Contrabas

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 180
Lid geworden op: 18 okt 2003, 20:33

Contrabas

Bericht door Sander »

Ik luister de laatste tijd intensiever naar jazz en soortelijke muziek en ik vind de klanken van een contrabas waanzinnig mooi!!!

Opeens zie en hoor ik overal contrabassen en ik denk er stiekem aan ooit een te mogen bespelen en te bezitten.
Maar ja, waar laat je zo'n enorm ding? Hoe duur is een contrabas? (waarschijnlijk wil ik de prijs niet weten...)

Zijn er hier bassisten die ervaring met een contrabas hebben? Misschien kunnen jullie je ervaring beschrijven? Hoe verliep het proces van uitbreiding/overgang...

Ik ben een enorme leek op dit gebied...
„Het ergste moet nog komen."

"Het publiek is zo onnozel, dat het liever het nieuwe dan het goede leest."

Arthur Schopenhauer
Gebruikersavatar
J!
Berichten: 870
Lid geworden op: 11 jan 2004, 15:12

Bericht door J! »

Jah contrabas is echt te gek... Ik heb er net een paar lessen op gehad en 't gaat als een trein. Je hebt ze al vanaf zo'n 500 euro, maar je moet een beetje geluk hebben als je zo'n goedkopen tegenkomt die ook nog moddervet klinkt.

De sound van dat ding is niet te evenaren met welke basgitaar dan ook. Niet alleen voor Jazz is 't supercool, maar denk 's aan lounge/drum 'n bass en hiphop.

J! 8)
netjes?

TWITTERRRRRRRRRR

netjes!
Æ

Bericht door Æ »

Ik heb ooit eens kwijlend bij een groep die jazz-grind-space speelde gestaan, waarvan de bassist zich op een megagrote contrabas he-le-maal liet gaan. Waanzinnig! :shock:
Zelf ervaring met spelen... helaas niet. :(
Maar wat niet is zou kunnen komen...
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 180
Lid geworden op: 18 okt 2003, 20:33

Bericht door Sander »

Les is inderdaad handig, maar zou je contrabas ook autodidactisch kunnen leren bespelen?

En L, nu je les hebt, heb je ook zo'n ding thuis? Waar laat je zo'n mammoettanker???