Het Peterbuilt topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Basstialiteit
zeg maar evhest
Berichten: 1956
Lid geworden op: 25 jan 2006, 13:18

Bericht door Basstialiteit »

Ja, Peter, wat wéét jij er nou eigenlijk helemaal van? Eppie is een autoriteit, as we all know.
Answers will be questioned
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Die opmerking getuigt idd niet echt van enige vorm van intelligentie of zelfs maar van de minste kennis van het bespelen van een basgitaar en de techniek erachter, zowel elektronisch als fysiek.

Maar wat verwacht je van een pinguïn?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Peter

Bericht door Peter »

Heppie eppie hep zojuist me het licht doen zien hoor.... alle bassen klinken vanaf nu hetzelfde! :jaaaaa:
Gebruikersavatar
MacDaion
10 voor taal
Berichten: 2061
Lid geworden op: 05 jan 2010, 16:38

Bericht door MacDaion »

eppie schreef:Peter, waarom altijd knotsen van elementen doen je vingers het niet meer? Toon vorm je met je vingers als je weet waar je de snaar moet aanslaan! Sorry 8)
:shock:

Nou, dat zou ik je graag eens zien demonstreren, op een solidbody basgitaar zonder elementen, hoe je daarop toon produceert met alleen je vingers.

Als het je lukt, in een bandcontext weliswaar, eet ik m'n pet op. Wat zeg ik? Dan kóóp ik speciaal een pet om op te eten.
--
Maurice Vandebroek
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7418
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

om nog maar te zwijgen over aanslaan met een plectrum... :whistle:
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Chibanez

Bericht door SpcMnk »

Wow, thanks voor al jullie reacties!!
Peter schreef:Ik zou de push-pull nog even laten zitten, en eerst checken hoe de pups nu zitten aangesloten. Volg een normaal Jazzschema, maar wissel + en - van brugpup om.
Dank voor de tip, ga er dit weekeinde eens goed voor zitten!
Droombolus schreef:Nou maar hopen dat je schroeven gevonden hebt die verzinken in de PUPs, anders ga je ruzie krijgen met Peet :mrgreen:
:D Sure thing! mooie zwarte!
Basstialiteit schreef:Die Chibanez biedt veel bas voor het geld. Veel plezier ermee!
Thanks! En inderdaad.. hij heeft me twee Aria Pro II's gekost :facepalm: maar is dadelijk als hij helemaal goed opgezet en afgesteld is op zijn minst een leuke backup voor mijn '69 Gibson EB3 :dance:

En voor wat betreft het aanslaan.. ik zal eens wat meer gas geven 8)

Zal jullie op de hoogte houden van de voortgang!
Nogmaals dank voor jullie input!
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Inmiddels de bedrading van de Chibanez aangepast naar Peter's instructies. En, oja :jam: nu klinkt hij zoals hij eruit ziet :D
Nu nog TI flats erop en dan is ie helemaal lekker.

Thanks allemaal voor de tips en tricks!! :worship:
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Nou nou, één opmerking en iemand wordt direct tot op het bot afgebrandt ? En dat terwijl ik hier zo vaak gelezen heb, dat het geluid voornamelijk in je vingers zit, en niet in je bas (dat is wat eppie bedoelt volgens mij).

Beetje netter kan het ook wel.
Rieno schreef:Die opmerking getuigt idd niet echt van enige vorm van intelligentie of zelfs maar van de minste kennis van het bespelen van een basgitaar en de techniek erachter, zowel elektronisch als fysiek.
Erg fijn ook dat er hier moderators rondlopen die je aan de hand van één post als een debiel afstempelen. En ja, ik heb gezien dat het niet "in het groen" gepost is, maar dat maakt geen donder uit.

Gewoon een beetje normaal doen lijkt me beter.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
MacDaion
10 voor taal
Berichten: 2061
Lid geworden op: 05 jan 2010, 16:38

Bericht door MacDaion »

Verontwaardiging is blijkbaar een trage emotie. In dit geval doet-ie er ongeveer twee weken over.
--
Maurice Vandebroek
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Niet eerder gelezen he. Overigens wordt het punt er niet anders van.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Green Goblin schreef:Niet eerder gelezen he. Overigens wordt het punt er niet anders van.
+1
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Afbeelding
Ik zal m hier ook eens neerknikkeren.
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
eppie
Berichten: 203
Lid geworden op: 17 nov 2010, 15:12

Bericht door eppie »

Ach joh ik kan wel wat verdragen, ik denk altijd maar zo hoe de wind waait zo waait die.... Ik weet ook wel het nut van een goed instrument, het gevoel dat die bij je past. Maar wat ik bedoel is dat je uit elke bas het geluid kan halen wat je wilt en soms moet je daar heel hard voor werken met je vingers of plectrum... Pak maar eens een contrabas, die zijn ook niet allemaal hetzelfde! Goed hout heb je nodig nieuw of oud het maakt niet uit, ik ga voor sustain... Carbontech halsje en een knots van een brug en dan zijn het de elementjes die mijn aanslag oppikken! Anders gezegd een bas moet zonder versterking al goed klinken want dan is het pas een bas.... :finger:
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Plectrum spelen op een contrabas is niet echt een mega succes... zaterdag nog geprobeerd, sorry Jasper :mrgreen:
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
eppie
Berichten: 203
Lid geworden op: 17 nov 2010, 15:12

Bericht door eppie »

Mij lukt het wel maar die hals is dan zo lang en zwaar om je nek die bas
:facepalm:
Plaats reactie