Basgitaarforum gallery

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door Pedullist »

Ik speel vrij lomp op een P, steeds vaker met middel en ringvinger dubbel voor extra 'beef'.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door Rieno »

Daarom wil ik er dus ook een Precision bij..het is een klankkleur die hier nog niet staat en het inspireert dan hoe dan ook weer :D
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door Pedullist »

Ik ging ook onbehoorlijk slappen van die MM die hier een tijdje was
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door BassAgent »

Dat vind ik ook leuk aan het reviewen en lenen van basgitaren: eens kijken wat er gebeurt als je op een "vreemd" instrument speelt.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
4snaarinstrument
Berichten: 5275
Lid geworden op: 10 aug 2010, 17:49

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door 4snaarinstrument »

Sanders schreef: 22 mei 2018, 16:27 Toen ik ooit, lang, LANG geleden eens bij Rody op bezoek was om zijn tremolo-pedaaltje over te nemen had ik even op die Jazz gespeeld, en ik vond ook dat die een erg performante en autoritaire klank had. Veel te fel voor mijn smaak, maar ik had wel een vermoeden wie zo iets wel zou weten te waarderen.

(ik heb bepaalde mensen van BGF al veel geld gekost, merk ik)
:jaaaaa: je hebt in ieder geval een goede invloed op mij gehad
Fender
Gebruikersavatar
4snaarinstrument
Berichten: 5275
Lid geworden op: 10 aug 2010, 17:49

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door 4snaarinstrument »

wombatboter schreef: 22 mei 2018, 15:49 Tien jaar geleden verkocht ik een fretless Pro Wal en Bastaart nam 'm mee in ruil voor zijn Jazz '73.
Die Fender heb ik later verkocht aan forumlid John en die verkocht 'm weer door aan Rody die er tien jaar op speelde.
Ik zocht al een tijdje naar een seventies Fender met een rosewood toets en zag deze staan en besefte plots dat het de mijne was geweest..
Sanders kende mijn zoektocht en had me ondertussen al een bericht gestuurd met lovende woorden over deze bas dus gisteren gaan halen...
Het is een dure maand geworden met vier (..) bassen die ik gekocht heb dus er mag ook wel wat vertrekken want ik zit aan 12 bassen en dat is te veel :-)
Afbeelding
Afbeelding
Prachtig zo'n oude! Proficiat er mee.
Fender
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10750
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door Joey »

Wel jammer dat er dan van die goedkope flubber-snaren op zo'n bas liggen.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door BassAgent »

Rotosounds lijkt me? Ook niet mijn favorieten maar geen goedkoop flubberspul dunkt mij.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7874
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door BassKees »

Rotosound heeft rode wikkelingen, deze zijn oranje toch?
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door badastronaut »

Rotosound is inderdaad rood, maar ik zie verder niet waarom het goedkope snaren zijn, welk merk is het? wel benieuwd dan.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door SpcMnk »

Ze komen in ieder geval niet meer door de keuring. Al het profiel is er vanaf...
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door wombatboter »

Meen me te herinneren dat het idd een goedkoop merk is maar kan me niet meer herinneren welk....maar hoe langer ik zelf ook soms goedkope snaren gebruik (soms 8 euro voor een set) hoe meer ik merk dat het vaak geen moer uitmaakt voor mij.
Er stonden bvb op mijn Ken Smith bas Thomann-snaren op van enkele euro's toen ik mijn laatste solo-cd opnam en ik heb nog niemand horen zeggen dat die bas slecht klinkt en straffer nog : bijna een jaar later staan ze er nog steeds op en ze houden het langer vol dan sets van 40-50 euro.
Ik geloof hoe langer hoe minder dus in "goedkope" en "dure" snaren, ik moet de eerste nog tegenkomen die vindt dat ik "slecht" klink op mijn bassen met die "goedkope" snaren. Sommige merken voelen misschien onaangenaam aan (ik heb dat meer en meer met gecoate) en zijn idd minder goed maar een hoop snaren die echt niks kosten vind ik voor mezelf echt goed genoeg én ze houden me in niks tegen.
Ik kan hier echt mee leven en het scheelt me best wat geld..



what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10750
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door Joey »

Die met die oranje wraps zijn de Thomann snaren van Harley Benton.
Na mijn idee te ruw en slaan ze vrij snel dood, maar dat kan ook aan mij liggen.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door wombatboter »

Ik heb ook vrij droge handen en snaren gaan echt lang mee bij mij...dus ik heb er geen last van maar wanneer snaren echt te ruw aanvoelen wil ik ze ook niet maar eigenlijk verdraag ik vrij veel (behalve dat gecoate gedoe)
Ik moet wel toegeven dat ik nog weinig ga optreden dus ze zitten vrij lang in een 'aangename" omgeving, dat speelt ook mee natuurlijk.
De vraag is ook natuurlijk : klinken ze slecht en zou je dat geblinddoekt herkennen ? Ik vind van niet.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Rody
Berichten: 341
Lid geworden op: 22 jun 2006, 12:15

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door Rody »

wombatboter schreef: 23 mei 2018, 20:13 Meen me te herinneren dat het idd een goedkoop merk is maar kan me niet meer herinneren welk....maar hoe langer ik zelf ook soms goedkope snaren gebruik (soms 8 euro voor een set) hoe meer ik merk dat het vaak geen moer uitmaakt voor mij.
Er stonden bvb op mijn Ken Smith bas Thomann-snaren op van enkele euro's toen ik mijn laatste solo-cd opnam en ik heb nog niemand horen zeggen dat die bas slecht klinkt en straffer nog : bijna een jaar later staan ze er nog steeds op en ze houden het langer vol dan sets van 40-50 euro.
Ik geloof hoe langer hoe minder dus in "goedkope" en "dure" snaren, ik moet de eerste nog tegenkomen die vindt dat ik "slecht" klink op mijn bassen met die "goedkope" snaren. Sommige merken voelen misschien onaangenaam aan (ik heb dat meer en meer met gecoate) en zijn idd minder goed maar een hoop snaren die echt niks kosten vind ik voor mezelf echt goed genoeg én ze houden me in niks tegen.
Ik kan hier echt mee leven en het scheelt me best wat geld..



Fijn filmpje Geert! Tof om te horen hoe ze weer anders klinkt in iemand anders handen. Het hele felle was juist wat voor mij niet meer bruikbaar was in bandverband. Eerder een funkbas dan een rockbas...

Wat betreft de snaren: het zijn idd van die huissnaren van Thomann. Klinken erg goed en heel fel maar na twee maanden zijn ze plots zo dood als een pier. Voordeel is dat ze niet veel kosten waardoor ze dan na twee maanden gewoon vervangt ipv te liggen koken ofzo. Trouwens klopt wat je zegt: wie wil mag eens een blinde test doen, ik ben niet 100% zeker dat de duurste snaren er persé altijd als beste uitkomen.

Veel plezier nog met de bas, Geert!
Plaats reactie