Warwick Corvette Double Buck

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
AlmachtigJoe
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:00

Warwick Corvette Double Buck

Bericht door AlmachtigJoe »

Bassisten, kom naast mij staan,

na lange tijd ben ik er achter gekomen wat mijn nieuwe bas moet worden. Zie titel. Ik heb dit beest bij Musik Produktiv bespeeld maar kocht hem toen niet omdat het een 'showmodel' was. Terug in Nederland blijken die dingen nergens te vinden. Wie weet waar in Nederland (evt. Belgie) ze verkocht worden?

Bij voorbaat dank,

almachtig

joe
- It's all talk -
Gebruikersavatar
erik
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 mei 2005, 22:00

Bericht door erik »

Ik heb een Warwick Corvette FNA 5-snaar te koop. Als je interesse hebt laat maar weten, dan kan ik foto's sturen.
AlmachtigJoe
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:00

Bericht door AlmachtigJoe »

Hee Erik, bedankt voor je aanbod. Ik ben echter uitsluitend viersnaarmusketier. Ik ben totaal geen Warwick kenner, en de corvette waar ik op gespeeld heb (en wil hebben) is een $$ (double buck). Daar zitten in ieder geval andere elementen op (2x MM stijl). Bedankt voor het meedenken!

den almachtig
den joe
- It's all talk -
Gebruikersavatar
erik
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 mei 2005, 22:00

Bericht door erik »

Hee Joe,

Geen probleem hoor, ik moet mijn bas natuurlijk een beetje aan de man brengen :wink: De bas is trouwens voorzien van een Bartolini Musicman element en EMG electronica. Dat zit dus wel snor... :jam:
Gebruikersavatar
Phyrexian
Berichten: 761
Lid geworden op: 17 dec 2004, 17:12

Re: Warwick Corvette Double Buck

Bericht door Phyrexian »

AlmachtigJoe schreef:Wie weet waar in Nederland (evt. Belgie) ze verkocht worden?
Nergens vrees'k. Ze zijn nog niet zo lang uit hé! Ik wil er ook één trouwens. Erg betaalbaar voor wat je krijgt. Kheb al een Corvette Standard met single coils maar deze zal nog ietwat vetter klinken.

Gewoon bestellen bij MP. Erg goede service. Ze versturen voor weinig geld naar België.
Kroost [Graphic and Web Design] | Last.fm

G&L LB-100 | versterkerloos | Trace Elliot 1084
Boss TU-2 | Fulltone Bassdrive
Peavey Microbass
AlmachtigJoe
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:00

Bericht door AlmachtigJoe »

Gewoon bestellen bij MP. Erg goede service. Ze versturen voor weinig geld naar België.
Maar Rex, hoe zit het dan met het feit dat je de bas die je koopt nog nooit eerder hebt bespeeld? En kan je de bas ook in elke variant krijgen die je wil? Dat ze voor weinig geld shippen klopt inderdaad als een bus. Zit daar ook een soort van verzekering bij voor het geval er iets stuk gaat onderweg?

Mmm, het is in ieder geval een mogelijkheid die ik kan bekijken. Bedankt voor de tips!

den joe
den almacht
- It's all talk -
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

erik schreef:Hee Joe,

Geen probleem hoor, ik moet mijn bas natuurlijk een beetje aan de man brengen :wink: De bas is trouwens voorzien van een Bartolini Musicman element en EMG electronica. Dat zit dus wel snor... :jam:
waarom eigenlijk nieuwe pickup! ik heb dezelfde gehad standaard en dat ding klonk als een dijk, pushpull erop heerlijke bas, knorbeest! wat minder in de slap maar das persoonlijk.
Gebruikersavatar
Bassman1973
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 jul 2005, 23:02

Bericht door Bassman1973 »

Snel gezocht maar niets gevonden. Enige zaak die ik ken die Warwick verkoopt is Dijkman in Amsterdam
Gebruikersavatar
Phyrexian
Berichten: 761
Lid geworden op: 17 dec 2004, 17:12

Bericht door Phyrexian »

AlmachtigJoe schreef:Maar Rex, hoe zit het dan met het feit dat je de bas die je koopt nog nooit eerder hebt bespeeld? En kan je de bas ook in elke variant krijgen die je wil? Dat ze voor weinig geld shippen klopt inderdaad als een bus. Zit daar ook een soort van verzekering bij voor het geval er iets stuk gaat onderweg?

Mmm, het is in ieder geval een mogelijkheid die ik kan bekijken. Bedankt voor de tips!

den joe
den almacht
Je tracht best eerst in een shop te testen en nadien online bestellen. Bekijk de site eens, de bassen die ze verkopen staan in de lijst. Double Bucks zijn in vrij veel kleurencombinaties te verkrijgen. Verzekering weet'k niet . Ik denk het wel. MP had in mijn geval een verkeerde cabinet geleverd, en die zijn ze de week nadien kostenloos komen terughalen. Weer een week later had'k de correcte gelukkig.
Kroost [Graphic and Web Design] | Last.fm

G&L LB-100 | versterkerloos | Trace Elliot 1084
Boss TU-2 | Fulltone Bassdrive
Peavey Microbass
Gebruikersavatar
Gerben van Nazareth
Berichten: 308
Lid geworden op: 31 okt 2003, 22:57

Bericht door Gerben van Nazareth »

Je tracht best eerst in een shop te testen en nadien online bestellen.
Sorry hoor, maar dat vind ik echt heel erg fout.

