Basgitaarforum gallery

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4340
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door Unlord »

Nou, als die prijs iets omlaag ging...
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door Rieno »

Meestal gaan ze op MP voor iets van €850 ofzo, toch?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4340
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door Unlord »

Volgens mij is zo’n bas voor 750 - 850 zo pleite. Hem drie jaar lang in de shop hangen kost meer dan het verschil met waar ie nu voor hangt. Plus dat die shop nou ook niet de bekendste is ofzo.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door SpcMnk »

Unlord schreef: 18 mei 2018, 10:30 Plus dat die shop nou ook niet de bekendste is ofzo.
Een van de weinige shops die ik toch wekelijks even in de gaten houd. Heeft nu ook weer een erg mooie fretloze Marleaux Consat 5 snaar staan tegen een redelijke prijs. Die ASAT, maar ook die Bongo, staan al jaren te koop.. had hij inderdaad beter een paar cent goedkoper kunnen weg zetten.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 783
Lid geworden op: 20 jan 2009, 16:28

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door Heinz »

Unlord schreef: 18 mei 2018, 10:30 Volgens mij is zo’n bas voor 750 - 850 zo pleite. Hem drie jaar lang in de shop hangen kost meer dan het verschil met waar ie nu voor hangt.
Precies dat! Die discussie heb ik zo vaak gevoerd met winkeliers die veel tweedehands instrumenten hebben hangen. Ze willen er meestal niet aan dat het meer oplevert als je snellere omloop van je spullen hebt tegen iets lagere marge dan dat spul jaren hangt te verstoffen aan de muur wachtend op iemand die de hoofdprijs betaalt. Overigens is dit wel een leuk winkeltje. Hij zou alleen wat slimmere promotie moeten doen en z'n spullen beter online moeten aanbieden.
The eyes in the room are all lookin' at the star, but the butts are all shakin' to the bass guitar...

Band: SoulMachine | Youtube channel: Bassguitarvideo
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door viersnaar »

Prima winkel. Heb er een aantal keren iets gekocht.
Wel voor de vraagprijs, want zelfs als ik vraag om de verzendkosten als 'onderhandeling' weg te laten, ziet hij er van af....
Een man van principes!
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10750
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door Joey »

Ik hou die Tobias al een tijd in de gaten, maar ook die is net iets te prijzig.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door wombatboter »

Sinds de aankomst van de Marusczyck Frog fretless de normale routine om iets veel te bespelen en dan is het altijd heerlijk (later pas begin je de "flaws" te ontdekken).
Ik heb de flat door roundwounds vervangen en het is een totaal andere bas geworden en het is een verbetering...de bas is bvb nu heel performant op bvb slapgebied ook en je krijgt Michael Manring achtige ideetjes. Bespeelbaarheid is echt heerlijk, de actie kan heel laag en hij doet me ook wat aan mijn Lefay Remington denken met een randje van een MM Sterling erbij. Rieno heeft gelijk dat hij misschien wat te soft klinkt en niet zo echt knalt maar het prachtige is dat ik al vier keer naar mijn recorder ben gelopen om ideetjes op te nemen omdat het er uit gulpt op deze bas en dergelijke inspiratie is bij mij vrij zeldzaam. Absoluut top-instrument.

Afbeelding
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10750
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door Joey »

Mooi ding is het!
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door SpcMnk »

Erg mooie bas! En als hij ook nog eens inspireert, dan is compleet. Geniet ervan!
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door zomnius »

gaaf dat ie zoveel inspiratie brengt. mooi ding, Njoy!
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door wombatboter »

Je hebt ook minder grenzen op deze fretless omdat je niet veel "verliest". Daardoor is veel meer mogelijk.

what fools these mortals be
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door basloze fret »

Klinkt lekker Geert. Die roundwounds maken het wat crispier.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door wombatboter »

Tien jaar geleden verkocht ik een fretless Pro Wal en Bastaart nam 'm mee in ruil voor zijn Jazz '73.
Die Fender heb ik later verkocht aan forumlid John en die verkocht 'm weer door aan Rody die er tien jaar op speelde.
Ik zocht al een tijdje naar een seventies Fender met een rosewood toets en zag deze staan en besefte plots dat het de mijne was geweest..
Sanders kende mijn zoektocht en had me ondertussen al een bericht gestuurd met lovende woorden over deze bas dus gisteren gaan halen...
Het is een dure maand geworden met vier (..) bassen die ik gekocht heb dus er mag ook wel wat vertrekken want ik zit aan 12 bassen en dat is te veel :-)
Afbeelding
Afbeelding
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door basloze fret »

Nice! en hoe was het weerzien? bevalt hij weer? aangezien je hem toen hebt verkocht...benieuwd naar de klank.
Plaats reactie