Basgitaarforum gallery

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13376
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door LeftyJ »

Fijne bassen, en geweldige halzen met een heerlijke afwerking. Een Sterling, of een Stingray SLO Special... Mijn Stingray 5 was ook ontzettend lekker, maar ik heb toch geen spijt dat ie onlangs vertrokken is.
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door badastronaut »

Het lange wachten is begonnen op mijn tweede Chowny SWB. Dé beste betaalbare short scale bassen die er zijn als je het mij vraagt.
Bijlagen
Pro_wood.png
Pro_wood.png (1.02 MiB) 1299 keer bekeken
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door wombatboter »

Begrijp je volledig, ik vind die nieuwe reeks echt pràchtig !
Bastaart heeft er eentje te koop maar heeft last met de short-scale en vermits onze smaken nogal gelijklopend zijn, anders...maar zeg nooit nooit (morgen kan ik er één bestellen :-))
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door Pedullist »

Ik vind ze ook tof, maar die EMG's zo jammer.
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door badastronaut »

De Chowny die bastaart te koop had was origineel van mij 8) . Ik heb hem een tijd geleden verkocht omdat ik de Mensinger shortscales graag wilde proberen. Heb de Chowny weer terug gekocht van bastaart. Om een lang verhaal kort te maken, geef mij maar de SWB van Chowny. Wat een verschil! Ik heb er eigenlijk alle vertrouwen in dat de SWB pro ook met de EMG pickups (waar ik overigens zelf geen problemen mee heb) te gek klinkt. Als je ziet en hoort hoe belachelijk goed de gewone SWB1 al is dan denk ik dat het met de pro ook wel goed zit. Daarnaast ben ik ook behoorlijk onder de indruk van de klantvriendelijkheid van zowel Chowny als Scott Whitley, top lui! Over alles is nagedacht qua ontwerp en materiaal... Sinds ik 15 jaar geleden van mijn toenmalige basdocent Lopsy Lu moest instuderen wilde ik altijd een Stanley Clarke Alembic. Maar sinds de Chowny is die wens behoorlijk bekoeld ;)
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door Pedullist »

Het is een soort van baby Alembic. :)

Ach die EMG's zullen best prima zijn. Zitten toch ook in de Fodera van Wooten? Ik heb drie bassen en twee gitaren in mijn leven gehad met EMG's en ik vond ze altijd erg kil en vooral hard. Zo'n Spector met EMG's is de ultieme moderne metal/rock bas denk ik, maar niet echt mijn geluid. Best kans dat ik deze Chowny heel fijn vind.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door wombatboter »

badastronaut schreef: 02 sep 2017, 10:15 De Chowny die bastaart te koop had was origineel van mij 8) . Ik heb hem een tijd geleden verkocht omdat ik de Mensinger shortscales graag wilde proberen. Heb de Chowny weer terug gekocht van bastaart. Om een lang verhaal kort te maken, geef mij maar de SWB van Chowny. Wat een verschil! Ik heb er eigenlijk alle vertrouwen in dat de SWB pro ook met de EMG pickups (waar ik overigens zelf geen problemen mee heb) te gek klinkt. Als je ziet en hoort hoe belachelijk goed de gewone SWB1 al is dan denk ik dat het met de pro ook wel goed zit. Daarnaast ben ik ook behoorlijk onder de indruk van de klantvriendelijkheid van zowel Chowny als Scott Whitley, top lui! Over alles is nagedacht qua ontwerp en materiaal... Sinds ik 15 jaar geleden van mijn toenmalige basdocent Lopsy Lu moest instuderen wilde ik altijd een Stanley Clarke Alembic. Maar sinds de Chowny is die wens behoorlijk bekoeld ;)
Zég dat allemaal niet !! :-)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door Pedullist »

zomnius schreef: 01 sep 2017, 23:10 haha beetje GAS begint toch wel te ontstaan bij deen en geen.
Nee, die was er al 15 jaar ofzo. :)

Het tempert het juist een beetje. Het is tof, maar de noodzakelijkheid voelt minder omdat de nieuwsgierigheidsfactor niet meer meetelt.
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door badastronaut »

wombatboter schreef: 02 sep 2017, 10:30
Zég dat allemaal niet !! :-)
Gewoon bestellen :) in november als de bassen worden geleverd ben je me dankbaar!
Gebruikersavatar
bastaart
Berichten: 2093
Lid geworden op: 23 jan 2006, 01:12

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door bastaart »

Yo...haha, de Chowny van Badastronaut is even in mijn bezit geweest inderdaad. Te gek dat hij weer terug is bij de 1e eigenaar, dat zegt ook wat toch? Door mijn Alembic Stanley Clarke gas was ik toen inderdaad op zoek naar een shortscale 24 frets om als tenor bas te gebruiken. En dan kom je al snel bij Alembic uit. Buiten dat hou ik van die Alembic 'honk' klank. Qua feel komt die Chowny volgens mij heel dicht bij een Alembic shortscale in de buurt. Qua sound is ie wel echt anders (en qua prijs uiteraard ook!). Ik kon inderdaad weer niet wennen aan de shortscale. Ik heb eerder al twee shortscales gehad en toen had ik dat ook al. Dat was ik even vergeten. Medium scale vind ik wat dat betreft beter als je toch iets kleiner wilt. Minder grote overgang van longscale. Dus voor mij eindigt het shortscale verhaal hier.

Die walnut ziet er super uit. Het enige wat ik niet mooi vind is dat witte naamplaatje. Ziet er te goedkoop uit en past niet bij de rest het moderne ontwerp dat klasse uitstraalt.
Die Chowny is wel de eerste shortscale die ik heb gehad of geprobeerd met een echt strakke E snaar. Veel bas voor weinig.
New Advanced Slap Books: Next Level Slap Bass Vol. 1&2
https://nextlevel-slapbass.com/
New solo album Barend Tromp ft. Michael Manring on Bandcamp and Spotify
https://subcontinentalrecords.bandcamp. ... fish-tales
gitaarles en basles in Weert
https://www.gitaarschoolweert.nl
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door Pedullist »

Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door wombatboter »

Mark King's broer kan het blijkbaar ook goed...
Toch eens uitkijken wanneer er weer eentje tweedehands langs komt..
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8242
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door Mach1 »

20170902_161045.jpg
20170902_161045.jpg (949.17 KiB) 1460 keer bekeken
Zal het filmpje eens luisteren.

Ondertussen nieuw in dit theater:
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door Pedullist »

Heeft een rode tort plaat nodig. :)
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door Pedullist »

wombatboter schreef: 02 sep 2017, 16:53 Mark King's broer kan het blijkbaar ook goed...
Toch eens uitkijken wanneer er weer eentje tweedehands langs komt..
Dat lijkt nogal vaak te gebeuren hier. :)

Btw, die Retrovibe is wel eeeeeeeeeeeeeeeeerrug Rickenbackerig.

Afbeelding
Plaats reactie