Jij komt een hele middag in zo'n muziekzaak op alle bassen je vingerafdrukken zetten, je krijgt gratis koffie en veel goeie raad, en in ruil daarvoor bestel je het instrument van je keuze bij een Duitse dozenschuiver? Erg onethisch.

En ja, die winkel waar je de bassen probeert is inderdaad duurder dan Musik-Produktiv of hoe ze allemaal ook mogen heten. Maar mogen ze alsjeblieft? Zij moeten betalen voor mensen die tijd voor jou vrij maken, en die jou allerlei informatie en advies kunnen geven (niet dat ze allemaal zo goed zijn, natuurlijk. Als je je instrumenten via internet wilt bestellen, ga je gang, alleen laat die mensen van de muziekzaken dan met rust.

EDIT: behalve als je natuurlijk bij dezelfde online shop koopt als waar je de zaak getest hebt (MP / Musicstore Köln)... dûh!
Fat Time check cd Fox Farm Fusion
kijk voor Fat Time & andere muziek op https://www.martenschulp.nl * https://www.twitter.com/martensc * https://www.linkedin.com/in/martenschulp
Gebruikersavatar
Lazy B.
Berichten: 1277
Lid geworden op: 28 jun 2004, 16:13

Bericht door Lazy B. »

Gerben van Nazareth schreef:
Je tracht best eerst in een shop te testen en nadien online bestellen.
Sorry hoor, maar dat vind ik echt heel erg fout.
+1 !!!
Gebruikersavatar
Phyrexian
Berichten: 761
Lid geworden op: 17 dec 2004, 17:12

Bericht door Phyrexian »

Gerben van Nazareth schreef:
Je tracht best eerst in een shop te testen en nadien online bestellen.
Sorry hoor, maar dat vind ik echt heel erg fout.

Jij komt een hele middag in zo'n muziekzaak op alle bassen je vingerafdrukken zetten, je krijgt gratis koffie en veel goeie raad, en in ruil daarvoor bestel je het instrument van je keuze bij een Duitse dozenschuiver? Erg onethisch.

En ja, die winkel waar je de bassen probeert is inderdaad duurder dan Musik-Produktiv of hoe ze allemaal ook mogen heten. Maar mogen ze alsjeblieft? Zij moeten betalen voor mensen die tijd voor jou vrij maken, en die jou allerlei informatie en advies kunnen geven (niet dat ze allemaal zo goed zijn, natuurlijk. Als je je instrumenten via internet wilt bestellen, ga je gang, alleen laat die mensen van de muziekzaken dan met rust.

EDIT: behalve als je natuurlijk bij dezelfde online shop koopt als waar je de zaak getest hebt (MP / Musicstore Köln)... dûh!
Ach...
Kroost [Graphic and Web Design] | Last.fm

G&L LB-100 | versterkerloos | Trace Elliot 1084
Boss TU-2 | Fulltone Bassdrive
Peavey Microbass
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

niet alleen dat, maar stel dat je een lekkere jazzbas hebt getest helemaal naar je zin en in de buurt..ga je daarna een jazzbas bestellen in Duitsland komt ie binnnen speelt ie okee maar je gaat toch nog eens die ander proberen in de winkel, klinkt ie net ff vetter!
Gebruikersavatar
Lazy B.
Berichten: 1277
Lid geworden op: 28 jun 2004, 16:13

Bericht door Lazy B. »

daarnaast, als iedereen zo zou handelen heb je over een jaar of tien geen winkel meer over natuurlijk :(
AlmachtigJoe
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:00

Bericht door AlmachtigJoe »

Allen,

Ik heb de bas in dit geval uitgeprobeerd in Musik Produktiv, maar het gaat mij erom dat ik niet die bas ontvang als ik er eentje bij hun bestel. Ik krijg natuurlijk wel hetzelfde model, maar het blijft een andere bas. Het lijkt mij dat dit vooral bij Warwick (the sound of wood) verschil kan maken.
Het liefst loop ik, zoals G. van Nazareth reeds suggereerde, gewoon Dirk Witte binnen zonder en weer naar buiten met een nieuwe basgitaar. Probleem in deze is dat de bas in kwestie nog niet in Nederland te verkrijgen is (zie eerste post). Ik denk dat ik in dit geval de gulden weg maar moet bewandelen. Ik ga de bas door Musik Produktiv laten bestellen, erheen rijden, de bas uittesten en kopen als ze me bevalt.

Bedankt voor alle reacties! Jullie horen het wel als de operatie een succes is geweest.
- It's all talk -
Plaats reactie