Basgitaarforum gallery

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Basgitaarforum gallery

Bericht door wombatboter »

Ben er al een uurtje op bezig en het gaat wel maar het is toch te verwarrend..hals speelt echt heel makkelijk en de toonregeling is handig.
Switches zijn wat verwarrend maar hij heeft echt karakter, je hoort dat het een Alembic is en daar hou ik van, bassen met een eigen smoel
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Basgitaarforum gallery

Bericht door SpcMnk »

Als je er een paar weken mee bezig bent went het.. maar ik blijf een 6 snaar een totaal ander instrument vinden dan een 4 of 5 snaar.
Ziet er wel heel erg mooi uit die Alembic
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Basgitaarforum gallery

Bericht door BassAgent »

Prachtbak inderdaad, die Orion! Gek he, met zo'n 6-snaar? Ik heb een 5-snaar met lage B én eentje met hoge C en toch is zo'n 6-snaar verwarrend. Ik snap het niet.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Basgitaarforum gallery

Bericht door Pedullist »

Hoge 5 snaar is volledig logisch voor me. Hoefde nergens aan te wennen, ging meteen los. Heb ik met de 6 nooit gehad.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Basgitaarforum gallery

Bericht door wombatboter »

Ik kan er echt geen kant mee op...afdemping is een probleem evenals mijn orientatie.
Ik wil er eigenlijk niet te lang op bezig blijven want het verstoort mijn bepotelen van mijn viersnarigen..
Wel grappig, ik had net eens zin om wat zes te proberen en vandaag stond er iemand op mijn werk met die bas :-)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Basgitaarforum gallery

Bericht door BassAgent »

Ik wil wel eens een rondje met je sparren over demptechniek eigenlijk, Geert. Ik ben een onwijze nerd als het om demping aankomt (met name met m'n rechterhand) en heb het gevoel dat ik dat heel efficiënt doe maar ben benieuwd hoe jij daar over denkt. Vind ik trouwens met iedereen leuk om over te praten.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Basgitaarforum gallery

Bericht door Rieno »

Voor mij is een 6 net zo logisch als een 5 of een 4, nooit problemen mee gehad. Maar idd: toen ik hier een 6-snaar kreeg, heb ik enorm aan m'n techniek moeten sleutelen en dan voornamelijk de demping op rechts, maar ook de linkerhand (duimpje boven het fretboard is dan ineens heel onpraktisch). Inmiddels speel ik op m'n 4-snaar nog steeds met een wat zelf aangeleerde demping als ik er niet op let; op de 6 is het nu alleen nog maar 'floating thumb'.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
riotriot
Berichten: 1708
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:18

Basgitaarforum gallery

Bericht door riotriot »

De Am Std jazz heeft een Am Std P broertje gekregen.
Bijlagen
IMG_5595.JPG
Riot riot, it doesn't matter who!
Riot riot, what are you gonna do?
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8239
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Basgitaarforum gallery

Bericht door Mach1 »

Mooi hoor!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7179
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Basgitaarforum gallery

Bericht door HNZ »

Gefeliciteerd met de kleine! :D
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Basgitaarforum gallery

Bericht door Pedullist »

wombatboter schreef:Ik kan er echt geen kant mee op...afdemping is een probleem evenals mijn orientatie.
Ik wil er eigenlijk niet te lang op bezig blijven want het verstoort mijn bepotelen van mijn viersnarigen..
Wel grappig, ik had net eens zin om wat zes te proberen en vandaag stond er iemand op mijn werk met die bas :-)
Was gister bij een vriend met een Pedulla Thunderbolt 6 (de blauwe van Deevit als ik het me goed herinner), en nee, het is het voor mij toch ook niet...zo'n 6 snaar. Het heeft niks met demping, orientatie of techniek linkerhand (ben gedrild door mijn contrabsopleiding van ooit) te maken: ik vind de breedte van de toets gewoon niet fijn. Het is nét iets teveel van het goede. Ik heb het idee dat ik mijn duim als pivotteerpunt moet gebruiken en zo in kantelbewegingen de volledige toets verticaal moet gaan bereiken. Het voelt heel snel te 'academisch' voor mij, en inspireert daardoor minder.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Basgitaarforum gallery

Bericht door deevit »

Klopt, leuk dat hij hem nog steeds heeft. :) Toch al een jaartje of 8 oid? Zo op de gok.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Basgitaarforum gallery

Bericht door Pedullist »

Eric doet zelden of nooit iets weg. Zelfs de grootste crap bassen (illustere merknamen als Fleuri) heeft ie 'nog een emotionele band mee'. :lol:

Ik denk trouwens dat weinig mensen zich kunnen voorstellen dat in Nieuwegein er twee bassisten zijn met 3+ Pedulla's.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Basgitaarforum gallery

Bericht door wombatboter »

Daar heb ik me toch soms al serieus in vergist..ik heb al aardig wat bassen gaan bespelen en kopen en telkens was ik verbaasd wat voor schatkamers aan bassen er in mijn buurt voorhanden waren zonder dat ik er iets van wist.
Opeens heb je kerels die 150 instrumenten in hun huis hebben liggen of zie ik dat er in een boerderij wat verderop hier in de straat een kerel op een Celinder zit te pielen...raar
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Basgitaarforum gallery

Bericht door Sanders »

Ja, iemand die hier schuin boven woont heeft een zessnarige Fodera heb ik al gezien.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Plaats reactie