6 snaar topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Rieno
moderator

Re: 6 snaar topic

Bericht door Rieno » 28 aug 2018, 18:54

Charlie schreef:
28 aug 2018, 18:26
Ja, die is ook heel netjes. Van welk jaar is deze Tobias?
Is de lay-out van die knoppen origineel? Twee kleintjes en een dikke?
Uit begin '90 komt ie, maar precies weet ik het niet. Er zijn in totaal 400 Standards (Japanse bouwreeks) gemaakt, dus '91/'92 denk ik.

De lay-out is origineel (volume, balans, hoog/laag), maar de knoppen heb ik zelf aangepast. Hoop dat ik nog een keer een stacked knop in die stijl kan vinden :)

Er is sowieso wel wat in gehakt bij de input en in de body. Wel netjes weggewerkt trouwens, maar zichtbaar. Dus het mag ook wel wat lomper. Een echte 'player' dus.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis

Charlie

Bericht door Charlie » 28 aug 2018, 19:13

Oh ja, er was ook nog ´n Japans avontuur voor Tobias net als Ken Smith destijds. :)
Riposa il giorno per dormire la notte.

Rieno
moderator

Bericht door Rieno » 28 aug 2018, 19:16

Zelfde idee idd..ze konden de vraag niet aan en gingen een goedkopere lijn in Japan in elkaar zetten met wel de 'echte' elektronica en alle nacontrole in de US of A. Scheelt nogal op de prijs, ook tweedehands :mrgreen:

Charlie

Bericht door Charlie » 28 aug 2018, 19:21

Zag al wel verschillen in knoppen lay-out bij de diverse Tobias bassen. Maar was even het Japan verhaal vergeten. :facepalm:
Heb de indruk dat ze ondanks alle kwaliteiten en bespeelbaarheid er geen grote vraag is naar Tobias.
Riposa il giorno per dormire la notte.

Rieno
moderator

Bericht door Rieno » 28 aug 2018, 20:23

Hier in NL is het een wat onbekender merk. In de Verenigde Staten is het een heel groot merk, zeker onder de (voornamelijk zwarte) kerkgemeenschappen, dus het is ook maar net waar je ze kwijt wilt. Los daarvan zijn het wel ijzersterke instrumenten natuurlijk.

Plaats reactie