Vraagje ivm snaren

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Spectrious
Berichten: 630
Lid geworden op: 29 mei 2005, 15:29

Vraagje ivm snaren

Bericht door Spectrious »

Oi,
Ik had graag nieuwe snaren op mijn basje gehad, maar ik heb geen flauw benul van welke ik best zou kopen.

IK zou graag een sound van Incubus/metallica/Linkin park .... beetje de beste voor die groepen na te spelen.

Welke moet ik dan vragen?
En wrm is er geen sticky die allerlei soorten snaren bespreekt, met de beste merken ertussen zoadat je geen kat in een zak koopt.
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

ik zweer bij DR Lo-riders.
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

psst;)

Het is een persoonlijke voorkeur. Ikzelf prefereer nickel boven staal (warmere toon, zachter voor je frets) en roundwounds boven flatwounds (meer 'zing') en ben al een tijdje d'addario xl's (.045 -.105) trouw.
Voor de bands die je noemt zou ik iig voor roundwounds gaan, de rest is een beetje persoonlijke voorkeur.
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

Re: Vraagje ivm snaren

Bericht door superbas42 »

Spectrious schreef:Oi,
Ik had graag nieuwe snaren op mijn basje gehad, maar ik heb geen flauw benul van welke ik best zou kopen.

IK zou graag een sound van Incubus/metallica/Linkin park .... beetje de beste voor die groepen na te spelen.

Welke moet ik dan vragen?
En wrm is er geen sticky die allerlei soorten snaren bespreekt, met de beste merken ertussen zoadat je geen kat in een zak koopt.
Bekijk effe de topic:" testhoek", staan diverse dingen over snaren en testen over snaren... :wink:
let's JayDee !
Plaats reactie