EMG-HZ Pickups

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RoyStar
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:37

EMG-HZ Pickups

Bericht door RoyStar »

Vraagje,

ik heb niet veel (zeg maar ustig GEEN) knowhow van Pickups. Ik heb jaren op een Fender Jazz USA gespeeld en daar altijd zeer tevreden over geweest zonder met bezig te houden met Pickups.

Nu heb ik sinds een tijdje een Spector Q4 Pro. Hier zitten EMG-HZ pickups op (Bridge en Neck). Kunnen jullie mij hier wat over vertellen? Wat zijn jullie ervaringen met deze EMG-HZ pickups?

Het gaat om deze bas (de Q4 pro): https://www.spectorbass.com/NewFiles/pro ... eries.html
Basses: Ibanez SR5000SM 1998 / Ibanez SR705
Amp: Ashdown MAG 300 + 2x 10" combi / Ashdown MAG 410T (4x 10" cabinet)
Stings: Elixer
Studio: Sonar Platinum / Tannoy Reveal Monitors / Focusrite Scarlett 2i2 / Beyerdynamic + Sennheisser headphones
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Tja....het zijn de budget-serie pickups van EMG....ze zijn niet actief...(je hebt waarschijnlijk wel een actieve toonregeling)......ennuh......tja...ik vind ze niet super.....wel leuk.......het grote voordeel is dat je ze in 4 (dacht ik) verschillende manieren kan verbinden......bv. Serieel, Parallel etcetc...
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
RoyStar
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:37

EMG-HZ Pickups

Bericht door RoyStar »

Wat zou jij me aanraden om in deze pas te zetten....
Ik speel vooral classic Rock (Deep Purple, Cream etc) en Hard Rock (Iron Maiden mainly)......TNX!
Basses: Ibanez SR5000SM 1998 / Ibanez SR705
Amp: Ashdown MAG 300 + 2x 10" combi / Ashdown MAG 410T (4x 10" cabinet)
Stings: Elixer
Studio: Sonar Platinum / Tannoy Reveal Monitors / Focusrite Scarlett 2i2 / Beyerdynamic + Sennheisser headphones
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Surferboy schreef:...ik vind ze niet super.....wel leuk..
Heb je dan wel eens op een bas gespeeld waar deze elementen in zaten dan? Of is dit iets dat je via-via-via gehoord hebt?


Om ff ontopic te gaan: Ben je dan niet tevreden met het geluid van de elementen? En waarom heb je een Spector gekocht als je een goed klinkende Fender hebt die perfect is voor de muziek die je speelt?
Gebruikersavatar
RoyStar
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:37

EMG-HZ Pickups

Bericht door RoyStar »

Ik ben heel tevreden over het geluid dat ik eruit krijg. Ik heb alleen geen verstand van elementen. Vandaar ook de vraag. Ik heb op dit moment geen behoefte om er andere in te leggen..maar wilde via deze weg wat meer erover te weten proberen te komen. En over eventueel andere elementen.

ff over de Jazz..Ik heb een tijd geleden de DOMME :oops: zet gedaan om mijn Jazz in te ruilen tegen een Gibson Les Paul DC Studio gitaar. De reden was dat een goede vriend van mij in onze band (of wat voor band door moet komen) Bas wilde gaan spelen en ik dus eens de gitaar ging proberen.....DOM DOM DOM ik weet het!!! Ben er dus ook vrij snel op terug gekomen en ben weer ouderwets aant bassen. Ik heb me alleen nooit zo verdiept in het Technische gedeelte van de bas.....vandaar
Basses: Ibanez SR5000SM 1998 / Ibanez SR705
Amp: Ashdown MAG 300 + 2x 10" combi / Ashdown MAG 410T (4x 10" cabinet)
Stings: Elixer
Studio: Sonar Platinum / Tannoy Reveal Monitors / Focusrite Scarlett 2i2 / Beyerdynamic + Sennheisser headphones
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

Een Fender Jazz inruilen? je verdient een nekschot :twisted:
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Gebruikersavatar
RoyStar
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:37

Bericht door RoyStar »

En t was nog een vette ook. Helemaal Arctic White (ook slagplaat)!!! Fout van mijn leven Amigo!!! Zal me ook niet nog eens gebeuren!!!!! Maar tot nu toe ben ik ook heel erg tevreden met de Spector....Tijd zal leren of dat zo blijft.

