Redelijke prijs voor een Yamaha BB1/2/3/5000 fretless

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hummel
Berichten: 168
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:18

Redelijke prijs voor een Yamaha BB1/2/3/5000 fretless

Bericht door hummel »

Ik heb wel wat reacties gehad op mijn oproepje voor een dergelijke fretless bas, maar ik kan maar weinig vergelijkingsmateriaal vinden qua prijsstelling.
Zijn er mensen die iets zinnigs kunnen zeggen over de prijs van een gebruikt, maar wel goed exemplaar?

Alvast bedankt!
H.
Ashdown minicab's te koop / Hagstrom FXB350 bas te koop
Gebruikersavatar
The Mule
Alembic arbeider
Berichten: 4178
Lid geworden op: 09 mei 2004, 10:10

Bericht door The Mule »

Als voormalig Yamaha-snob is mijn educated guesstimate 400-600 euro, iets lager dan de gefrette versies en afhankelijk van de conditie (wel origineel, van goed gebruikt tot z.g.a.n.)
"Hij lachte uit de diepte waar de bassen wonen" - Simon Carmiggelt
Gebruikersavatar
vincent136
Berichten: 2488
Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:58

Bericht door vincent136 »

Ik heb voor mijn BB350 fretless volgens mij 350 euro 2e hands betaald, weet niet meer zeker.
Haico: Moraal van het verhaal. Vinnie heeft (bijna) altijd gelijk! :D :D
-
'Vintage' jazz (gepimpt) - Yamaha BB350 fretless
Eden WT550 - Glockenklang 2x10
-
Website
Persoonlijk
Gebruikersavatar
hummel
Berichten: 168
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:18

Bericht door hummel »

Okay,

Wat zou een BB 3000 AF met later aangebrachte fretlines moeten kosten.
Best een topbas, ook in nette staat maar een bedrag van 800 euro lijkt mij toch vrij sjiek...
Ashdown minicab's te koop / Hagstrom FXB350 bas te koop
Gebruikersavatar
hummel
Berichten: 168
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:18

Bericht door hummel »

Mooi ding, net bespeeld/vastgehouden maar niets voor mij... de beste man wil hem voor 495 wel kwijt.
(zie ook Bassen op Marktplaats)
Ashdown minicab's te koop / Hagstrom FXB350 bas te koop
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

wat vond je er niet goed aan dan (voor jou)?
die BB's zijn nochtans erg fijne bassen
Gebruikersavatar
hummel
Berichten: 168
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:18

Bericht door hummel »

Het geluid, voorzover ik het kan omschrijven, gecomprimeerd. De P stand klinkt trouwens best okay maar in PJ of H doet het me niets... en de kleur(!). Maar je hebt gelijk, het is gewoon wel een goede bas, ik heb alleen mijn zinnen op een wat klassiekere BB gezet.
Ashdown minicab's te koop / Hagstrom FXB350 bas te koop
Gebruikersavatar
kade
Berichten: 474
Lid geworden op: 23 jan 2004, 09:47

Bericht door kade »

Ik heb een BB350F gehad degene met P/J configuratie , die koste me toen in een muziekwinkel €175,00.
Prima instrument mooi zoemend en knorrend geluid en met hulplijntjes.Maar was toch niets voor mij , dus weer verkocht.

Middelste de BB350F

Afbeelding
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

hummel schreef:Het geluid, voorzover ik het kan omschrijven, gecomprimeerd. De P stand klinkt trouwens best okay maar in PJ of H doet het me niets... en de kleur(!). Maar je hebt gelijk, het is gewoon wel een goede bas, ik heb alleen mijn zinnen op een wat klassiekere BB gezet.
Ik deel jouw ervaring over dat gecomprimeerde geluid bij de BB3000. Ik wist nooit wat het precies was, maar dat is een goede omschrijving.
De BB1000 heeft dat dus niet. Je zou deze eens moeten proberen. Voor rond de 500 euro moet je er wel eentje kunnen vinden, erg goede bas!
Gebruikersavatar
hummel
Berichten: 168
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:18

Bericht door hummel »

Ik heb gelukkig geen haast dus ik wacht idd maar of er iets voorbij komt. Zo'n BB350f voor dat geld wil ik ook best wel proberen trouwens...
Ashdown minicab's te koop / Hagstrom FXB350 bas te koop
Gebruikersavatar
vincent136
Berichten: 2488
Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:58

Bericht door vincent136 »

kade schreef:Ik heb een BB350F gehad degene met P/J configuratie , die koste me toen in een muziekwinkel €175,00.
Prima instrument mooi zoemend en knorrend geluid en met hulplijntjes.Maar was toch niets voor mij , dus weer verkocht.

Middelste de BB350F

Afbeelding
Grappig, ik heb precies dezelfde. Ook de 350F, zelfde kleur, alles gewoon. Net nog een half uur op gespeeld.. heerlijk. Echt compleet anders dan mijn jazzbass, maar o-zo-fijn. Het originele brugelement is onlangs kapot gegaan, dus nu ligt er een ander/beter element in. Het originele element klonk punchy, strak en soms best 'agressief', vergeleken met mijn meer vintage klinkende elementen in mijn jazz. Ik vond hem soms iets te fel en ook miste ik wat laag. Bij de keuze voor een nieuw element heb ik daarmee rekening gehouden en daarom heb ik nu een element erin liggen dat een beetje die twee werelden met elkaar verbind. Wat meer focus op het laagmid, iets meer output en iets 'rustiger' qua geluid. Ik heb nu twee verschillende elementen erin liggen omdat ik nog geen geld had om ze beide te vervangen (student he), maar ik ga het originele P-element ook nog vervangen.

Wat ik vooral zo goed vind is de hals. Zingt heel mooi, voelt goed aan en is netjes afgewerkt. Hij is ook al goed ingespeeld, dat scheelt ook.

Ik zou nog wel graag de gefrette versie willen
Haico: Moraal van het verhaal. Vinnie heeft (bijna) altijd gelijk! :D :D
-
'Vintage' jazz (gepimpt) - Yamaha BB350 fretless
Eden WT550 - Glockenklang 2x10
-
Website
Persoonlijk
Plaats reactie