vlugger spelen

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

RobertoEDB605 schreef:maxwell murder 8)
Ook....maar Axiom is echt het toppunt qua bassolo bij Rancid...
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Theraphosa
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 nov 2003, 01:25

Bericht door Theraphosa »

wat ook werkt, is een rijtje kwartnoten spelen, bv 4x. dan achtste noten, dus 8x en dan sneller, daarna zestiende noten, dus 16x. pak er een metronoom bij ofzo, zodat je wel op de zelfde snelheid blijft spelen. Vergeet niet om je standaard toonladdertjes er bij te leren, omdat snel spelen op één snaar niet zo heel lastig is, maar als je van snaar naar snaar gaat, is het niet meer zo eenvoudig! Ik speel zelf metal, en dat doe ik á la Cliff Burton, gewoon met mijn vingers. Soms met plectrum, maar omdat ik dat nooit echt geoefend heb (en omdat ik eigenlijk vind dat een plectrum niet is gemaakt voor een bassist...), doe ik dat met de band (nog) niet.

:twisted: :twisted: :twisted: https://www.noizgate.nl
Het voordeel van een stoma, is, dat je er een mooie, roze anus aan over houdt. . . . .
Gebruikersavatar
J!
Berichten: 870
Lid geworden op: 11 jan 2004, 15:12

Bericht door J! »

RobertoEDB605 schreef:
basssssplayer schreef:Al die snelle shit speel ik meestal met 3 vingers. Gewoon filnk oefenen en niet gaan zeuren als je je eerste blaartje krijgt ehehe ff doorzetten, daarmee haal je snelheden waarvan de plectrumbassist alleen van kan dromen.

J! 8)
met een plectrum kun je ook verrekte snel zijn hoor... vergis je niet!
wedstrijdje? :wink:

J! 8)
netjes?

TWITTERRRRRRRRRR

netjes!
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

basssssplayer schreef:
RobertoEDB605 schreef: met een plectrum kun je ook verrekte snel zijn hoor... vergis je niet!
wedstrijdje? :wink:

J! 8)
sgoed. neem jij een stukje op van met je vingers en dan kijken wij of we sneller kunnen met plectrum ok? Moeten we wel hetzelfde spelen natuurlijk.
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Goed, dan ben ik wel de refferee :-)

Ik stel voor dat we Violent and Funky van infectious gebruiken..
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

of maak er donna lee van, van jacco... onmogenlijk met plectrum!

trouwens, ik ben zelf nog niet zo heel snel en super dynamisch enzo met mn rechterhand, maar mn leraar ken verrekte snel met enkel 2 vingertjes spelen, ik denk dat je met je plectrum dan zeeeeeeeer snel op en neer moet rammen om die kerel bij te houden, plus het feit dat het zonder plectrum dan nog mooier klinkt ook :lol:
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Wheezl schreef:Goed, dan ben ik wel de refferee :-)

Ik stel voor dat we Violent and Funky van infectious gebruiken..
Hele goede keuze ! 8)
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
J!
Berichten: 870
Lid geworden op: 11 jan 2004, 15:12

Bericht door J! »

prima... ik heb alleen nog ff geen opnamemogelijkheid... volgende week wel, dus je hebt 'm tegoed. Moet ik dus zo snel mogelijk Violent & Funky inspelen? Ik bedoel... 't nummer met vingers spelen is koekie eitje...

J! 8)
netjes?

TWITTERRRRRRRRRR

netjes!
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

violent & funky is een makkie. je foto zegt genoeg bassssplayer.
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
roy
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 jan 2004, 22:01

Bericht door roy »

basssssplayer schreef: Moet ik dus zo snel mogelijk Violent & Funky inspelen? Ik bedoel... 't nummer met vingers spelen is koekie eitje...

8)

Doe maar met drumcomputer van langzaam naar snel......en zonder compressor.......
roy
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 jan 2004, 22:01

Bericht door roy »

basssssplayer schreef:prima... ik heb alleen nog ff geen opnamemogelijkheid... volgende week wel, dus je hebt 'm tegoed. Moet ik dus zo snel mogelijk Violent & Funky inspelen? Ik bedoel... 't nummer met vingers spelen is koekie eitje...

J! 8)

Deze topic is nog niet klaar dacht ik!!!
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Vond het eerst een onzinnige discussie worden, maar goed als je a zegt mag je van mij ook b zeggen.
Tower of power - what's hip is misschien ook een suggestie, dan moet je er ook nog wat loopjes op een aardige snelheid uit zien te krijgen.
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

das cker een lekker nummer :D
m16bass
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 jun 2004, 00:05

billy sheehan

Bericht door m16bass »

of je probeert het drievinger systeem a la Billy Sheehan, dat gaat als je het goed beheerst als een trein.
Het patroon is in een vierkwartsmaat als volgt: ring-middel-wijs-ring, de volgende maat is dan: middel-wijs-ring-middel en daarna wijs-ring-middel-wijs, en dan weer van voren of aan.
Voel je het patroon? Langzaam oefenen zodat het in je motoriek zit en dat gaan opbouwen. Ideaal voor rockbassisten! Je wordt tweemaal zosnel als een tweevingeraar. Ook leuk voor je vriendin
Plaats reactie