Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5655
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Wow, normaal ben ik niet zo van de high end bassen, maar deze vind ik echt wel heel sjiek.
emiliano
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 apr 2006, 21:50

epiphone EA 260

Bericht door emiliano »

https://www.2dehands.be/muziek/muziekins ... 9.html?qq=

niet zo'n bijzondere dingen, lees ik op Talkbass...
Fender Standard Jazz 2008 Made in America
Fender Fretless Jazz 2001 Made Mexico
Fender Musicmaster Bass 1975
Kustom II Bass SC
Line6 Pod x3 live
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

ook onder andere merknamen gemaakt en dan meestal een stuk goedkoper. Goede degelijke japanse bas. Maar verwacht geen EB-2
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
emiliano
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 apr 2006, 21:50

Bericht door emiliano »

emiliano schreef:https://www.2dehands.be/muziek/muziekins ... 9.html?qq=

niet zo'n bijzondere dingen, lees ik op Talkbass...
en ondertussen is de prijs verhoogd van € 400 naar € 499...
Fender Standard Jazz 2008 Made in America
Fender Fretless Jazz 2001 Made Mexico
Fender Musicmaster Bass 1975
Kustom II Bass SC
Line6 Pod x3 live
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 908
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

Bericht door evertalbers »

Soulbender schreef:Markt is slecht, CRISIS ZEG IK JE. CRISIS!
Ik denk dat het aantal bassisten stabiel is of zelfs afneemt terwijl iedere jonge bassist begint met een (kwalitatief goed) nieuw instrument. Als die bas toch aan de wilgen (marktplaats) wordt gehangen, raakt de 2e hands markt na een jaar of 15 overvoerd.
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Oftewel iedereen moet op een Volcano beginnen die na 1 jaar uit elkaar donderd van ellende.
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Gewoon de prijzen waar je nu bvb MusicMan bassen kan kopen...vertoont toch echt een serieuze daling.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Inderdaad, een Stingray5 voor 800 euro... Een paar jaar geleden waren vraagprijzen tot 1500 euro vrij normaal.
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Met andere woorden, nú kopen en straks weer verkopen! Solide investering zo! 8)
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Kan ook zijn dat je dan binnen twee jaar met vijf van die MusicMans in een schuilkelder zit tot de aarde weer leefbaar is..
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

wombatboter schreef:Kan ook zijn dat je dan binnen twee jaar met vijf van die MusicMans in een schuilkelder zit tot de aarde weer leefbaar is..

Maar dan heb je wel 5 MM's om je bezig te houden
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Haico

Bericht door Haico »

wombatboter schreef:Zelfde teneur op bass.chat : hoe vaak lees ik daar niet "Nothings sells around here anymore.."


Ik heb er even over nagedacht. Er staat voldoende te koop. Dat is het probeem niet... of juist wel??

Er staan volledige verzamelingen te koop. :shock: MM Stingrays met koffers voor 800-900 Euro... Sandbergs, Dingwall, Warwick en Fenders in elke prijsklasse... etc. Genoeg mooi spul en voor ieder wat wils. Je zou kunnen zeggen dat de markt verzadigd is.

Soms staat erbij vermeld dat het ECHT weg moet in verband met geldnood. Ja, dat vind ik erg jammer. :|

Ik zie er de laatste tijd ook veel vaker erbij staan dat de bas weg moet in verband met GAS* voor iets anders. Men wil snel verkopen en dan zorgt het GAS ervoor dat de prijzen exorbitant laag worden. Zelfs onder de marktwaarde en DAT is hetgeen wat de markt verziekt. :!: Natuurlijk verkoop je voorlopig je MM Stingray 5 niet meer voor 1400 Euro nu er iemand er 1 verkoopt voor 800 Euro. Andere verkopers weigeren minder te accepteren dan de originele marktwaarde. Potentiele kopers bieden niet hoger dan de nieuwe marktwaarde. Mooie patstelling creeer je zo!! :facepalm:

GAS doet rare dingen met de mens. Laatste tijd merk ik ook dat er veel BGF-ers bassen met veel bombarie binnenhalen om deze vervolgens binnen 2 weken weer in de etalage te zetten. :facepalm: Vergelijk het eens met het gedrag wat de economische crisis veroorzaakt heeft. Het nutteloos rondpompen van basgitaren kan op lange termijn niet bevorderlijk zijn voor de markt. Niet?

