Ritter!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 23039
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

:wall: :lol:
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Jack

Bericht door Jack »

wombatboter schreef:Tja, je bent ook maar een Nederlander en geen Belg... dat is ook al een groot verschil waarmee je moet leven, sterkte !
:lol:

Dat is inderdaad iets wat ik nog al eens wil vergeten,,
Met dank voor uw wensen..

:jaaaaa:
Gebruikersavatar
Basles.be
Berichten: 1926
Lid geworden op: 28 mar 2008, 17:37

Bericht door Basles.be »

Over het basschat commentaar:

Het is natuurlijk de mening van 1 persoon. Ik kan hier zonder probleem 100 reacties posten die het compleet omgekeerde zeggen.
En of je die 100 serieuzer moet nemen dan die ene... bwa... even min.

Als je op relatief korte tijd heel veel succes krijgt, dan krijg je nogal vlug tegenstanders. Nog vlugger als het een duur product is. Maar het succes en de erkenning die Jens in de laatste 5 jaar gekregen heeft, krijg je niet door middelmatige instrumenten af te leveren.

Er zijn heel wat high-end instrumenten die mij ook niet bevallen, zowel qua sound, bespeelbaarheid, als wat looks betreft. Bepaalde merken had ik ook veel meer van verwacht en toen ik erop speelde vielen deze enorm tegen. Dat wil niet zeggen dat het mindere of middelmatige instrumenten waren. Het was gewoon mijn ding niet.
Er loopt iemand rond op deze aardkloot met (als ik me niet vergis) 21 Ritter bassen. Sommigen zullen nooit een Ritter willen. Smaken verschillen nu éénmaal.
En ja, Jens weet hoe hij zijn instrumenten moet presenteren, maar de foto's manipuleren doet hij zeker niet, WYSIWYG.



Volgens mij:
- Ritters zijn het ultieme in vakmanschap: nee, maar het is verdomd indrukwekkend
- Ritters zijn de best klinkende instrumenten: Kwestie van smaak. Wel de beste die ik heb in 80% van mijn speelsituaties. Daarnaast zal een prutser hier niet veel goeds uit krijgen, waar een supertalent zelfs een Farida goed zal doen klinken.
- Mocht ik me moeten beperken tot 1 instrument, dan zou het een Ritter zijn: Misschien, ik wil eerst nog eens een paar Fodera's aan de tand voelen
- Ritters zijn de allermooiste bassen: Weeral smaakgebonden. Ik vind dat hij supermooie instrumenten heeft en behoorlijk lelijke. Sommige vind ik schitterend op foto, maar zou ik, qua looks, niet kiezen om mee op een podium te staan.

Deze vind ik prachtig :shock:
Afbeelding
De kop had ik wel wit gelaten, met eventueel meer van die 'Greco-Roman' tekeningen

Ik ben in ieder geval super tevreden met de mijne :dance:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
...kzit vol ongeduld te wachten op m'n custom Ritter, maar we zitten pas in het ontwerp stadium...
Laatst gewijzigd door Basles.be op 02 jun 2017, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Privé- & Online baslessen
- Nieuwe Transcriptie (21/04/24)
- Facebook
- Nu ook op Instagram
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10859
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Ik krijg zo het idee dat je een behoorlijk goed inkomen hebt...
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Basles.be
Berichten: 1926
Lid geworden op: 28 mar 2008, 17:37

Bericht door Basles.be »

Was dat maar waar... :roll:
Het is een kwestie van prioriteiten...
- Privé- & Online baslessen
- Nieuwe Transcriptie (21/04/24)
- Facebook
- Nu ook op Instagram
Gebruikersavatar
dumBASS
Berichten: 448
Lid geworden op: 23 dec 2004, 00:52

Bericht door dumBASS »

Niet getrouwd zeker?

Mijn prioriteiten wórden bepaald namelijk... :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
basic5
Berichten: 243
Lid geworden op: 18 jun 2008, 07:52

Bericht door basic5 »

Ik heb een aantal maanden terug op de Ritter Roya gespeeld bij de Bass People in Sydney.
Ik had vrij hoge verwachtingen, het instrument ziet er fantastisch uit, veel mogelijkheden, prachtige afwerking en ook een enorme bak geld die 't zou moeten opbrengen aan de andere kant van de wereld.
Normaal inspireert zo'n bas je, de verschillende geluiden die je 'vleugels' geven.... helaas! ik ben best lang bezig geweest met het zoeken naar mijn geluid, maar de klik was er niet.

Ik ben zeker geen behoudend type die zweert bij 1 soort bas, zoek het echt in actieve bassen, maar dat instrument was het niet voor me. Ik hoop dat er meer andere bevindingen zijn, want ik vind het een prachtig beest om te zien.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Bericht door Charlie »

:(
Laatst gewijzigd door Charlie op 17 dec 2011, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Riposa il giorno per dormire la notte.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Ik heb 1 keer in m'n leven een Ritter in m'n handen gehad. Dat was de Okon van Daan de Bruyne (Wheezl):
Afbeelding

Ik kan me er niet veel van herinneren, maar vooral dat het mijn type bas niet is. Het zijn fantastisch gebouwde instrumenten, laat daar geen twijfel over bestaan (al vind ik die enorme hoeveelheid halsschroeven wat vreemd aandoen, ik heb er nooit een verklaring voor gehoord) maar ze moeten je liggen. Jens bouwt zulke exclusieve en unieke instrumenten dat er relatief weinig mensen zijn die onwijs aangetrokken worden tot zijn manier van bouwen.
De mensen die dat wél zijn gaan, heb ik het idee, helemaal voor Ritter. Ik ken niemand die zo'n ding heeft "voor erbij". Als je een Ritter hebt, heb je echt ontzettend een Ritter. Daar is niks mis mee, maar niet iedereen benadert z'n instrument op die manier en het is wel iets dat Ritter een deel van z'n gezicht geeft. Je hebt niet ontzettend een Fender of ontzettend een Ibanez, doorgaans.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

BassAgent schreef:Als je een Ritter hebt, heb je echt ontzettend een Ritter. Daar is niks mis mee, maar niet iedereen benadert z'n instrument op die manier en het is wel iets dat Ritter een deel van z'n gezicht geeft. Je hebt niet ontzettend een Fender of ontzettend een Ibanez, doorgaans.
Heh?
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22186
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Ik heb hartstikke Squiers.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Ja, ik kan het niet echt anders uitleggen... Beetje vaag geformuleerd misschien.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
QPumaLocoQ
weet niet wat-ie wil
Berichten: 7887
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:47

Bericht door QPumaLocoQ »

Ik snap het wel denk ik.
Voor Ritter bezitters is een Ritter echt HUN bas.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Dat zal, maar hoeveel bassisten zweren wel niet bij hun oude Jazzbas?
Gebruikersavatar
QPumaLocoQ
weet niet wat-ie wil
Berichten: 7887
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:47

Bericht door QPumaLocoQ »

EDIT: Ritter is echt HUN bas, en alles van Ritter is helemaal het einde.
Plaats reactie