Het Grote Frudua topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Soulbender
Berichten: 6128
Lid geworden op: 16 jun 2011, 18:40

Bericht door Soulbender »

Ik zou hem even een PBtje sturen of mailen. Denk namelijk niet dat meneer nog actief is op het forum. :wink:
Gebruikersavatar
Soulbender
Berichten: 6128
Lid geworden op: 16 jun 2011, 18:40

Bericht door Soulbender »

Van de site:

Niels Verkaik

Phone: +31 642 599965
holland@fruduadirectdeal.com
Gebruikersavatar
basske
Berichten: 450
Lid geworden op: 23 jan 2006, 20:47

Bericht door basske »

Soulbender schreef:Ik zou hem even een PBtje sturen of mailen. Denk namelijk niet dat meneer nog actief is op het forum. :wink:
Hij reageert op geen enkele mail.
Het lijkt me toch iets raars ...
Iets in me maakt me wantrouwig
EBMM SR5 LTD 2008 -- KSD705
Markbass Mini CMD 121P + 121 NewYork -- LM250
EBS Valve Drive
https://users.telenet.be/edwinbass" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Soulbender
Berichten: 6128
Lid geworden op: 16 jun 2011, 18:40

Bericht door Soulbender »

Even een belletje doen dan?
Gebruikersavatar
basske
Berichten: 450
Lid geworden op: 23 jan 2006, 20:47

Bericht door basske »

Soulbender schreef:Even een belletje doen dan?
Waarom bellen als er een mailadres staat?
niet echt professioneel lijkt me
EBMM SR5 LTD 2008 -- KSD705
Markbass Mini CMD 121P + 121 NewYork -- LM250
EBS Valve Drive
https://users.telenet.be/edwinbass" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14280
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

omdat ie niet reageert op mails? :roll:
de grote storthoop heeft gesproken
andre van ham

Bericht door andre van ham »

Terwijl er hier een hele pagina wordt gespeculeerd heb ik gewoon even de telefoon gepakt en gebeld. Ja, ook in 2012 is een beller nog steeds sneller :lol:

Niels Verkaik is gestopt als dealer van Frudua en er is momenteel nog geen andere dealer in Nederland.

Dus waarom bellen als er een emailadres staat? Omdat je dan meteen antwoord hebt!
Gebruikersavatar
basske
Berichten: 450
Lid geworden op: 23 jan 2006, 20:47

Bericht door basske »

andre van ham schreef:Terwijl er hier een hele pagina wordt gespeculeerd heb ik gewoon even de telefoon gepakt en gebeld. Ja, ook in 2012 is een beller nog steeds sneller :lol:

Niels Verkaik is gestopt als dealer van Frudua en er is momenteel nog geen andere dealer in Nederland.

Dus waarom bellen als er een emailadres staat? Omdat je dan meteen antwoord hebt!
En zei hij ook waarom hij gestopt was?
EBMM SR5 LTD 2008 -- KSD705
Markbass Mini CMD 121P + 121 NewYork -- LM250
EBS Valve Drive
https://users.telenet.be/edwinbass" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
soulbrother
Berichten: 271
Lid geworden op: 02 mei 2004, 17:25

Update?

Bericht door soulbrother »

Ik was benieuwd of er in de tussentijd meer mensen ervaring hebben opgedaan met deze frudua's. Iemand??
Bassen is soms lastig
jpm
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 sep 2009, 15:14

Bericht door jpm »

soulbrother schreef:Ik was benieuwd of er in de tussentijd meer mensen ervaring hebben opgedaan met deze frudua's. Iemand??
Ook ik wacht eigenlijk op mensen die meer ervaring hebben opgedaan aan deze waanzinnig uitziende basgitaar...
________________________________________________
MUSIC MAN Stingray 5
MARUSZCZYK ELWOOD 5a White Custom
FENDER JAZZ RI 75
BaCH JB-01 Relic
ferrybasman
Berichten: 51
Lid geworden op: 24 jan 2013, 21:05

De Frudua GFJ-5

Bericht door ferrybasman »

