De Gier Bebop Jazz Bass

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
funnybass
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 jul 2009, 18:06

De Gier Bebop Jazz Bass

Bericht door funnybass »

Hi,

Even met jullie mijn laatste aanwinst delen. In navolging van #1 van Marcus Miller en # 2 van Richard Bona, heb ik de stap genomen en is mijn eigen Bebop sinds januari 2011 een feit.
Het voelt wel een beetje dubbel om op zo'n instrument te spelen. Want laten we eerlijk zijn, ik zou het een eer vinden om de gigback van beide heren te mogen dragen.
Gelukkig is de gemiddelde luisteraar zich zich hier niet bewust van.

Bij het ophalen van de bas in Schiedam, was het gezellig druk en er waren vele blije gezichten van bassisten die hun eerste Bebop eindelijk op mochten halen. Iedereen ging tevreden naar huis. De enkele voorraad instrumenten waren, volgens mij nog diezelfde dag allemaal verkocht. Het lijkt een schot in de roos. Maar veel instrumenten blijven niet in Nederland.

Dan de praktijk!
De bespeelbaarheid en de toon tijdens het eerste optreden was echt geweldig. Reacties van aanwezige bassisten en de geluidsman sprak dan ook boekdelen.

Specs:
De Gier Bebop #7
Uitgerust met Fralin Jazz PU's, D-Tuner, selected Alder body, rockmaple neck en tot nu toe als enige uitgerust met een Blackwood toets inclusief binding en blockinlays.

Geluid:
Mooie passieve toon, veel punch, hout, stevig, warm en meer boventonen dan traditioneel rosewood. Je hoort echt iedere noot binnen de bandmix
Vanderkley Bass Boost werk mooi stil met minimaal -15% hals PU instelling. Massieve knor als resultaat. Ik gebruik de bas echter voor 90 % passief. Zonder Bass boost is het een 100% passieve bas.

Ik ben zo tevreden :D met het resultaat, dat er ook nog maar een fretloze versie moet komen. :dance:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door funnybass op 03 apr 2011, 10:54, 5 keer totaal gewijzigd.
Gear:[De Gier Bebop 4|Fender Jazz Bass '68 |Fender Precision '66|Sadowsky MV5-24 |MM Stingray '79|Sandberg HCA Fretl.|Tsj. Double Bass|Vanderkley VA615 preamp + Lab Gruppen fp 3400|Glockenklang Bass Art Classic|Vanderkley 2x112 |Eich|Reddi
Gebruikersavatar
Nardix
Berichten: 5225
Lid geworden op: 25 dec 2009, 21:20

Bericht door Nardix »

Waarom zie ik rode vierkantjes verschijnen?
Anne (Squier Vintage Modified Jazz Bass)
Siham (Zelfbouw no. 1 -- 5 snarig.)
Maartje (Zelfbouw no. 2 -- P bas)
Aria Pro II TSB-400 Thorsound
Behringer BXL1800A
Behringer BX108 "Thunderbird"

Heeft soms moeite met zinnen formuleren.
Gebruikersavatar
chaney
Berichten: 621
Lid geworden op: 16 jan 2006, 19:41

Bericht door chaney »

Yep, ik zie ook enkel rode vierkantjes...

En nu word ik nog benieuwder naar je nieuwe De Gier.... :D
BaCh BJB Jazz (relic)
BaCh '54 Precision
Harley Benton mv-4 PJ
Ashdown ABM C210-300
Roland Cube Bass 30
christiaan_01
Berichten: 883
Lid geworden op: 17 mei 2007, 15:22

Bericht door christiaan_01 »

Klik Rechtermuis --> Afb. openen in nieuw tabblad.


Een hele mooie bas. Veel plezier ermee, maar dat zal wel lukken!
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Ik kan de foto's ook niet openen, misschien even opnieuw erop zetten?

Ik ben ook best benieuwd naar deze bas. Wat kost zo eentje in standaard uitvoering?
Gebruikersavatar
funnybass
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 jul 2009, 18:06

Bericht door funnybass »

basloze fret schreef:Ik kan de foto's ook niet openen, misschien even opnieuw erop zetten?