Hebben jullie al eens op een Spector ge-bassed?
Basses: Ibanez SR5000SM 1998 / Ibanez SR705
Amp: Ashdown MAG 300 + 2x 10" combi / Ashdown MAG 410T (4x 10" cabinet)
Stings: Elixer
Studio: Sonar Platinum / Tannoy Reveal Monitors / Focusrite Scarlett 2i2 / Beyerdynamic + Sennheisser headphones
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Niels schreef:
Surferboy schreef:...ik vind ze niet super.....wel leuk..
Heb je dan wel eens op een bas gespeeld waar deze elementen in zaten dan? Of is dit iets dat je via-via-via gehoord hebt?


Om ff ontopic te gaan: Ben je dan niet tevreden met het geluid van de elementen? En waarom heb je een Spector gekocht als je een goed klinkende Fender hebt die perfect is voor de muziek die je speelt?
Ik heb op een Dean met HZ's gespeeld, en op nog een.....waarvan ik even de naam kwijt ben........
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
RoyStar
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:37

Bericht door RoyStar »

Ik hoor veel Goeds over Bartolini elementen.....Wat is het verschil in geluid met de HZ's en de Bartolini's?
Basses: Ibanez SR5000SM 1998 / Ibanez SR705
Amp: Ashdown MAG 300 + 2x 10" combi / Ashdown MAG 410T (4x 10" cabinet)
Stings: Elixer
Studio: Sonar Platinum / Tannoy Reveal Monitors / Focusrite Scarlett 2i2 / Beyerdynamic + Sennheisser headphones
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Ligt eraan welke Barts......
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
RoyStar
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:37

Bericht door RoyStar »

Waar kan ik meer te weten komen over het hoe en wat mbt elementen? Is er een of andere neutrale website voor?
Basses: Ibanez SR5000SM 1998 / Ibanez SR705
Amp: Ashdown MAG 300 + 2x 10" combi / Ashdown MAG 410T (4x 10" cabinet)
Stings: Elixer
Studio: Sonar Platinum / Tannoy Reveal Monitors / Focusrite Scarlett 2i2 / Beyerdynamic + Sennheisser headphones
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Kijk eens op Talkbass.com of op www.bgra.net (voor reviews) :wink:
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
sbakker
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 dec 2003, 15:44

Bericht door sbakker »

Ik heb dezelfde spector q4 als jou. Ben zeer tevreden met deze bas. 1 minpuntje vond ik toen ik deze bas kocht heb ik hem uitgetest op een Aguiler setje bij Bassmatters in Nijmegen. Hij klonk fantastisch!!!. 1 maal in de oefenruimte (ik had toen een Trace Elliot set met 4x10 en 1x15) viel het geluid vies tegen :(

Maar ik heb mijn trace installatie verkocht en ben over gestapt op een SWR 550x met 2 Goliath 4x10 kasten :D

En nu klinkt mijn Spector wel 100x beter! sterker nog, ik verkies hem boven mijn Fender Jazzbass!! Ga nu druk sparen voor Euro 5 8)

en wat betreft die HZ elementen. als het niet bevalt dan vervangen door een setje EMG-35.
Spector NS2000/Q4
Spector NS-2b
Swing Mojo Ebony Thru
Fender MIM Jazz
Fretless custom made
Trace Elliot AH-300 Series 6 Te koop
Trace Elliot 1048 4x10 Te koop
Aguilar AG500
Aguilar GS112
Aguilar GS112 NT
Safari 1x12 Giraffe Series
Bo
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 dec 2003, 19:25

Bericht door Bo »

zeker een goede keuze om emg dc-35's erin te zz!
Heb ik ook gedaan bij mijn warwick corvette en klinkt echt super!
nou ja... smaken zullen verschillen, maar ik vin ze wel vet!!!
wel duur grapje, maar dan heb je ook wat! :D
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Ik zou kiezen voor een combo van een 35 DC en een 35 CS........heb je veel meer tone-opties! 8)
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Plaats reactie