Wie heeft er ervaring met Spector basgitaren?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RoyStar
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:37

Wie heeft er ervaring met Spector basgitaren?

Bericht door RoyStar »

Ik heb me een Spector Q4 Pro (Amberburst uitvoering) aangeschaft...
Ikzelf vind hem lekker spelen. Wie van jullie heeft er ook een Spector bas (Liefst het zelfde model) en kan mijn zijn/haar bevindingen vertellen?
Basses: Ibanez SR5000SM 1998 / Ibanez SR705
Amp: Ashdown MAG 300 + 2x 10" combi / Ashdown MAG 410T (4x 10" cabinet)
Stings: Elixer
Studio: Sonar Platinum / Tannoy Reveal Monitors / Focusrite Scarlett 2i2 / Beyerdynamic + Sennheisser headphones
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

IK!!!

ik heb er op een gespeeld, een 5-snaar, acteif, EMG's vette EQ en doorlopende hals: prijs: 1600 pegels, zon 1400 galjoen voor de harry-potter fans

maargoed, wat vond lex ervan:

DUUR! voor zon bas?
naja, ietsie jammer van de fabrieksinstellingen, maar speelt soepel!
mooie finish, en body etc.

de EMG"S humbuckers, naja, zoals altijd een lekkere rock sound,
alleen weinig definitie, en BOL/ROND geluid.

ik denk dat dit een bas is waar je echt van moet houden..
en zeker voor de pegels die je ervoor neerlegt.

B-snaar klonk overigens best strak, maar had altijd beter gekund.
ik denk toch dat ie voor kwaliteit iets onder doet aan de prijs.

maargoed.. zo denk ik: tis natuurlijk persoonlijk, ik heb er ook maar 20 minuten op gepingeld.. dus veel meer ken ik er niet van maken

:shock:
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

yeahs... heb ook op zo'n beest gespeeld bij huiygens... egt beesten zijn dat! Lekker slap sound!
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Yeah, ze zullen vast wel duur zijn, al heb je ook goedkopere series geloof ik? Nooit op gespeeld.. Maar zo'n US spector, zo'n, ehm echte warwick, die zijn wel mooi, en volgens mij heel vet...
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

yeahs dat zij de duurste... ze hebben ook duitse van rond de 2000 euro, en die zijn al egt geil... en ze hebben ook nog budget series volgens mij uit japan ofzoo...
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

Bassfreak schreef:yeahs dat zij de duurste... ze hebben ook duitse van rond de 2000 euro, en die zijn al egt geil... en ze hebben ook nog budget series volgens mij uit japan ofzoo...
ja idd... korea ofzo.
niet zo heel vet..

nog nooit op zon amerikaan gespeeld..
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Heb er 1x op gespeeld: een tsjechische dacht ik (als ik het me goed herinner heb je koreaans, tsjechisch en usa). Was wel aardig, maar echt niet mijn ding. Ik hou niet zo van agressiviteit :). Had het ook na 2 minuten wel weer gezien.
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Op de goedkope versie heb ik wel eens gespeeld en zelfs serieus overwogen om hem te kopen.

De dure versies heb ik ook wel eens in handen gehad (niet versterkt geprobeerd) en dat voelde gewoon goed aan, maar dat is voor bassen uit die prijsklasse vrij normaal. Als ik het geld ervoor zou hebben zou er iets anders komen dan een Spector. Ze zien er trouwens wel erg gaaf uit.


Offtopic:
De gebruikers hebben in totaal 5000 berichten geplaatst
We hebben 210 geregistreerde gebruikers

8)
Gebruikersavatar
RoyStar
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:37

Bericht door RoyStar »

gaat als een trein hier ja! wie had nummer 5000? De winnaar van de gouden bas is........... :P
Basses: Ibanez SR5000SM 1998 / Ibanez SR705
Amp: Ashdown MAG 300 + 2x 10" combi / Ashdown MAG 410T (4x 10" cabinet)
Stings: Elixer
Studio: Sonar Platinum / Tannoy Reveal Monitors / Focusrite Scarlett 2i2 / Beyerdynamic + Sennheisser headphones
Frenske
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2004, 23:01

Spector

Bericht door Frenske »

Ik heb laatst in Duitsland een 5 snarige spector in de "heng" gehad. Voor 995 euro. Ik vond hem wel vet klinken. Kweet alleen niet of het een Tsjech was of een Koreaan. Voor dat geld zal het wel een Koreaan zijn geweest, maar echt niet slecht.
Plaats reactie