Het (pre-)lawsuit topic (Tokai, Fernandes, Greco …)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 907
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Het (pre-)lawsuit topic (Tokai, Fernandes, Greco …)

Bericht door Galvanized »

Freddy Lee schreef:
Jippiejajee schreef:Zo te zien heeft iemand een Hard Puncher aangeboden op marktplaats. Kan iemand mij iets over de authenticiteit van dit ding vertellen?

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... ousPage=lr
Zo te zien is dat mijn ex. Ik heb de pots destijds vervangen in CTS-pots. De oude heb ik verstuurd naar de nieuwe eigenaar. Er zat een Fender decal op. Ik heb een Tokai decal besteld in de VS en die laten plaatsen door een pro. Verder is die helemaal origineel. Het is een superfijn basje. Beetje spijt nog van de verkoop. Wordt nu inderdaad op FB voor een prijs van 500 euro aangeboden.
Inderdaad Fred, dat issie. Tot voor kort was hij in mijn bezit. Heb hem uiteindelijk toch ingeruild op een Rickenbacker 4001(waar we het op facebook al over gehad hebben ;) ) Die winkel heeft hem denk ik weer doorverkocht en nu staat hij alweer op marktplaats e.d. Apart, moet ik zeggen, waar ik het een erg fijne en goed klinkende bas vond. Heb er ook lang over getwijfeld om hem in te ruilen. Maar ja.. een Ric kost nu eenmaal wat centjes en dit kon de prijs wat drukken. Wat ik wel apart vond is dat de eigenaar er eerst 700 euro voor vroeg en nu nog maar 500. Dan vraag ik me af wat hij er in die muziekzaak voor betaald heeft. Maar stel dat iemand interesse heeft in die Hard Puncher, zou ik voor die 500 euro zeggen.. DOEN!

*Edit: Die originele pots liggen nog bij mij thuis. Mocht iemand de bas kopen en die originele pots erbij willen hebben? Let me know. Dan stuur ik ze naar je op.
MUSIC MAN STINGRAY 5
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Het (pre-)lawsuit topic (Tokai, Fernandes, Greco …)

Bericht door Freddy Lee »

Het is je vergeven, Jeroen. :wink: Een Rickenbacker zal je vast goed staan. :jam:
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
MMark
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 jul 2006, 10:50

Het (pre-)lawsuit topic (Tokai, Fernandes, Greco …)

Bericht door MMark »

Hier nog een Tokai:

https://link.marktplaats.nl/m1046594217

Werden die met matching headstock geleverd?
O, en die 'slijtage' die is gedaan met schuurpapier zo lijkt het...... :roll:
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Het (pre-)lawsuit topic (Tokai, Fernandes, Greco …)

Bericht door tieleman »

Het ziet er allemaal nogal mat en vaag uit. Lijkt me een (slechte) refin.
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Het (pre-)lawsuit topic (Tokai, Fernandes, Greco …)

Bericht door PMJ »

Is er iemand die met enige zekerheid weet waar (en wanneer) de Grand Suzuki instrumenten zijn gemaakt?
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Het (pre-)lawsuit topic (Tokai, Fernandes, Greco …)

Bericht door Freddy Lee »

Heb jij die Rick-kopie gekocht dan?
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Het (pre-)lawsuit topic (Tokai, Fernandes, Greco …)

Bericht door PMJ »

Freddy Lee schreef:Heb jij die Rick-kopie gekocht dan?
:oops: :wink:
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Het (pre-)lawsuit topic (Tokai, Fernandes, Greco …)

Bericht door Freddy Lee »

Leuk! Is een mooi ding. :jaaaaa: Ben benieuwd of die ook zo klinkt als een echte. Niet weer verkopen hoor.
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Het (pre-)lawsuit topic (Tokai, Fernandes, Greco …)

Bericht door PMJ »

Het is een ontzettend gaaf ding. Ik heb er wel iets meer voor neergelegd dan ik had gewild, maar na een keer of 5 misgrijpen kreeg ik nu eindelijk eens de kans er 1 te checken :). Een goede kopie staat al een zeer lange tijd op mijn GAS lijst om eens geprobeerd te hebben (een echte ligt sowieso buiten mijn bereik).
Ik had zo'n rickcopy logger verwacht, maar hij speelt vrij makkelijk ondanks de 43mm bij de topkam. De actie kan goed laag en het geluid is zeer divers en karaktervol. De elementkap gaat er straks wel af, die zit me in de weg.

