Bass ophangen aan muur slecht voor de hals ?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.

Slecht voor je hals ?

Ja
2
6%
Neen
5
16%
Alleen als hij naar beneden donderd
24
77%
 
Totaal aantal stemmen: 31

Rhinus
Berichten: 638
Lid geworden op: 07 dec 2003, 23:06

Bericht door Rhinus »

Maar volgens mij is het niet goed. Een hals moet toch een beetje krom zijn? Trekt de zwaartekracht de bolling er niet uit?
Fred
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mar 2004, 08:41

Bericht door Fred »

Rhinus schreef:Wat ik dus wil zeggen. Ik snap deze Poll niet. :shock:
Heb ik gewoon gedaan om gemakkelijk overzicht te bewaren over de meningen...

de titel zou inderdaad wel beter "Denk jij dat een bass ophangen aan de muur slecht ?" maar ja....
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Een hals moet idd wel een beetje krom zijn, maar dat blijft ie toch wel denk ik.. Ik redeneer meer gewoon dat je snaren een trekkracht van misschien wel meer dan 100Kg in exact de andere directie hebben.. Dus als je je bas ophangt staat daar het gewicht van je bas tegenover, dat zal op zijn max een kilootje of? zijn? Kanniewelhebbenhoor :-)
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

Helemaal met Wheezl eens, je snaren trekken met zo'n 80 kilo aan je hals, daar zit dan weer een pen in om dat te compenseren, Je kunt aan de pen schroeven (zoals iedereen wel zal weten) waardoor je zelf kunt bepalen hoe krom je hals staat. Die paar kilo'tjes van je bas hebben daar echt geen effect op.
Rhinus
Berichten: 638
Lid geworden op: 07 dec 2003, 23:06

Bericht door Rhinus »

80 kilo? Waa, dat is wel veel. Maare, dank denk ik dus ook dat 't geen kwaad kan. :)
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Hard, gewoon mijn post weg.

Een bas hangt naar beneden, de hals wordt er niet krom van. Een zijwaartse kracht is ten op zichte van het totaal verwaarloosbaar, aangezien op een gemiddelde bas toch best aardige schroeven zitten, hoef je daar echt niet bang vor te zijn. De zwaartekracht trekt hem juist naar beneden en dus niet opzij. Aangezien het draaipunt helemaal bovenaan zit, gaat ie ook nog eens constant in de evenwichtspositie hangen. Laat die nettokracht die overblijft nou nagenoeg recht naar beneden wijzen?
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Plaats reactie