Ik ben de huidige eigenaar van de Frudua GFJ-5 , die als eerste nieuw bij forumlid Area in Mönchengladbach terecht kwam. Via omzwervingen is hij bij mij als ,denk ik, de 4e eigenaar.
De originele elektronica, iig de preamp, is denk ik al vervangen door een Crystal Sound Co exemplaar. Ik heb er na de sunburst beu te zijn een soort Faded Sonic Blue-achtige kleur op gespoten
Bijlagen
100_5245.JPG
Frudua GFJ5 Directdeal jazzbass
Gemodificeerde Jack and Danny's Precision
Jack and danny JB 1975 Jazzbass
Fender Rumble 500V3 Head
Aguilar GS112+GS112NT
Gebruikersavatar
AREA
Berichten: 167
Lid geworden op: 20 okt 2007, 18:50

Bericht door AREA »

ferrybasman schreef:Ik ben de huidige eigenaar van de Frudua GFJ-5 , die als eerste nieuw bij forumlid Area in Mönchengladbach terecht kwam. Via omzwervingen is hij bij mij als ,denk ik, de 4e eigenaar.
De originele elektronica, iig de preamp, is denk ik al vervangen door een Crystal Sound Co exemplaar. Ik heb er na de sunburst beu te zijn een soort Faded Sonic Blue-achtige kleur op gespoten
Ha, my Ex-Frudua. These are really nice Basses. I would buy another One. A White One with Maple Fretboard, but it seems they are no longer available. The Homepage is also shut down.
ferrybasman
Berichten: 51
Lid geworden op: 24 jan 2013, 21:05

Bericht door ferrybasman »

AREA schreef:
ferrybasman schreef:Ik ben de huidige eigenaar van de Frudua GFJ-5 , die als eerste nieuw bij forumlid Area in Mönchengladbach terecht kwam. Via omzwervingen is hij bij mij als ,denk ik, de 4e eigenaar.
De originele elektronica, iig de preamp, is denk ik al vervangen door een Crystal Sound Co exemplaar. Ik heb er na de sunburst beu te zijn een soort Faded Sonic Blue-achtige kleur op gespoten
Ha, my Ex-Frudua. These are really nice Basses. I would buy another One. A White One with Maple Fretboard, but it seems they are no longer available. The Homepage is also shut down.

Yes, i'm still happy with this one, but i couldn't resist my urge for another color.
Everyone is impressed by its looks and sound, especially the B-string which is in line with the rest soundwise.
It's a shame that these series are available no longer just like the Tuscany guitars and basses also made by/for Frudua.
In Italy they can still be found secondhand on Ebay.
Frudua GFJ5 Directdeal jazzbass
Gemodificeerde Jack and Danny's Precision
Jack and danny JB 1975 Jazzbass
Fender Rumble 500V3 Head
Aguilar GS112+GS112NT
Gebruikersavatar
AREA
Berichten: 167
Lid geworden op: 20 okt 2007, 18:50

Bericht door AREA »

[quote="ferrybasman"


Yes, i'm still happy with this one, but i couldn't resist my urge for another color.
Everyone is impressed by its looks and sound, especially the B-string which is in line with the rest soundwise.
It's a shame that these series are available no longer just like the Tuscany guitars and basses also made by/for Frudua.
In Italy they can still be found secondhand on Ebay.[/quote]


For another Colour I can recommend Frank Benthaus (Benthaus Guitar Finishing) https://www.benthaus-guitarfinishing.com/ His Company is not that far from the Border near Winterswijk. Take a Look in the Gallery.
ferrybasman
Berichten: 51
Lid geworden op: 24 jan 2013, 21:05

Bericht door ferrybasman »

AREA schreef:
ferrybasman schreef:Ik ben de huidige eigenaar van de Frudua GFJ-5 , die als eerste nieuw bij forumlid Area in Mönchengladbach terecht kwam. Via omzwervingen is hij bij mij als ,denk ik, de 4e eigenaar.
De originele elektronica, iig de preamp, is denk ik al vervangen door een Crystal Sound Co exemplaar. Ik heb er na de sunburst beu te zijn een soort Faded Sonic Blue-achtige kleur op gespoten
Ha, my Ex-Frudua. These are really nice Basses. I would buy another One. A White One with Maple Fretboard, but it seems they are no longer available. The Homepage is also shut down.


They are being sold in Finland under the brand Tribe!! https://www.nordsound.fi/index.php?route ... t_id=10218" onclick="window.open(this.href);return false;
Frudua GFJ5 Directdeal jazzbass
Gemodificeerde Jack and Danny's Precision
Jack and danny JB 1975 Jazzbass
Fender Rumble 500V3 Head
Aguilar GS112+GS112NT
Plaats reactie