Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5671
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Dat is volgens mij de Jazzbass die VerPetert en VerSanderst is. Mooie bas.
Gebruikersavatar
bass.player
Berichten: 1484
Lid geworden op: 15 jan 2006, 09:50

Bericht door bass.player »

ph3nom schreef:Is dit z'n prijs (€500) waard?
USA Fender Jazz uit 1998 met andere pu's en herspoten.

https://www.2dehands.be/muziek/muziekins ... =basgitaar

Heb er namelijk zelf interesse in maar vind het rare aanbieding.
Niets vreemds aan, ik ken deze bas, vroeger was deze Olympic White maar Paul heeft hem zwart laten spuiten en er Fender custom 60's pick-ups in gemonteerd. Verder is dit een gewone USA standard.
Basses by Fender, MusicMan and Höfner
Amplifiers and cabinets by Ampeg
Gebruikersavatar
bass.player
Berichten: 1484
Lid geworden op: 15 jan 2006, 09:50

Bericht door bass.player »

berth schreef:Je kan denk ik beter deze kopen.
Leuk basje idd
Basses by Fender, MusicMan and Höfner
Amplifiers and cabinets by Ampeg
Gebruikersavatar
QPumaLocoQ
weet niet wat-ie wil
Berichten: 7887
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:47

Bericht door QPumaLocoQ »

En volgens mij heeft die witte Jazz Nitro Cellulose lak: Cool!
christiaan_01
Berichten: 883
Lid geworden op: 17 mei 2007, 15:22

Bericht door christiaan_01 »

vincent136 schreef:'te duur voor me'? Wat is dat voor een kul argument :finger:
Als je in de gelegenheid bent geweest om een topbas te kopen, ga je toch niet op een houtje bijten met een goedkopere, terwijl het niet nodig is?
Hoho, ik wilde op dat moment ook nog een gitaar set-up kopen. Ik had een excuus. Ben achteraf wel blij dat ie niet weg is. Die gitaar kan ik later nog altijd kopen. :wink:
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22612
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

En toch kan ik soms in die argumentatie "te duur" komen..
In mijn geval slaat het er soms op dat ik dure instrumenten in mijn bezit heb maar waar ik de uiteindelijke verschilpunten met een goedkopere bas imo zo miniem vind dat ik de "dure" bas tegen een goedkopere inruil..
Daarom bvb de verkoop van mijn seventies P en de aanschaf van die goedkopere P, zeker als het een instrument is dat ik relatief "minder" gebruik kan ik sommige instrumenten te "duur" vinden.
what fools these mortals be
christiaan_01
Berichten: 883
Lid geworden op: 17 mei 2007, 15:22

Bericht door christiaan_01 »

Ja pas op, het is niet dat ik het kwaliteitsverschil niet merk. Dat is zeker te horen en te voelen. Daar ben ik absoluut tevreden over. Het was eerder dat ik het niet nodig had. Daar komt bij dat ik ook nog geen goed versterker/in-ear-systeem heb. Dan zou ik misschien beter een iets mindere bas kunnen hebben, en het andere geld in goede versterking stoppen. Maar ach, dat komt later allemaal wel weer.

Ik heb eigenlijk helemaal niet veel geld in die bas gestopt. Ik kocht die 'kotsgroene' Pedulla op basschat. Zette die weer te koop, en iemand bood deze Noguera aan om 1 op 1 te ruilen. Ongeveer het dubbele waard van wat ik erin gestopt heb.

Het gekke is ook: Ik droomde altijd van een high-end bas. Als je 'm dan hebt is het echt genieten. Maar na een paar maanden is het weer gewoon. Ik denk dat ik maar eens tevreden moet zijn. Ik ben al verwend genoeg. :)
Gebruikersavatar
bass.player
Berichten: 1484
Lid geworden op: 15 jan 2006, 09:50

Bericht door bass.player »

wombatboter schreef:En toch kan ik soms in die argumentatie "te duur" komen..
In mijn geval slaat het er soms op dat ik dure instrumenten in mijn bezit heb maar waar ik de uiteindelijke verschilpunten met een goedkopere bas imo zo miniem vind dat ik de "dure" bas tegen een goedkopere inruil..
Daarom bvb de verkoop van mijn seventies P en de aanschaf van die goedkopere P, zeker als het een instrument is dat ik relatief "minder" gebruik kan ik sommige instrumenten te "duur" vinden.
En dan moet er ook nog 'de klik' zijn. Ik heb mijn 78er droom Jazz weg gedaan. Niets mis mee, ieder ander was er enthousiast over maar ik had er uiteindelijk geen klik mee. Nu speel ik met mijn (helft goedkopere) RoadWorn Jazz die iedere keer als ik haar vastpak en dikke vette :D op mijn gezicht tovert!
Basses by Fender, MusicMan and Höfner
Amplifiers and cabinets by Ampeg
Gebruikersavatar
William
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 nov 2008, 11:46

Bericht door William »

niet al te dure rd gibson lijkt me zo 700 pond

https://www.ebay.co.uk/itm/Gibson-RD-Art ... 5645a4a07f
xRubenator
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2008, 21:44

Bericht door xRubenator »

William schreef:niet al te dure rd gibson lijkt me zo 700 pond

https://www.ebay.co.uk/itm/Gibson-RD-Art ... 5645a4a07f
De originele MOOG electronica is hier uit verwijderd. Is zo'n bas zijn geld dan nog wel waard?
Gebruikersavatar
William
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 nov 2008, 11:46

Bericht door William »

xRubenator schreef:
William schreef:niet al te dure rd gibson lijkt me zo 700 pond

https://www.ebay.co.uk/itm/Gibson-RD-Art ... 5645a4a07f
De originele MOOG electronica is hier uit verwijderd. Is zo'n bas zijn geld dan nog wel waard?
Daar had ik even over heen gelezen :facepalm:
Gebruikersavatar
Blackadder
Berichten: 5179
Lid geworden op: 28 feb 2009, 14:00

Bericht door Blackadder »

Das mijn ultieme GAS-object (in die exacte afwerking)!! Al moet alles er dan wel nog inzitten... Met originele electronica gaan ze voor prijzen ergens tussen de 1200 en de 1800 euro, afhankelijk van de staat waarin de bas verkeert.. Dit zou dus wel eens een vrij normale prijs kunnen zijn voor een halve Gibson RD.
Ca c'est moi: CLIQUE
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7601
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Wowsers! Heb schema van die electronica gevonden, da's behoorlijk uitgebreid heeft iemand zon ding wel eens gehoord? Heeft die compress/expand functie zin?
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

Pieter, voor dat geld zou ik hem kopen man ! :o
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
Pueblo
Berichten: 1626
Lid geworden op: 17 jan 2009, 14:34

Bericht door Pueblo »

https://www.2dehands.be/muziek/muziekins ... =basgitaar" onclick="window.open(this.href);return false;
rickenbacker 3001 :jam:
Afbeelding
:shock:
Plaats reactie