Basgitaarforum gallery

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

arabesque-bass schreef:Hmmmmmmm Ik moet ook maar eens wat foto's gaan maken 8)

Alvast voor het idee:

Bassen:

F-Bass BN5 Zwart met witte nerven (mooi!!) macaasr ebony toets
Tobias Basic 5 van Mike z'n Cerw
Warwick Streamer Stage II uit '89 (the good ones:-))))
Sandberg Custom Thinline 6-string
Sadowsky Vintage 5 in bestelling....... ik kan niet wachten tottie klaar is!!!

Versterker:

Aguilar DB359
Aguilar GS410

HMMMMMM

Foto's volgen soon!!
ik neem aan dat je geen arme student bent..
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
arabesque-bass
Berichten: 577
Lid geworden op: 15 okt 2003, 08:31

Bericht door arabesque-bass »

Nee dat niet, maar ik heb me altijd te barsten gewerkt voor die shit.. Op een gegeven moment wil je wel iets anders en eigenlkijk niks verkopen........ Tja dan maar niet op vakantie 8)
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Re: mijn basje

Bericht door Bassfreak »

E. Monotone schreef:Mijn basje
This een Eko (vrij onbekend merk is van oorsprong een trekzakken fabriek) van zo'n 25 jaar oud, er moet wat aan geknutseld worden potmeters vervangen enzo. Maar ze heeft een heerlijke knor.

Afbeelding


rock 'n rollll 8)
https://www.monotones.tk[/url]
Heyy cool daar heeft mijn pa de gitaarversie van in het rood!
Gebruikersavatar
Equalizer
Berichten: 967
Lid geworden op: 25 dec 2003, 17:27

Bericht door Equalizer »

Update..

Yamaha BBN4f III. Fretloos, met lijntjes, tweedehands (is van Clunk geweest).

Afbeelding


En wat ik al had.. (Mini Q-tron staat er niet op)

Afbeelding

En ja, de twee bassen zijn bijna hetzelfde type. De naturel is de gefrette opvolger van de zwarte zegmaar. Ik had de onderste wel eerder.
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

volgens mij zijn die pick-ups alleen een wereld van verschil.
ik dacht dat die fretless onder die kappen 2 P-pickups had, en niet een humbuckers..of jazz :lol:

maar ik weet het niet cker. :shock:
Gebruikersavatar
Equalizer
Berichten: 967
Lid geworden op: 25 dec 2003, 17:27

Bericht door Equalizer »

Ze klinken idd anders, die fretloze is relatief minder gepolijst, wat rauwer maar ook iets meer 'rommel' in het geluid heb ik het idee, maar ik heb ze nog niet een op een vergeleken (de bassen staan namelijk in verschillende steden). Misschien haal ik de kapjes er wel een keer af om te kijken.
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

Ik heb de bb605, da's de 5 snarige aktieve versie van joun naturel jamaha, en ik heb ook dezelfde fretless als jij maar dan in naturel. Naar mijn ondervindingen klinkt die met humbuckers Vetter, ronkender, met meer midden, en met singles gaat verder in het (sub)laag, en heeft meer hoog met veel meer definitie. Volgens mij zitten er in die met grote kappen humbuckers of soapbars. ze klinken wel humbuckerachtig iig.
Gebruikersavatar
RetepV
Berichten: 52
Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:59

Bericht door RetepV »

Hi, ik ben nieuw hier, maar niet te beroerd om even te pimpen met mijn basgitaar :).

Mijn Music Man Sabre bass uit 1979.

