Basgitaarforum gallery

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
wombatboter

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door wombatboter » 11 okt 2017, 07:30

LeftyJ schreef:
10 okt 2017, 23:29
Je foto doet het hier niet.
Bij mij ook niet...
what fools these mortals be

Marcus62
TAFKACBFKAQ

Bericht door Marcus62 » 11 okt 2017, 07:40

wombatboter schreef:
06 okt 2017, 16:05
Ik was al lang op zoek naar iets met een grafieten hals en alhoewel ik dat soort klank vond in mijn Washburn lonkte ik naar het "echte" ding.
De Kingbass stond op mijn verlanglijstje maar was erg duur en toen ik dat opperde schreef iemand op fb dat hij er één thuis (hier in Belgie) had liggen die ik eens mocht uitproberen als ik mocht twijfelen voor een aankoop en om me nog eens een idee te geven (hij verkocht 'm niet). Dat was bijna een jaar geleden.
Deze week zag ik in de UK iemand zoeken naar een Kingbass en mijn contact hier in Belgie reageerde dat hij er één te koop had.
Ik heb niet geaarzeld en heb 'm een bericht gestuurd dat ik die eigenlijk wou kopen en hij heeft aan mij de voorkeur gegeven "omdat hij graag Aalstenaars had" (..)
Ik was wat bang voor het kostenplaatje maar ik heb 'm aan een zeer goede prijs kunnen kopen (dit is het model dat hem 3500 euro had gekost) en men is de bas daarnet zelfs bij me thuis komen brengen..Heel blij mee (en ik kreeg nog enkele sets snaren ook)
De leds kunnen gelukkig uit, ofwel alleen zijkant, ofwel alles..je wil niet altijd met een kerstboom spelen

Afbeelding
Voor een slapper en tapper als jij moet deze bas heerlijk zijn. Veel plezier er mee. :jam: :jam: :jam:

Setje 40-60-80-100 erop misschien?
Modified Yamaha BB604
EKO MM300
Jack&Danny JB Vintage 1975
Vox Amplug 2 Bass
Harley Benton HBW20

wombatboter

Bericht door wombatboter » 11 okt 2017, 08:26

Ik heb nog een vijftal sets double ball snaren liggen 45-105 en die wou ik gisteren eens proberen (die zijn splinternieuw en sprankelen nog meer) maar die zijn op deze bas iets te dik (al blijft hij lekker klinken).
Ik denk dat ik misschien de 035-095 eens ga proberen (je kan die voordelig kopen als six-pack bij Status zelf) . Ik kreeg er vier sets gratis bij van Hot Wire-Status maar toen ik die uitpakte bleken dat geen double balls te zijn maar gewone en ik heb geen zin in dat gevijs met die bolletjes in de headstock...
De bas is wel echt een revelatie..ik snap ook beter waarom King niet meer op de Jaydee speelt (de Status is veel directer en egaler) maar het is wel zo dat alles "clickety-clickety" wordt als je fingerstyle speelt en natuurlijk nog veel meer met die dunne snaren. De bas wordt dan bijna een banjo maar het beïnvloedt echt je manier van spelen.. Het "benden" opent opeens veel meer mogelijkheden in je vibrato.
Ik amuseer mij er echt rot op...ik kan me de verbazing van bassisten inbeelden wanneer ze dit ding eens vastnemen want het is geen ding zoals iets anders en ik heb toch nogal wat versleten.
Ik heb net een Zon een tijd in bruikleen gehad maar de Status is toch een stapje verder. Het speelt natuurlijk ook mee dat je instant klinkt als een bassist die je al enorm veel hebt beluisterd :-)
Het is maar om te lachen : !
https://youtu.be/OJPPyq6NNw0

Pedullist
palingsoundpurist

Bericht door Pedullist » 11 okt 2017, 09:22

Doet de foto het nu?
Enkel onzinbiedingen graag

Mijn album Tijd

Mijn Flickr fotostroom

wombatboter

Bericht door wombatboter » 11 okt 2017, 10:05

Ja ! Geweldige bassen trouwens...heb ooit ook nog oa zo'n fretless gehad. Super-instrument

Pedullist
palingsoundpurist

Bericht door Pedullist » 11 okt 2017, 10:10

Loodzwaar, maar leuk inderdaad. Best divers...en die big ass single pickups zijn wel fakking vet nasty. Next level weet je.

Mijn album Tijd

Mijn Flickr fotostroom

wombatboter

Bericht door wombatboter » 11 okt 2017, 10:31

Heel veel bas voor hun prijs..

Pedullist
palingsoundpurist

Bericht door Pedullist » 11 okt 2017, 10:37

Ja hij zat in een combi deal met een Musicman en een Yamaha BB1000s. € 1500 voor de hele bups. Persoon moest ervan af. Vriend van me zag zijn kans. De Yamaha is ook erg prima. Neem ik volgende keer mee.

Ik ga eerst hier ook een video mee maken. Mijn nieuwe hobby...een bas lenen en er een video mee maken. :D

Mijn album Tijd

Mijn Flickr fotostroom

wombatboter

Bericht door wombatboter » 11 okt 2017, 10:52

Goed idee !

Pedullist
palingsoundpurist

Bericht door Pedullist » 11 okt 2017, 11:16

Dan lijkt het of ik een schier oneindige collectie heb! :D

Mijn album Tijd

Mijn Flickr fotostroom

SpcMnk

Bericht door SpcMnk » 11 okt 2017, 11:20

Mooie basjes!!
Zo'n King Status zou ik toch wel heel graag eens in de vingers nemen. Lijkt me heel inspirerend!

Zo'n ibi heb ik in de jaren 90 vaker op gespeeld. Veel bang for the buck. staat me bij dat hij vooral bruut en brutaal was. Maar ook erg geschikt voor dikke dub. Ik kijk uit naar je filmpje Tjarko!
Te Koop op MP Klik.

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...

LeftyJ
De GVR

Bericht door LeftyJ » 11 okt 2017, 11:34

Fraai! Ook al speel ik nauwelijks op de mijne, ik zie mezelf ze nog niet gauw verkopen. Fantastische bassen!

wombatboter

Bericht door wombatboter » 11 okt 2017, 11:50

Het enige wat ik eigenlijk overbodig vind is die "bendwell", ik gebruik dat ding eigenlijk quasi niet en ik vind dat stukje op het einde wel erg plat dat de snaren moet vasthouden maar ik vermoed dat het wel stevig genoeg zal zijn :-)

basloze fret

Bericht door basloze fret » 11 okt 2017, 12:47

Die bendwell is toch wel leuk voor flageoletten te benden a la Stanley Clarke? tenminste daar heeft MK het van afgekeken....
Is het een 32" trouwens?
Ben zelf niet kapot van die metalige sound en ik vind zijn Jaydee stukken beter klinken. Maar ongetwijfeld speelt zo'n Status veel soepeler.

VanderVeen

Bericht door VanderVeen » 11 okt 2017, 13:19

En toch, Geert, gebruik je hem alle keren dat ik je op die bas heb zien spelen. Slechts eenmaal, maar toch. :mrgreen:
Fender | Musicman | TC Electronic
wombatboter schreef:Het is niet omdat je muziek speelt dat je daardoor ook een boeiend persoon bent om mee op te trekken

Plaats reactie