Ellio Martina Forza, ik heb hem!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

basknup schreef:Die kop is niet zwart gespoten, maar een mooi egaal zwart stuk ebben.
Huh, dan zou de balans toch verstoord zijn? Ebbenhout is loodzwaar. Bovendien lijkt er een soort van glanslak op te zitten.
-- It's the hat that keeps the funk --
basknup
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2007, 18:28

Bericht door basknup »

Het is maar een heel dun stukkie, met blanke lak erover. Ik heb het Ellio nog gevraagd, omdat het er inderdaad zwart gespoten uit ziet. Ik vind het ook een geweldige bas!
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

basknup schreef:Het is maar een heel dun stukkie, met blanke lak erover. Ik heb het Ellio nog gevraagd, omdat het er inderdaad zwart gespoten uit ziet. Ik vind het ook een geweldige bas!
I'm impressed :worship: Die Ellio toch met zijn bouwkunsten..
-- It's the hat that keeps the funk --
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13376
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

heskez schreef:Ook is hij volledig passief, wat geen moer uit maakt natuurlijk, maar ik ben altijd actieve basssen gewend, dus ik mis dat beetje "extra". Daarentegen heeft hij wel weer genoeg power en een 2-bands pre-amp inbouwen kan altijd nog, daar is nog zat ruimte voor in de control cavity. Maar voorlopig eerst maar even zonder.
Die van mij is door de vorige eigenaar voorzien van een Aguilar OBP-3, daar was ook geen aanpassing voor nodig. De pots zijn ook bij Aguilar zelf besteld:
- stacked volume (push/pull voor actief/passief) en balance;
- stacked mids (push/pull voor 400Hz of 800 Hz) en treble;
- bass.

Klinkt erg aangenaam. Draait bij mij wel op 18V, en is dan wat luider dan passief dus als je terugschakelt naar passief verlies je wat volume. Maar 9V kan ook.
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

Thanks for the tip! :wink:
-- It's the hat that keeps the funk --
Gebruikersavatar
funnybass
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 jul 2009, 18:06

Bericht door funnybass »

Gefeliciteerd met je Elio, Ik heb deze bas gezien en gehoord het is echt een topper!
Gear:[De Gier Bebop 4|Fender Jazz Bass '68 |Fender Precision '66|Sadowsky MV5-24 |MM Stingray '79|Sandberg HCA Fretl.|Tsj. Double Bass|Vanderkley VA615 preamp + Lab Gruppen fp 3400|Glockenklang Bass Art Classic|Vanderkley 2x112 |Eich|Reddi
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

funnybass schreef:Gefeliciteerd met je Elio, Ik heb deze bas gezien en gehoord het is echt een topper!
Dank! Ik zie in je onderschrift dat je een "De gier Bebop" in bestelling hebt staan. Hoe is die?
-- It's the hat that keeps the funk --
Balance
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jun 2008, 23:01

Bericht door Balance »

heskez schreef:
Ook is hij volledig passief, wat geen moer uit maakt natuurlijk, maar ik ben altijd actieve basssen gewend, dus ik mis dat beetje "extra". Daarentegen heeft hij wel weer genoeg power en een 2-bands pre-amp inbouwen kan altijd nog, daar is nog zat ruimte voor in de control cavity. Maar voorlopig eerst maar even zonder.
Ik heb vorige week in de mijne een obp-3 gezet en het verschil is echt de moeite waard. Wel even slikken bij het boren van een gat voor de vierde potmeter, maar dat ging gelukkig goed. Voor thuis is passief prima, maar met wat laag en midden erbij gedraaid klinkt ze in de band nu een stuk krachtiger.
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

