Ritter!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Bericht door zomnius »

Wat een beest van een bas is zo'n ritter, vanavond drie kwartier aan de tand gevoeld, in een oefenruimte met een versterker op beuk volume in mn uppie zonder band, wel met drumcomp. Had nog een andere bas bij me :oops: , maar die verbleekte, echt! Ik had eerst nog, wow die heeft meer druk. maar na wat draaien, haalde ik uit die ritter hetzelfde maar dan nog gedefinieerder.... WAT een mogelijkheden qua klank..... Heeft 2x triplebuckers, en een uitgebreide toonregeling. Dikke Stingray sound, tot en met heerlijke fender jazz beukestein. Lekker met de proctavia en een crybaby.... yum!

Op de een of andere manier is de snaarspanning ook laag , de actie ook, wat het tot echt een spetterend beeest maakt. pfoe had ik niet gedacht....echt... Op de filmpjes klinkt het best tam allemaal.
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
Basles.be
Berichten: 1919
Lid geworden op: 28 mar 2008, 17:37

Bericht door Basles.be »

Leuke dag gisteren bij mij thuis :dance:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
- Privé- & Online baslessen
- Nieuwe Transcriptie (26/03/24)
- Facebook
- Nu ook op Instagram
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6725
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

:D :worship:
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Wat een fortuin ligt daar op het gras zeg :shock: Maar wel mooi spul, vooral die kindertekening-fretloze.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Basles.be
Berichten: 1919
Lid geworden op: 28 mar 2008, 17:37

Bericht door Basles.be »

Die bas was een van de grootste verrassingen van de dag.
Ik ben geen fretless speler en ik had zo mijn bedenkingen over een in hoogglans gelakt fretboard.... maar de klank!!
Ik was enorm onder de indruk.
Het valt me ook iedere keer opnieuw op hoe verschillend Ritters kunnen zijn wat sound betreft.
En het was leuk om weer eens op mijn oude Roya te spelen. Jammer dat de afmetingen van die bas mij niet goed lagen, want het is nog steeds een van mijn favorieten.
- Privé- & Online baslessen
- Nieuwe Transcriptie (26/03/24)
- Facebook
- Nu ook op Instagram
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Bericht door zomnius »

Fantastische bassen! Echt daar blaas je veel mee weg qua sound.
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Bericht door Wiro »

Een dag lijkt me veuls te kort voor zo'n familie-reünie. De paar Ritters die ik in handen heb gehad vielen me tegen. Maar als ik jouw verhaal lees over de grote verschillen tussen de exemplaren maakt me dit toch weer nieuwsgierig.
Gebruikersavatar
Basles.be
Berichten: 1919
Lid geworden op: 28 mar 2008, 17:37

Bericht door Basles.be »

Mr. Paul Turner
Paul Turner schreef:The E Type of bass guitars ;-)
Afbeelding
- Privé- & Online baslessen
- Nieuwe Transcriptie (26/03/24)
- Facebook
- Nu ook op Instagram
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Bericht door zomnius »

prachtig zo'n cora. wow.
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
Basles.be
Berichten: 1919
Lid geworden op: 28 mar 2008, 17:37

Bericht door Basles.be »

- Privé- & Online baslessen
- Nieuwe Transcriptie (26/03/24)
- Facebook
- Nu ook op Instagram
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Bericht door zomnius »

fantastic!
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Toch blijf ik ze zo onpersoonlijk vinden...ik hoor mezelf niet zeggen :klinkt als een Ritter
Nooit door geintrigeerd geweest terwijl er al nochtans wat door mijn handen is gegaan.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Basles.be
Berichten: 1919
Lid geworden op: 28 mar 2008, 17:37

Bericht door Basles.be »

Neem een Ritter met Alder body, triplebuckers en de Ritter Master electronics, en je hebt een redelijk typische Ritter sound. Ik herken het direct. (Deze combi zit niet in die video)
Wat ik net goed vind aan Ritters is de veelzijdigheid van de elektronica, de hoeveelheid verschillende sounds je uit 1 instrument kan halen.
Van persoonlijk gesproken...Als je een custom instrument bestelt, dan krijg je de sound die jij wilt, niet degene die de bouwer je opdringt.
- Privé- & Online baslessen
- Nieuwe Transcriptie (26/03/24)
- Facebook
- Nu ook op Instagram
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Tja...ik kies nu net een bas omdat hij klinkt zoals de bouwer 'm wou : een Musicman, een Alembic, een Pedulla, een Warwick, een Wal, een Precision. Ik hou van die eigenheid van een bas en ga daar niet naar op zoek in andere bassen waarin het één van de mogelijkheden is.
Dan ga ik voor het echte ding...misschien moet ik me ooit eens laten verrassen :-)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Bericht door zomnius »

doe dat, echt je weet niet wat je meemaakt. Hij blaast echt veel weg in de repetitieruimte. Die filmpjes hebben doorgaans qua sound geen... bite. you know.. Ik speel vrij lomp op zo'n fragiele schoonheid en de dynamiek die je dan terugkrijgt en de snelle hals..... dat ben ik echt zelden tegengekomen.
Jouw bas lijkt best wel op een......
Plaats reactie