okt 2007, 17:44

Bericht door Bazz Lightyear »

:jaaaaa:
Everyones a pilot in the night sky
Moonlight that cures loneliness
Todays meal is Nissin Cup Noodle Cup Noodle Cup Noodle
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22644
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Haico schreef:Geert. De bongo wordt wel eens aangedragen voor mensen die het geluid van een Wal zoeken, maar geen Wal kunnen betalen/vinden. Hoe vergelijk jij het geluid van de Bongo en een Wal?
Eigenlijk kan je ze in bepaalde klanksettings toch minder met elkaar vergelijken dan ik dacht...Hoe je het ook draait of keert : die MusicMan-Stingray-Sterling klankeigenschappen blijven er in doorklinken. Daar is niks mis mee want het is een unieke klank en geeft dat merk juist identiteit.
Er zitten elementen van Musicman in de Wal-klank maar omgekeerd toch minder.
Die Wal-middentonen mis je toch. Meestal zet ik bij mijn Wal ook alleen het brugelement open en dan krijg je heel veel definitie. Dat Bongo element in de brug-positie klinkt anders en zit bvb niet in dat Alembic-straatje waar de Wal ook dikwijls tegen de muur gaat plassen.
Moeilijk allemaal om te omschrijven, ik ben daar niet zo goed in en weet te weinig over humbucker-toestanden, hertz en elementen om daarover iets overtuigends te poneren.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3276
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Bericht door RonC »

In the end.... a Wal is all you need.. ;)

Ik ben zeer benieuwd naar de sound van zo'n Bongo maar blijf het een lelijk ding.
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

Squire schreef:Is er qua sound verschil met de gewone 50s Precision classic?
Ja Nogal. Als ik het goed heb is dit amerikaans hout en pickup. En t feit dat er (weinig) nitrocellulose lak op zit maakt een groot verschil qua sound. Klinkt veel opener dan als er een dikke plak lak op zit.
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Vet.
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
J0ttem
Berichten: 347
Lid geworden op: 04 feb 2009, 20:32

Bericht door J0ttem »

Bongo's zijn prachtig :mrgreen:

Best leuk, zo'n rooie, hoewel t niet echt mijn stijl is : P
Heb zojuist een e-mail van TNT gehad, ze zeiden dat k mijn Bongo eind volgende week kan verwachten...
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22644
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Heb er daarnet nog op gespeeld maar ik vrees toch dat ik de mijne terug ga verderverkopen of voor iets ga inruilen of zo.
Als ik er mijn geld voor terugkrijg is het ok, ben ik weer een basavontuurtje rijker geweest..
Ga 'm te koop aanbieden maar geraakt hij niet weg is dat ook geen ramp want het is best een goeie bas.
what fools these mortals be
Quasimodo

Bericht door Quasimodo »

:silenced: :rofl:

Gelukkig voor jou hebben zich al enkele BGF-ers aangemeld die em graag willen overnemen. 8)
Gebruikersavatar
AceyDeucey
Berichten: 413
Lid geworden op: 09 apr 2007, 20:19

Bericht door AceyDeucey »

Zonde man!

Het is dat ik er al een heb..
Yamaha BB 414
Music Man StingRay ltd. '06
Music Man Bongo HH black sparkle
Modulus Flea-Bass

Markbass CMD121
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22644
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Quasimodo schreef::silenced: :rofl:

Gelukkig voor jou hebben zich al enkele BGF-ers aangemeld die em graag willen overnemen. 8)
Moest ik het niet zelf zijn, ik zou hier een grondige hekel krijgen aan die impulsiviteit van die WBB :oops:
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Frankie
Berichten: 3236
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:09

Bericht door Frankie »

Ik vind het wel wat hebben. :)
Ik heb 1 zwarte bas en 1 oranje bas, versterkt door een zwarte of een oranje versterker...

Kijk 's!
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

Maar zeg eens eerlijk WBB: Heeft het niet ook te maken met de looks?
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22644
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Nee, echt niet... ik vind de bas zelfs mooi, vroeger niet maar in deze finish vind ik 'm knap. Hij staat hier op enkele meters van me verwijderd en de bas mag er echt zijn. Alleen die ruimte tussen de hals en het element storen mijn speelplezier.
Daar kan ik niet veel aan veranderen. Niet dat ik veel slap tijdens optredens maar je moet tenminste het gevoel hebben dat je het zou kunnen mocht je zin krijgen. Twee vingers geraken er net tussen maar het is te krap om echt spontaan alles te kunnen uitvoeren wat ik soms wil doen.
what fools these mortals be
christiaan_01
Berichten: 883
Lid geworden op: 17 mei 2007, 15:22

Bericht door christiaan_01 »

Dan kun je toch wel spreken van een flater in het design. Musicmans staan er immers om bekend dat ze zo lekker slappen, en nu belemmeren ze dat. Ook altijd jammer als zo'n nieuwe aankoop weer tegenvalt.
Plaats reactie