Balance schreef:
heskez schreef:
Ook is hij volledig passief, wat geen moer uit maakt natuurlijk, maar ik ben altijd actieve basssen gewend, dus ik mis dat beetje "extra". Daarentegen heeft hij wel weer genoeg power en een 2-bands pre-amp inbouwen kan altijd nog, daar is nog zat ruimte voor in de control cavity. Maar voorlopig eerst maar even zonder.
Ik heb vorige week in de mijne een obp-3 gezet en het verschil is echt de moeite waard. Wel even slikken bij het boren van een gat voor de vierde potmeter, maar dat ging gelukkig goed. Voor thuis is passief prima, maar met wat laag en midden erbij gedraaid klinkt ze in de band nu een stuk krachtiger.
Krijg nou.. nog een Zaankanter met een Ellio, dat is grappig, wat een kleine wereld.
Ik moet er niet aan denken om een gat in die body te moeten boren, pure horror!
Ik neem hem vanmiddag mee naar een kleinschalig optredentje en dan kijken hoe die zich in combinatie met de rest van de band verhoudt.
-- It's the hat that keeps the funk --
Balance
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jun 2008, 23:01

Bericht door Balance »

Krijg nou.. nog een Zaankanter met een Ellio, dat is grappig, wat een kleine wereld.
Ik moet er niet aan denken om een gat in die body te moeten boren, pure horror!
Ik neem hem vanmiddag mee naar een kleinschalig optredentje en dan kijken hoe die zich in combinatie met de rest van de band verhoudt.
En dan ken ik nog een Zaandammer die er een heeft: nog even en we organiseren een Ellio-dag..
Ik heb de standaardversie, in april tweedehands gekocht. De body vind ik nog wat te bleek en wil ik binnenkort eens een licht kleurtje geven, verder een ideale bas: comfortabel, licht en veelzijdig.
Succes met je gig! (Waar?)

Simon
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

Hee Simon,

Ik had een kleine gig in Hoofdorp in Hotel de Beurs Cafe Meerjazz.
Optreden was nogal bizar verlopen. Na het 2e nummer moesten we stoppen omdat er iemand onwel was geworden. Bleek een dame op leeftijd te zijn die haar been had gebroken. Nadat de paramedics waren geweest nog 3 nummers als afscheid en dat was het dan.
Ach ja, kan niemand wat aan doen natuurlijk. Maar wellicht staan we in mei op het Meerjazz festival als goedmaker van de organisatie, we zullen zien..

Geluid had ik in ieder geval genoeg, want ik had mijn speaker op oorhoogte afgesteld. Ik miste toch wel een beejte laag en druk maar dat kan ook een EQ afstelling zijn, die staat nog op neutraal vanwege mijn oude actieve bas. Nog geen tijd gehad om die goed te tunen en testen, we hadden ook maar een kwartier ombouw tijd.
-- It's the hat that keeps the funk --
Gebruikersavatar
PeterR
Berichten: 2232
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:51

Bericht door PeterR »

Ja shit, als ik dat had geweten was ik langsgekomen!!!
Gear: Sandberg California PM4 : Sandberg California Vs4 : TC electronic rh450
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

PeterR schreef:Ja shit, als ik dat had geweten was ik langsgekomen!!!
Ik ben achteraf blij dat er diverse mensen niet zijn gekomen! :D
Volgende keer maak ik een announcement ;)
-- It's the hat that keeps the funk --
Gebruikersavatar
PeterR
Berichten: 2232
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:51

Bericht door PeterR »

Prima :yes:
Gear: Sandberg California PM4 : Sandberg California Vs4 : TC electronic rh450
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

Ik stond van de week in de oefenruimte met mijn EM Forza en speelde over een Trace Elliot combo. Over een Peavey klinkt de Forza overigens prima maar dat was de eerste confrontatie met de trace. Affijn, EQ afgesteld door de lage Hz iets te boosten en de 100 Hz iets te cutten en de rest op neutraal, gewoon als altijd eigenlijk. In het verleden had ik hier de diskte sound mee. Het viel mij op dat ik de B op de A-snaar lekker in de rug voelde duwen maar eigenlijk alles beneden dat register, G, FIs lage E, de druk weg viel. Nu kan dit een EQ afstelling zijn, maar het kan ook aan het type versterker liggen want bij de Peavey had ik bij een lage G juist wel meer druk.
-- It's the hat that keeps the funk --
Plaats reactie