Ritter!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Typisch fanboygedrag (om het maar een naam te geven), dat zie je echt overal.
Gebruikersavatar
QPumaLocoQ
weet niet wat-ie wil
Berichten: 7887
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:47

Bericht door QPumaLocoQ »

Als dat het is hè, misschien bedoelt Hidde wel iets anders.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Ik vind het echt een ontzettend vaag verhaal.
Gebruikersavatar
Spinal Tap
Berichten: 3039
Lid geworden op: 22 jan 2005, 12:57

Bericht door Spinal Tap »

Die Roya Concept heeft me toch wel goed te pakken. Wat een bijzondere fretless.
Serieus GAS voor een 4 snarige bolt-on versie met wat goedkopere finish.
Afbeelding
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22641
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Alhoewel ik doorgaans val voor het soort ontwerpen dat Ritter ook heeft heb ik nooit die klik gehad met die instrumenten.. terwijl ik bvb Eshenbaugh of Lefay onmiddellijk begeerlijk vond.
Ik heb er nog nooit eentje bespeeld, misschien ligt het daaraan..
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Spinal Tap
Berichten: 3039
Lid geworden op: 22 jan 2005, 12:57

Bericht door Spinal Tap »

Opvallend hoe smaken kunnen verschillen. Vind veel van die Eshenbaug's afzichtelijk. Te log.

Ik vind eigenlijk alleen de Roya echt mooi (en de afgeleide Cora), maar dan ook meteen heel erg mooi.
Voor mij precies de goede combinatie van moderne en klassieke vormen. Daarbij geldt bij Ritter wel dat door alle opties elke bas veel mooier maar ook tot een onogelijk misbaksel kan worden gemaakt.

Heb ooit op deze bas gespeeld.
https://www.frays-basscorner.com/instock ... _roya.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Was onder de indruk van het comfort en kwaliteit. Was minder onder de indruk van de electronica/humbucker. Gaf een geluid met wat teveel compressie voor mijn smaak.
Gebruikersavatar
Basles.be
Berichten: 1926
Lid geworden op: 28 mar 2008, 17:37

Bericht door Basles.be »

Idd smaken...
Die Eshenbaug's vind ik helemaal niks qua design. Lefay's heb ik altijd tof gevonden, maar Ritter bassen vind ik nog een héél stuk mooier.

Ik heb ooit Fray's gecontacteerd ivm die bas. De prijs was zeer aantrekkelijk, maar qua looks had ik iets anders op het oog.
Meerdere malen had ik Jens al lastig gevallen met vragen over zijn instrumenten.
Op een gegeven moment mailde hij me. Hij had een bas die hij wou houden voor zijn showroom, in de eerste plaats voor de sound van het instrument. Hij dacht erover hem alsnog te verkopen. Tank volgooien en weg was ik....
Ik vond hem ongelooflijk klinken, maar twijfelde toch (heel kort). Niet weinig geld en ik had niet die onmiddellijke klik. Iets wat ik destijds bij mijn Vigier en F-bass wel had. Maar die sound..... :shock: Dus toch maar gekocht.
Een tijdje wennen aan de bas was nodig voor mij. Afstelling laten aanpassen en een thumbrest laten plaatsen. Resultaat: dit jaar 2 optredens met mijn F-bass en één repetitie met mijn Vigier.
De Ritters hebben enorm veel klank mogelijkheden. De electronica gaat echt tot extremen. Mijn Roya "draagt" veel meer dan mijn andere bassen en snijdt perfect door de mix wanneer nodig.
Danny Weymouth van 16 candles over de Ritter Roya 0901 schreef:This thing has so much gain, it's like a race car in your hand
:lol:

Het is natuurlijk maar een heel beperkt beeld van 1 enkele bas, maar hier vind je een soundsample die ik destijds van Fray's kreeg van die Thoya Burl top Roya.
- Privé- & Online baslessen
- Nieuwe Transcriptie (21/04/24)
- Facebook
- Nu ook op Instagram
Gebruikersavatar
Soulwax90
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 mei 2010, 13:20

Bericht door Soulwax90 »

Sorry maar Ritters kunnen me echt niet bekoren. Ik vind ze stuk voor stuk spuuglelijk.
Maar ieder z'n smaak natuurlijk ...
Fender Jazz Bass
Ampeg SVT 410 HLF
Markbass SA450
EHX Bass Big Muff | EHX LPB-1
https://www.themojofilters.be
My Place
Gebruikersavatar
Basles.be
Berichten: 1926
Lid geworden op: 28 mar 2008, 17:37

Bericht door Basles.be »

kBlijf ze toch indrukwekkend vinden.
Shudarella 3 Jugendstring
Afbeelding
https://ritter-instruments.com/item_info.php?i=416
Laatst gewijzigd door Basles.be op 02 jun 2017, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Privé- & Online baslessen
- Nieuwe Transcriptie (21/04/24)
- Facebook
- Nu ook op Instagram
andre van ham

Bericht door andre van ham »

BassAgent schreef:... al vind ik die enorme hoeveelheid halsschroeven wat vreemd aandoen, ik heb er nooit een verklaring voor gehoord....
Beetje late reactie van mij maar ik lees je post nu pas Hidde. Hier de verklaring voor al die schroeven : https://www.ritter-instruments.com/neckjoint.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat is natuurlijk Jens z'n visie maar wel degelijk een verklaring voor al die schroeven. Hij zegt letterlijk dat hij het maximale aantal schroeven per beschikbaar oppervlak gebruikt.
Gebruikersavatar
Basles.be
Berichten: 1926
Lid geworden op: 28 mar 2008, 17:37

Bericht door Basles.be »

Goran Delac gaat blijkbaar voor de "extremere" modellen :)



Voor de fans van het iets stevigere werk
Laatst gewijzigd door Basles.be op 02 jun 2017, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Privé- & Online baslessen
- Nieuwe Transcriptie (21/04/24)
- Facebook
- Nu ook op Instagram
Gebruikersavatar
Spinal Tap
Berichten: 3039
Lid geworden op: 22 jan 2005, 12:57

Bericht door Spinal Tap »

Basles.be

Jij had toch recent een Cora in bruikleen?
Heb je wat foto's gemaakt? Ben benieuwd naar die finish, maar op de website blijft het moeilijk in te schatten hoe het er in het echt uitziet.
Gebruikersavatar
Basles.be
Berichten: 1926
Lid geworden op: 28 mar 2008, 17:37

Bericht door Basles.be »

Ik heb m'n best gedaan, maar het is echt niet simpel deze finish op foto vast te leggen.... en ik ben al geen te beste fotograaf :roll:

Cora met Frosted Carrara Finish
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het is eigenlijk best wel een beetje te vergelijken met doopsuiker :D
Laatst gewijzigd door Basles.be op 02 jun 2017, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Privé- & Online baslessen
- Nieuwe Transcriptie (21/04/24)
- Facebook
- Nu ook op Instagram
Gebruikersavatar
A3N
Berichten: 317
Lid geworden op: 28 dec 2009, 12:52

Bericht door A3N »

Ik blijf dat een mooie bas vinden, waarschijnlijk voor eeuwig buiten budgettair bereik :D.
:/persoonlijke_pagina
Westone Spectrum Series II / Fender niet zo Standard Jazz Bass / Squier SQ Precision Bass - Ashdown MAG300 410 Combo - MXR Bass Octave Deluxe
Jack

Bericht door Jack »

Mooi kan ik het niet vinden..Apart dan weer wel..

En die foto's zijn prima te doen vind ik.. :jaaaaa:
Plaats reactie