Ik waarschuw al langer voor de effecten van GAS. Don't get me wrong, iedereen mag van mij zichzelf falliet kopen aan basgitaren, maar nu heeft het zelfs al invloed op de 2e hands markt! :shock: Het moet niet gekker worden. :facepalm:

----

*) Kijk hier eens hoe hard dat loopt. Copy/paste:

Code: Selecteer alles

https://basgitaarforum.nl/search.php?keywords=GAS&terms=all&author=&fid[]=2&sc=1&sf=all&sr=posts&sk=t&sd=d&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoeken
Gebruikersavatar
Longshadow79
Berichten: 428
Lid geworden op: 27 jun 2010, 00:29

Bericht door Longshadow79 »

Je hebt opzich wel gelijk, maar denk je dat het zo erg word?
Ik denk dat mensen zich later achter de oren gaan krabben, en denken "goh, wat heb ik die bas toen voor weinig weggedaan! Dom!"
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

Ik denk dat de markt heel langzaam berg af ging. Is het in de vintage wereld voor de minder bekende merken etc al zeker een jaar of 5a6 hard te merken heb ik het idee dat eigenlijk pas het laatste half jaar/jaar de gerenomeerde merken er last van krijgen. Die markt is heel lang kunstmatige hoog gehouden.

De reeele marktwaarde is gewoon omlaag gegaan door een verminderde vraag en een verhoogd aanbod.

Ook komt er doordat mensen minder te besteden heb de laatste pak hem beet 5 jaar steeds meer intresse voor de voorheen vergeten japanse kwaliteitsbassen uit de 70's en 80's. Waar veel van die bassen toen ik begon met bassen kopen etc nog tientjeswerk waren gaan veel van die bassen inmiddels voor soms wel het drie dubbelen als jaren terug. Een van de weinige "segmenten"in de tweedehandsmarkt die ik echt heb zien stijgen de laatste paar jaar.

GAS is er denk altijd al geweest echter doordat dingen als Ebay en diverse internationale fora bassen die in het verlden zeldzaam of lastig te krijgen waren nu makkelijker in huis te halen zijn. Zijn veel dingen minder waard geworden. Verkocht ik een jaar of 10 terug met gemak een egmond voor 5x de nederlandse markt naar amerika etc is dat nu ook een heel stuk afgelopen. Echter werkt dat ook andersom bassen die hier voorheen duur en zeldzaam waren trek je van een amerikaanse of japanse site af voor de prijzen die daar gelden en doorgaans minder zijn dan hier.

De markt in tweedehands bassen heeft dat nog nooit echt ingecalculeerd en nu met de crises er boven op zie je dat het ineens een stuk harder gaat als wat men kon vermoeden. Het voordeel is dat je hoewel minder voor jou bas gekregen heb je ook minder betaald voor die andere tweedehands bas.

Maar goed dat is mijn kijk erop.
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Haico

Bericht door Haico »

Dat snijdt hout Sef!
saf schreef:Ook komt er doordat mensen minder te besteden heb de laatste pak hem beet 5 jaar steeds meer intresse voor de voorheen vergeten japanse kwaliteitsbassen uit de 70's en 80's. Waar veel van die bassen toen ik begon met bassen kopen etc nog tientjeswerk waren gaan veel van die bassen inmiddels voor soms wel het drie dubbelen als jaren terug.
Toevoeging: Dit komt ook door fora.
3 Squier CV's op de eerste pagina van aangeboden/gezocht. Ook zo'n voorbeeld van wat gehypt is. :)
Longshadow79 schreef:Je hebt opzich wel gelijk, maar denk je dat het zo erg word?
Ik denk dat mensen zich later achter de oren gaan krabben, en denken "goh, wat heb ik die bas toen voor weinig weggedaan! Dom!"
Dat kunnen verkopers wel denken, maar dat zorgt er niet voor dat er gezonde balans komt tussen vraag en aanbod.
Als je het mij vraagt is die balans nu al ver te zoeken. Heb je je Jazz al verkocht? En je Van der End??
Plaats reactie