Basgitaar en versterken slecht geaard.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Geezer_Butler_Rulez
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2004, 21:09

Basgitaar en versterken slecht geaard.

Bericht door Geezer_Butler_Rulez »

Yo bass players,mijn basgitaar en versterker zijn slecht geaard.
Hoe kan ik dit probleem oplossen???
Ik wordt gek van dat getik!!!!! :shock:
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Veel oplossingen zijn mogelijk.
Bij de bas kan je elektronica compleet vervangen, of goedkoper; de bas shielden (hier staan turorials voor op het internet).

Bij de versterker: weet je zeker dat het aan de versterker ligt trouwens? Niet aan een slechte kabel of verrotte input (geldt ook bij de bas overigens)? Als je alles gewoon aansluit op een geaard stopcontact moet alles goed gaan (als ook de aarding van de ruimte goed is). Anders versterker openschroeven en kijken waar het aan schort.
Als het voornamelijk is als je aan de knopjes draait kan je ook wat contactspray proberen.
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

wat bij mij vaak wonderen doet is het omkeren van je stekker in het stopcontact.
Gebruikersavatar
Foul Smelling Pig
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mar 2004, 11:12

Bericht door Foul Smelling Pig »

Bassfreak schreef:wat bij mij vaak wonderen doet is het omkeren van je stekker in het stopcontact.
Raar maar waar, maar het kan inderdaad helpen. Vraag me niet waarom, want volgens mij zou het met de wisselstroom die uit de muur komt niet uit moeten maken. :? :?:
Warning: Make sure brain is in gear before engaging head.
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Re: Basgitaar en versterken slecht geaard.

Bericht door RobertoEDB605 »

Geezer_Butler_Rulez schreef:Yo bass players,mijn basgitaar en versterker zijn slecht geaard.
Hoe kan ik dit probleem oplossen???
Ik wordt gek van dat getik!!!!! :shock:
waarom denk je dat je versterker slecht geaard is?? waar "merk" je dat aan?
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

Ik heb in mijn koffer 2 spectraflex snoeren zitten, maar thuis speel ik meestal op zo'n goedkoop kutsnoer van 2 pleuro bij musik produktiv... Ik dacht ook dat m'n input ofzoo kapot was, want ik hoorde allerlei gekraak en geruis... ander snoer: over,... dus ik zou eerst een ander stopcontact, snoer, bas, versterker porberen, om te kijken waar het aan ligt.
Plaats reactie