Afbeelding

Zo vaak al over gedacht om in te ruilen voor een 5 snarige bas, maar ik weet zeker dat ik spijt ga krijgen als ik hem weg doe. En dus probeer ik maar wat te sparen voor een 2e bas :). Liefst een Alembic, maar dan ben ik over 20 jaar nog aan het sparen... :(
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

Ik kan je verzekeren: FUCKIN GEIL. Dat low end van zo'n ding, supr
Gebruikersavatar
Equalizer
Berichten: 967
Lid geworden op: 25 dec 2003, 17:27

Bericht door Equalizer »

Hey vet, een Sabre! Ik wil ooit nog eens op zo'n ding spelen..
En welkom hier he!

edit: deze post stond vóór Bassfreak
Laatst gewijzigd door Equalizer op 31 jan 2005, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RetepV
Berichten: 52
Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:59

Bericht door RetepV »

Bassfreak schreef:Ik kan je verzekeren: FUCKIN GEIL. Dat low end van zo'n ding, supr
Tnx. En vergeet het hoog niet wat er uit komt :). Je zou trouwens zeggen dat hij als een Stingray zou klinken als je alleen het onderste element gebruikt, maar dat doet hij niet echt. Hij is een stukje 'ronder' qua geluid, de Stingray klinkt toch aggressiever. Of misschien geldt dat alleen voor de nieuwe EB Stingray's, de oude heb ik nog nooit gehoord.

En bedankt voor het welkom Equalizer :).

Edit:

Hij speelt een beetje als een Jazz Bass. Hij heeft ook een dunnere neck dan de Stingray, hoewel het nog steeds geen bas is voor iemand met kleine handjes. Wel wat fret buzz. Moderne bassen zijn toch wat beter af te stellen :).
Music Man Sabre ROCKS. They should bring it back.
Gebruikersavatar
Lazy B.
Berichten: 1277
Lid geworden op: 28 jun 2004, 16:13

Bericht door Lazy B. »

RetepV schreef:Hi, ik ben nieuw hier, maar niet te beroerd om even te pimpen met mijn basgitaar :).

Mijn Music Man Sabre bass uit 1979.

Afbeelding

Zo vaak al over gedacht om in te ruilen voor een 5 snarige bas, maar ik weet zeker dat ik spijt ga krijgen als ik hem weg doe. En dus probeer ik maar wat te sparen voor een 2e bas :). Liefst een Alembic, maar dan ben ik over 20 jaar nog aan het sparen... :(
Lijkt me dat je hier wel even mee mag pimpen hoor. Wat een kek basje zeg!
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Die heb ik ook nog ooit een willen kopen...
Maar we waren niet helemaal tevreden toen. En die had ook "dichte"elementen (dus niet die zilverkleurige puntjes zichtbaar...) Ik denk ook dattie wat jonger was dan deze.
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
Lazy B.
Berichten: 1277
Lid geworden op: 28 jun 2004, 16:13

Bericht door Lazy B. »

Dirk schreef:...we waren niet helemaal tevreden toen...
We? Bea, ben jij het?! :lol: :wink:
Gebruikersavatar
RetepV
Berichten: 52
Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:59

Bericht door RetepV »

Dirk schreef:Die heb ik ook nog ooit een willen kopen...
Maar we waren niet helemaal tevreden toen. En die had ook "dichte"elementen (dus niet die zilverkleurige puntjes zichtbaar...) Ik denk ook dattie wat jonger was dan deze.
Ik heb het ooit uitgezocht. Zo rond 1983 hebben ze die dichte elementen gekregen. Bij de oudere waren beide elementen hetzelfde, beide waren dezelfde elementen als de Stingray. Maar bij de nieuwere met dichte elementen is de achterste een stingray element, maar de voorste een dubbel jazzbas element. Dwz. In plaats van 8 magneten (2 voor elke snaar) zitten er 16 in (4 voor elke snaar). Het geluid zal dan ook wel anders zijn, maar ik heb nooit op zo'n nieuwere gespeeld.

Wat ik vooral rot van die nieuwere vindt is dat de selectie nog maar met één schakelaar gaat. De mijne gaat met 3 schakelaars, ik kan meer verschillende geluiden maken met deze oude.

Yep, toen ik hem voor het eerst zag hangen was ik er gelijk verliefd op :). Maar ik moet wel zeggen dat de meeste modernere bassen makkelijker en beter te bespelen zijn. Maar het geluid doet het hem, dat is uniek, net als dat het geluid van een Stingray uniek is.
Music Man Sabre ROCKS. They should bring it back.
Plaats reactie