Basgitaarforum gallery

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.

Basgitaarforum gallery

Berichtdoor Pedullist op 16 dec 2016, 13:21

didi schreef:Ik dacht dat het hier om plaatjes ging in plaats van praatjes.

Oh ruk, dit had natuurlijk in het GAS topic gekund...regeltjes, regeltjes, regeltjes....
Enkel onzinbiedingen graag

Mijn album Tijd

Mijn Flickr fotostroom
Pedullist
palingsoundpurist

Basgitaarforum gallery

Berichtdoor BassKees op 16 dec 2016, 15:47

Jij zit toch op ICT? Dan zou je dat inderdaad moeten weten Pedullist!
BassKees

ATK mod

Berichtdoor Wiro op 16 dec 2016, 16:10

HNZ schreef:Zal ik deze dan maar even laten zien? Weliswaar een tekening, maar het ìs een bas. Artist impression van m'n voorgenomen modificatie van een Ibanez ATK 100. Alleen wordt de blendknop (die grote) waarschijnlijk een 3-standen schakelaar. Wel doen / niet doen!? Advies graag!

Niet op deze manier. Voegt weining toe (en lelijk maar da's bijzaak).
Als je uitbreiding van het klank-spectrum wil plaats die extra pu dan dichter bij de hals. In elk geval verder van die andere vandaan en geheel omgeven door de slagplaat. Niet alleen voor 't uiterlijk, maar ook om een echt andere klankkleur toe te voegen. Experimenteer eerst met de plek waar ie 't best tot z'n recht komt.
Wiro

ATK mod

Berichtdoor HNZ op 16 dec 2016, 17:43

Wiro schreef:
HNZ schreef:Zal ik deze dan maar even laten zien? Weliswaar een tekening, maar het ìs een bas. Artist impression van m'n voorgenomen modificatie van een Ibanez ATK 100. Alleen wordt de blendknop (die grote) waarschijnlijk een 3-standen schakelaar. Wel doen / niet doen!? Advies graag!

Niet op deze manier. Voegt weining toe (en lelijk maar da's bijzaak).
Als je uitbreiding van het klank-spectrum wil plaats die extra pu dan dichter bij de hals. In elk geval verder van die andere vandaan en geheel omgeven door de slagplaat. Niet alleen voor 't uiterlijk, maar ook om een echt andere klankkleur toe te voegen. Experimenteer eerst met de plek waar ie 't best tot z'n recht komt.

Bedankt voor je advies, Wiro!

Ik heb al een ATK100 met een Mustang element in de halspositie. Die zit inderdaad dichter bij de hals. Ik vind de sound van dat element OK, maar zoek ernaar de sound die ik uit een precision krijg toe te voegen aan de fijne sound van de ATK. En daarom is het element in de a.i. gepositioneerd op de zelfde plek van mijn precision)*

Het uiterlijk is inderdaad niet aan de orde of onderdeel van de vraag. En overigens sorry voor mijn onduidelijkheid:
De vraag betrof eigenlijk of ik beter een blendknop dan wel een 3-standen schakelaar zou gebruiken. En waarom. :wink:

)* Die ik zo lekker vind klinken, maar waarbij ik de sound van een brugelement mis en waarvan ik de hals te dik vind om langere tijd comfortabel op te blijven spelen.
HNZ

Basgitaarforum gallery

Berichtdoor Pedullist op 16 dec 2016, 19:23

BassKees schreef:Jij zit toch op ICT? Dan zou je dat inderdaad moeten weten Pedullist!

De enige regels die ik kan handhaven zijn op mijn werk die van PCI Compliancy en vier ogen principe op aanpassingen op de systemen die het electronische betalingsverkeer in Nederland regelen. Lijkt me evident dat kaarthoudersgegevens zo goed mogelijk worden beschermd en dat het fijn is dat iedereen kan blijven pinnen. Regeltjes moeten iets wezenlijks bewerkstelligen, anders wijk ik ervan wanneer ik wil. En dat hou ik inmiddels ook al 20 jaar vol zo. :) En off/on topic op internet fora? Kom op...gaat nergens over. Het hele leven beweegt zich op off topic wijze.

