Epiphone Jack Casady

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
New Model Army
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 feb 2011, 17:39

Epiphone Jack Casady

Bericht door New Model Army »

Beste Bassisten,

Ik heb een zeer mooie Epiphone Jack Casady maar ben niet echt tevreden over het geluid. Er zit een Electar element op en vroeg me af of er iemand is die ervaring heeft met deze bas en of er andere elementen voor te krijgen zijn en welke dat dan zouden zijn? Ik houd van een warm en helder geluid en speel bijna altijd met plectrum.

Wie weet wat meer?

Groetjes,
Hennie.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Darkstar!!!

Afbeelding

Forummer "Van Tango" heeft die bas hierboven, en dat is warm, vettig, zwaar en toch fel van klank
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Swordsman3311
Berichten: 273
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:36

Bericht door Swordsman3311 »

Maar zie dr nog maar eens aan te komen.. Last time I checked reageerde Fred nog steeds niet.. :(

Ze klinken wel lekker! 8)
New Model Army
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 feb 2011, 17:39

Bericht door New Model Army »

Ok....ziet er ook erg mooi uit zeg:-) Ik ken deze uitvoering helemaal niet jo! waar kun je een Darkstar krijgen??
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

https://www.hammoneng.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
New Model Army
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 feb 2011, 17:39

Bericht door New Model Army »

Maar de maten zijn totaal anders........hoe kun je dat nu netjes in de body krijgen?
Peter

Bericht door Peter »

Frezen.

Darkstars: alleen lijkt Fred Hammon van de aardkloot verdwenen. Is op geen enkele manier contact mee te krijgen, al ruim een half jaar. Lijkt me geen optie, tenzij je enorm geluk hebt en er eentje 2e hands weet te vinden (tegen een woekerprijs).
New Model Army
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 feb 2011, 17:39

Bericht door New Model Army »

Hmmmmm frezen? Er zal toch wel passende te vinden zijn die ook goed klinkt?? Maar ik ga er achteraan:-) Oja.....weet jij of het mogelijk is om er een tremmelo op te zetten?
Peter

Bericht door Peter »

:shock: Een Bigsby achtige tremelo wellicht, maar ik weet niet of die er voor bas zijn.

Verder zijn er nog wel meer elementen te verzinnen die wellicht zouden passen. ChiSonic, Kent Armstrong schiet me snel te binnen.
Gebruikersavatar
Grainger
Koning Herrie
Berichten: 6109
Lid geworden op: 02 nov 2007, 22:18

Bericht door Grainger »

Eventjes los van 't element, een tremelo op die holle body lijkt me eng om uit te voeren! :shock: Ik heb 'r zelf ook eentje, hij's stevig, maar zo stevig lijkt ie me ook weer niet. Hij heeft geen middenstuk, maar is helemaal hol...
Rics // Fenders // Squiers // Epiphone // Ampeg SVT CL // Ampeg 410 HLF
Persoonlijk topic
Jack

Bericht door Jack »

Peter schreef::shock: Een Bigsby achtige tremelo wellicht, maar ik weet niet of die er voor bas zijn.

Verder zijn er nog wel meer elementen te verzinnen die wellicht zouden passen. ChiSonic, Kent Armstrong schiet me snel te binnen.
Die Bigsby's zijn er voor bas wel, maar nog zeldzamer dan Darkstars...en de kans dat ze los voorbij komen staat gelijk aan dat pasen en pinksteren op 1 dag vallen...dusehhhh
Gebruikersavatar
farmie
Berichten: 206
Lid geworden op: 14 feb 2006, 20:59

Bericht door farmie »

Er zit een blok achteraan in de body, dus een tremolo moet misschien wel lukken, maar lijkt me toch een vreemd idee.
Ook bizar: sommige mensen zijn zeer tevreden van die originele pickup. Anderen dan weer niet. Ik behoor tot het eerste kamp. Ben niet meteen van plan er een Darkstar in te steken, ook al ziet hij er wel zeer mooi uit met een Darkstar (mooier dan met de originele pickup).
[spammodus aan]
Voor wie een betaalbare darkstar zoekt, heb ik misschien nog wel een optie: ik heb een P-bass met Darkstar (en bijhorende vernieuwde electronica) te koop. Ik heb ook nog de originele pickup, slagplaat en electronica bij. Die kan ik eventueel er aan toevoegen. Daarmee kan je hem makkelijk terug in originele staat herstellen. Even de Darkstar er uit, de originele pickup met slagplaat er terug in en klaar is Kees. Dan heb je een goede Precision (die je al of niet terug kan verkopen) én een Darkstar pickup. De advertentie staat in de 'verkoopsrekken' hier op de site.
[spammodus uit]
Misschien beklaag ik het me ooit wel dat ik die bas met Darkstar wegdoe, maar een mens moet keuzes maken in het leven :)
New Model Army
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 feb 2011, 17:39

Tja....

Bericht door New Model Army »

Tja.....ik viel eigenlijk van het uiterlijk van de bas:-) Of een darkstar een uitkomst is weet ik niet. Ik ben al bezig met een P bas speciaal te kopen uit 1980. Maar wat zou je voor die p vragen en heb je er een foto van? welk jaar is deze eigenlijk?
Ja ja keuzes maken dat is waar......heb ooit lang geleden een Westone Thunder 1a gekocht en daar EMG ingezet en deze speelt eigenlijk als een speer:-) Ok had mischien de oude erin moeten laten zitten met het actieve elektronica maar heb dat niet gedaan en ook niet bewaard.
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Het is erg jammer (en onbegrijpelijk) dat - ondanks de nobele pogingen van Heer Casady- het Elektar element niet een verbetering is ten opzichte van het origineel.
Mijn advies: probeer een Gibson Lo-Z element te scoren op Ebay.

Een bas-element (groot en met acht draden)

Of

Een gitaar element (iets kleiner en twee draden)

Op deze foto zie ze allebei: het voorste element is een bas-element en het brug element is een gitaar-element (maar werkt perfect voor bas!).

Afbeelding


Als je het gitaar element scoort kom je het dichtst bij datgene wat Gibson destijds gebruikte voor het origineel van de JCS; de Les Paul Signature.

Afbeelding


Ik heb in mijn JCS een Gibson Lo-z bas-element gebouwd. Been a happy camper ever since.

Afbeelding
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
New Model Army
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 feb 2011, 17:39

Bericht door New Model Army »

Maar heb je dit dan ook zelf gedaan?? Het uitfrezen enzo?? Maar hoe klinkt je bas nu dan?? Ik ben erg van het Precision geluid warm, helder en puntig. Ik speel ook zelder met m,n vingers bijna altijd met plectrum en dat in samenspel van een Hiwatt 100 top uit 1968:-)
Wat kosten zo,n element nu??
Plaats reactie