De Gier Bebop Jazz Bass

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
The Mule
Alembic arbeider
Berichten: 4178
Lid geworden op: 09 mei 2004, 10:10

De Gier Bebop Jazz Bass

Bericht door The Mule »

Joey schreef:Kwam deze op Facebook tegen:

Afbeelding
Oeh, errug mooi, helemaal niets (meer) aan doen! :kwijl:
"Hij lachte uit de diepte waar de bassen wonen" - Simon Carmiggelt
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

De Gier Bebop Jazz Bass

Bericht door aap »

Ik zou de slagplaat gewoon als de normale bebop doen. Benieuwd wat de actieve preamp van vanderkley allemaal kan. Of is het gewoon bas,mid,treble?
Gebruikersavatar
Treb
Berichten: 327
Lid geworden op: 23 feb 2007, 18:07

De Gier Bebop Jazz Bass

Bericht door Treb »

Ik zie op Sander de Gier dat je nu ook de 70's BeBop online kan samenstellen. Ik begrijp niet waarom de basisprijs van de 70's 300 euro hoger uitvalt. Ik dacht eerst dat het o.a. met blokken en binding te maken had maar da's niet het geval.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

De Gier Bebop Jazz Bass

Bericht door deevit »

Misschien vanwege die custom VdK preamp die erin zit?
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

De Gier Bebop Jazz Bass

Bericht door VanderVeen »

Treb schreef:Ik zie op Sander de Gier dat je nu ook de 70's BeBop online kan samenstellen. Ik begrijp niet waarom de basisprijs van de 70's 300 euro hoger uitvalt. Ik dacht eerst dat het o.a. met blokken en binding te maken had maar da's niet het geval.
Da's niet het geval want standaard zitten er dots in, bedoel je het zo?
Ik zou inderdaad daar het verschil in zoeken... En idd die preamp.
Gebruikersavatar
Treb
Berichten: 327
Lid geworden op: 23 feb 2007, 18:07

De Gier Bebop Jazz Bass

Bericht door Treb »

Bij een 70's jazz bass denk ik aan blokken en binding. Ik dacht dus dat bij de BeBop 70's dat standaard zou zijn, en vandaar de hogere basisprijs. Dat is echter niet zo, voor blokken-en-binding-70's look moet je bovenop de basisprijs nog eens ruim 200 euro betalen. Ik gun Sander z'n succes en ook dat ie er een leuke boterham aan kan verdienen hoor. Voor mij is het prijsverschil tussen gewoon BeBop en BeBop 70's niet duidelijk, 300 euro meer voor een andere preamp en een wat grotere slagplaat? :?
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

De Gier Bebop Jazz Bass

Bericht door SpcMnk »

300 voor een VdK pre-amp vind ik zo gek niet...

Enne.. dat 70's, ik neem aan dat het in de sound zit en minder in het cosmetische aspect. Bij 70's jazz heb ik in ieder geval eerder een sound dan look associatie. Maar dat zijn mijn twee cent (ik vind blocks en bindings dan ook nog eens foei lelijk)
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

De Gier Bebop Jazz Bass

Bericht door aap »

Ik heb die preamp nog niet gehoord, maar het is een Bass en treble boost only. Voor de bas geen probleem, treble cut vindt ik daarentegen wel fijn. En geen mid is ook jammer.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13439
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

De Gier Bebop Jazz Bass

Bericht door LeftyJ »

Voor die treble cut heb je de passieve tonepot.
Ik zou genoeg hebben aan alleen bass boost en treble cut. Meer gebruik ik eigenlijk nooit.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

De Gier Bebop Jazz Bass

Bericht door BassAgent »

Omdat het kan:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
pepe1001
Berichten: 1151
Lid geworden op: 07 dec 2007, 22:10

De Gier Bebop Jazz Bass

Bericht door pepe1001 »

BassAgent schreef:Ja, klopt, maar ik wil dus geen Miller sig snaren meer. De DR's liggen er nu op en die bevielen goed, maar ik wil eigenlijk iets anders erop ivm de prijs, en dan wil ik eigenlijk ook iets warmers qua sound. Aangezien de DR Miller sigs niet (goed) meer te krijgen zijn heb ik naar de Dunlops gekeken maar "Super Bright" klinkt niet als iets dat ik zou willen.
Heb laatst die Thomann eigen merk snaren besteld, op mn IbaJ gezet, je weet niet wat je hoort.
Erg blij mee.
I'm full of Rythm and Blues, I got the Rythm from my dad and the bad woman gave me the Blues

pepe's personal's

Sales & Artist Relations @ Eich Amps / Caveman Audio
Gebruikersavatar
Treb
Berichten: 327
Lid geworden op: 23 feb 2007, 18:07

De Gier Bebop Jazz Bass

Bericht door Treb »

pepe1001 schreef: Heb laatst die Thomann eigen merk snaren besteld, op mn IbaJ gezet, je weet niet wat je hoort.
Erg blij mee.
Er wordt gezegd dat D'Addario en Ernie Ball bijna alle snaren maken voor merken die zelf geen snaren maken... wat niet wegneemt dat het prima snaren voor de prijs kunnen zijn.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22645
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

De Gier Bebop Jazz Bass

Bericht door wombatboter »

pepe1001 schreef:
BassAgent schreef:Ja, klopt, maar ik wil dus geen Miller sig snaren meer. De DR's liggen er nu op en die bevielen goed, maar ik wil eigenlijk iets anders erop ivm de prijs, en dan wil ik eigenlijk ook iets warmers qua sound. Aangezien de DR Miller sigs niet (goed) meer te krijgen zijn heb ik naar de Dunlops gekeken maar "Super Bright" klinkt niet als iets dat ik zou willen.
Heb laatst die Thomann eigen merk snaren besteld, op mn IbaJ gezet, je weet niet wat je hoort.
Erg blij mee.
Welke snaren bedoel je, waar kan je die vinden ? Staan ze op hun site ?
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

De Gier Bebop Jazz Bass

Bericht door BassAgent »

Zijn dat niet gewoon deze?
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
pepe1001
Berichten: 1151
Lid geworden op: 07 dec 2007, 22:10

De Gier Bebop Jazz Bass

Bericht door pepe1001 »

Jep
I'm full of Rythm and Blues, I got the Rythm from my dad and the bad woman gave me the Blues

pepe's personal's

Sales & Artist Relations @ Eich Amps / Caveman Audio
Plaats reactie