Mijn album Tijd

Mijn Flickr fotostroom
Pedullist
palingsoundpurist

Basgitaarforum gallery

Berichtdoor BassKees op 16 dec 2016, 19:26

:lol:
BassKees

Basgitaarforum gallery

Berichtdoor Pedullist op 16 dec 2016, 19:28

Stinky schreef:ik ben ook al aan hele tijd niet meer bij Adrian geweest dus count me in.
gezellie.

wanneer? :D

ZIjn we met zijn vijven al? BGF road trip!

Mijn album Tijd

Mijn Flickr fotostroom
Pedullist
palingsoundpurist

Basgitaarforum gallery

Berichtdoor SpcMnk op 16 dec 2016, 20:48

Dat is krap een uurtje rijden van hier :shock: binnenkort ook maar eens gaan buurten.
wombatboter schreef: Je speelt zoals je bent...

Gear: Tien vingers en een voet.

KLIK voor spul wat te koop staat op MP
KLIK voor spul wat te koop staat op BGF
SpcMnk

Basgitaarforum gallery

Berichtdoor Pedullist op 16 dec 2016, 22:17

:lol:

Mijn album Tijd

Mijn Flickr fotostroom
Pedullist
palingsoundpurist

ATK mod

Berichtdoor Wiro op 17 dec 2016, 00:17

HNZ schreef:...De vraag betrof eigenlijk of ik beter een blendknop dan wel een 3-standen schakelaar zou gebruiken. En waarom. :wink:

)* Die ik zo lekker vind klinken, maar waarbij ik de sound van een brugelement mis en waarvan ik de hals te dik vind om langere tijd comfortabel op te blijven spelen.

Da's simpel; altijd blend want meer mogelijkheden / fijner regelen.
Tevens om eventuele fase-verschijnselen te kunnen omzeilen.
Maar misschien is dit ook wel weer heel persoonlijk...
Wiro

Basgitaarforum gallery

Berichtdoor HNZ op 17 dec 2016, 10:24

Bedankt Wiro, da's een duidelijke motivatie. Wat is dat met die fase-verschijnselen?
HNZ

Basgitaarforum gallery

Berichtdoor BassAgent op 17 dec 2016, 15:31

Pedullist schreef:
Stinky schreef:ik ben ook al aan hele tijd niet meer bij Adrian geweest dus count me in.
gezellie.

wanneer? :D

ZIjn we met zijn vijven al? BGF road trip!

*meldt zich aan*
Weg
Ondergetekende
Sugar & Spice
Twitter

VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
BassAgent
de baswâht

Basgitaarforum gallery

Berichtdoor deevit op 17 dec 2016, 21:58

Nog altijd erg content met m'n setje TRB's. :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
deevit

fase & polariteit

Berichtdoor Wiro op 17 dec 2016, 23:24

HNZ schreef:Bedankt Wiro, da's een duidelijke motivatie. Wat is dat met die fase-verschijnselen?

Feitelijk is dit het verhaal van juist aansluiten. Hierbij heb je diverse opties.
Seymour Duncan legt uit:
http://www.seymourduncan.com/blog/the-tone-garage/pickup-polarity-and-phase-made-simple
http://www.planetz.com/pickup-magnetic-polarity-and-phase/
Je zou bijvoorbeeld een faseschakelaar kunnen toevoegen indien zowel in- alsook uit fase beide een bruikbare sound opleveren.
Met een blend knop kun je uiteraard niet in/uit fase beïnvloeden. Maar wel beter de eventuele 'sweet spots' benaderen.
Afbeelding

Hiermee kun je ook een stap verder gaan en een meerstanden schakelaar gebruiken voor de diverse combinatie-mogelijkheden:
http://colomar.com/Shavano/pickup-wiring.html
Afbeelding
Wiro

Basgitaarforum gallery

Berichtdoor blablas op 20 dec 2016, 14:42

Glamor time!
Afbeelding
StingRay 5 met een bescheiden controls cover, deze finish en dit mooie hout verdient het niet om bedekt te worden door een groot brok wit plastic

Nieuwste aanwinst.
Afbeelding
Sire Marcus Miller V7 Vintage Ash-5. Direct de chromen pickguard schroeven vervangen door zwarte.

Afbeelding
En deze er even bij om de visuele verschillen tussen de standaard V7 en de Vintige V7 te laten zien (brug en brug pickup plaatsing).
blablas

Vorige paginaVolgende pagina
Vorig onderwerp Volgend onderwerp

Keer terug naar Basgitaren