In hoeverre zoiets klinkt als een echte, geen idee. Een echte heb ik nooit vastgehad. Deze bas is in ieder geval gaaf zoals hij is.

Maar over het merk weet ik dus maar weinig te vinden. Er worden wel verschillende dingen geroepen op het net mbt herkomst, maar juist die verschillende mededelingen maken het verwarrend.

Ik heb soms wel de neiging vlot spullen te verkopen als ik wat anders wil of de reserves wat wil spekken, maar dat is bij deze niet de bedoeling. Deze bas heeft dat extra's wat me doet denken aan de Gibson G-3 die ik heb gehad, en kan zeer van nut gaan zijn in mijn band. Zeker nu we meer aan het opnemen zijn.

Maar vanmiddag gaat de elementkap er dus af en ga wat spelen met de pickup hoogtes. Ik maak ter illustratie nog wat plaatjes :) .
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Het (pre-)lawsuit topic (Tokai, Fernandes, Greco …)

Bericht door PMJ »

Ter illustratie:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De bas heeft overigens een enkele trussrod en geen stereo-input.

De enige info die ik over deze bas kan vinden komt van de posts van de vorige eigenaar op BGF.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Het (pre-)lawsuit topic (Tokai, Fernandes, Greco …)

Bericht door Hans58 »

Da's een fraaie Ric-kopie zeg. Ziet er authentiek uit, ook met de dempertjes bij de brug en een correct halselementje (en zo te zien wat tail-lift bij de brug :) ). Maar heeft-ie 1 of 2 jackoutputs? Dat is niet te zien op de plaatjes. Als het een correcte kopie van een 4001 is zou-ie ook een stereo-aansluiting moeten hebben. Volgens mij is het een bas van eind jaren '70-begin jaren '80. Ik heb heul vroegâh in de Music Maker wel eens de naam Grand Suzuki langs zien komen, al heeft er nooit een echt artikel over die gitaren of bassen in gestaan voor zover ik me herinner.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Het (pre-)lawsuit topic (Tokai, Fernandes, Greco …)

Bericht door BassAgent »

Ik durf het bijna niet te zeggen, maareh: cool ding!
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Het (pre-)lawsuit topic (Tokai, Fernandes, Greco …)

Bericht door PMJ »

Thanks!

Hij heeft een enkele aansluiting. Maar na wat nadere bestudering is te zien dat er naast de huidige jackplate netjes een blokje hout in dezelfde kleur ingezet. Dit is in een eerste blik echt niet te zien. Ik vermoed dat hij een stereoaansluiting heeft gehad, maar dat een vorige eigenaar deze heeft om laten zetten naar een mono.

Ik zal er morgen eens een plaatje van maken.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Het (pre-)lawsuit topic (Tokai, Fernandes, Greco …)

Bericht door Hagen »

Ik ben geen Rick kenner, maar als deze in de buurt komt van dat geluid heb je een goede slag geslagen. Bovendien ziet ie er nog heel goed uit. Veel plezier ermee!
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Het (pre-)lawsuit topic (Tokai, Fernandes, Greco …)

Bericht door PMJ »

Hagen schreef:Ik ben geen Rick kenner, maar als deze in de buurt komt van dat geluid heb je een goede slag geslagen. Bovendien ziet ie er nog heel goed uit. Veel plezier ermee!
Bedankt!

Ik ben ook geen Rick-kenner. Behalve dan dat ik veel ervaring heb met het gave bassen vinden om te zien :wink:. Maar bij het testen met oude snaren bij de vorige eigenaar was ik al positief verbaasd over het karakter. Met verse Pro-steels des te meer. Ongetwijfeld zal hij de echte Ricks aardig benaderen, maar ik neem aan dat het het voor de kenner wel net niet zal zijn. De Suzuki heeft ook geen gelakte toets, wat ook wel een verschil zal kunnen maken.

Hier trouwens een aanvullende afbeelding van het ingezette stukje naast de jackplate:

Afbeelding
Plaats reactie