Ik ben ook best benieuwd naar deze bas. Wat kost zo eentje in standaard uitvoering?
Prijs is afhankelijk van de specs. Je kunt een prijslijst downloaden op zijn site.
Waarom ik wel de foto's zie maar anderen rode blokjes, snap ik niet. Hoe zet ik mijn foto's er goed op????
Gear:[De Gier Bebop 4|Fender Jazz Bass '68 |Fender Precision '66|Sadowsky MV5-24 |MM Stingray '79|Sandberg HCA Fretl.|Tsj. Double Bass|Vanderkley VA615 preamp + Lab Gruppen fp 3400|Glockenklang Bass Art Classic|Vanderkley 2x112 |Eich|Reddi
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

:kwijl: damn echt een beauty!!!!
Gebruikersavatar
funnybass
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 jul 2009, 18:06

Bericht door funnybass »

Het was even knoeien, maar de foto's staan er nu eindelijk wel op.
Gear:[De Gier Bebop 4|Fender Jazz Bass '68 |Fender Precision '66|Sadowsky MV5-24 |MM Stingray '79|Sandberg HCA Fretl.|Tsj. Double Bass|Vanderkley VA615 preamp + Lab Gruppen fp 3400|Glockenklang Bass Art Classic|Vanderkley 2x112 |Eich|Reddi
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

nu zijn de foto's wel zichtbaar. Ik vind dat wel de mooiste versie van de Bebop.
Misschien ligt het aan mij, maar ik kan de prijslijst niet vinden op die site.
Gebruikersavatar
funnybass
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 jul 2009, 18:06

Bericht door funnybass »

basloze fret schreef:nu zijn de foto's wel zichtbaar. Ik vind dat wel de mooiste versie van de Bebop.
Misschien ligt het aan mij, maar ik kan de prijslijst niet vinden op die site.

Thanx voor het compliment.
Voor de prijzen, probeer deze link eens...
https://www.degierguitars.com/portal/eta ... op2010.pdf
Gear:[De Gier Bebop 4|Fender Jazz Bass '68 |Fender Precision '66|Sadowsky MV5-24 |MM Stingray '79|Sandberg HCA Fretl.|Tsj. Double Bass|Vanderkley VA615 preamp + Lab Gruppen fp 3400|Glockenklang Bass Art Classic|Vanderkley 2x112 |Eich|Reddi
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11912
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Ik vind de body nog steeds niet écht geweldig, maar wat een klank hebben deze bassen! :worship:
Gebruikersavatar
-AR-
Berichten: 338
Lid geworden op: 02 feb 2009, 13:50

Bericht door -AR- »

Funnybass, van harte met je Bebop!! Hij is erg mooi :) Heb al verschilende keren bij de Gier naar de Bebops in aanbouw staan kijken. Moest er afglopen vrijdag ook weer even zijn en hoopte dat de witte 5-snaar (achter die van jou in een van de foto's) er nog zou staan om eens vast te kunnen houden, maar niet dus, ook verkocht.

Heb je de fretless al in bestelling staan? En hoe gaat die worden?

-AR-
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

Dit is zonder twijfel de mooiste bebop qua kleurstelling. Van wat ik gezien en gehoord heb van die bassen moet dit een killer zijn! Congrats! :yes:
-- It's the hat that keeps the funk --
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

WAANZINNIGE BAS! GEFELICITEERD!!!

Als ik ooit nog een nieuwe bas ga aanschaffen, zal het een BeBop zijn...

(Ik ga maar vast sparen :wink: )
Gebruikersavatar
Henry
Berichten: 4229
Lid geworden op: 12 jul 2005, 15:04

Bericht door Henry »

HNZ schreef:WAANZINNIGE BAS! GEFELICITEERD!!!

Als ik ooit nog een nieuwe bas ga aanschaffen, zal het een BeBop zijn...

(Ik ga maar vast sparen :wink: )
+1
| Sire MM V3 | MB Little Mark II | MB STD 102 HF - 4 |

"You´re As Good As The People You Play With"
Plaats reactie