Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4822
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Ik ga er toch vanuit dat als ik iets nieuw koop, dat als ik de winkel uit loop, er iets meer dan 10% van de waarde verdampt is....

Tenminste, als hetzelfde artikel nog steeds nieuw te koop is.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Deze meneer zegt zelf dat hij professioneel contrabassist is, dus zal hij m ongetwijfeld ex BTW hebben gekocht.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Nou ja, die BTW moet je ook als ondernemer nog steeds gewoon afrekenen in de winkel. Alleen die kun je dan bij je kwartaal BTW-afdracht weer aftrekken. Nieuw kost het ding (inc. BTW) gewoon €1230, dat lijkt me gewoon de prijs waarmee je moet rekenen.
Gebruikersavatar
Longshadow79
Berichten: 428
Lid geworden op: 27 jun 2010, 00:29

Bericht door Longshadow79 »

Ik vind het gewoon raar dat je een advertentie maakt met een plaatje van de bon dat je er zelf 1033,61 voor hebt betaald, en dan doodleuk 1099 vragen op mp.
Mag natuurlijk wel, maartoch.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Snap ik, maar dat staat zo ongeveer op elke gespecificeerde bon. Hij heeft gewoon ook €1230 moeten afrekenen hoor. :P
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Als hij 'm met BTW verkoopt dan moet hij die BTW ook gewoon weer betalen.
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10780
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

gilze schreef:Iemand een idee wat voor uitvoering dit is, gezien de inlays een Nikki Sixx, maar niet gezien de pots?
Lijkt mij een hoge vraagprijs?
https://link.marktplaats.nl/611682888" onclick="window.open(this.href);return false;
Inderdaad een brouwsel van Peter en mijn ex-bas. Hij is nu van mijn buurman (letterlijk)
De bas heb ik toen van de hand gedaan zoals de foto op de vorige pagina, dus er is alweer flink aan geknutseld.

Volgens mij is dat The Grit zijn bandnaam, ze maken wel dikke bagger, en echt bijzonder jammer..
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Staatsman Jop
Berichten: 167
Lid geworden op: 15 mar 2008, 12:52

Bericht door Staatsman Jop »

Occasions zijn vrij van btw
Len schreef:Als hij 'm met BTW verkoopt dan moet hij die BTW ook gewoon weer betalen.
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Ik heb me laten vertellen dat na 3 jaar (als iets is afgeschreven) je het gewoon particulier kan verpatsen zonder BTW maar dat je voor die tijd verplicht bent het ook weer mét BTW te verkopen als je het in je bedrijfsadministratie hebt ondergebracht.
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

dat uiteraard in de veronderstelling dat hij de bas ook opgegeven heeft (baseer ik op het bericht van ik ben professioneel bassist etc) maar dat hoeft uiteraard niet zo te zijn :)
And the silence that followed was louder than a cannon.
Staatsman Jop
Berichten: 167
Lid geworden op: 15 mar 2008, 12:52

Bericht door Staatsman Jop »

Ah, goeie nuance, dat wist ik niet.
Gebruikersavatar
-AR-
Berichten: 338
Lid geworden op: 02 feb 2009, 13:50

Bericht door -AR- »

Ik ook niet. Goed om te weten (zal 't voor de zekerheid ook eens aan mijn belastingadviseur vragen).

-AR-
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Len schreef:Ik heb me laten vertellen dat na 3 jaar (als iets is afgeschreven) je het gewoon particulier kan verpatsen zonder BTW maar dat je voor die tijd verplicht bent het ook weer mét BTW te verkopen als je het in je bedrijfsadministratie hebt ondergebracht.
daar komt nog bij dat als je iets verkoopt als ondernemer je dat weer bij je inkomen moet tellen en dat je daar weer belasting over moet betalen. Toch?
Gebruikersavatar
bazz59
Berichten: 3724
Lid geworden op: 09 jul 2007, 23:26

Bericht door bazz59 »

Len schreef:Ik heb me laten vertellen dat na 3 jaar (als iets is afgeschreven) je het gewoon particulier kan verpatsen zonder BTW maar dat je voor die tijd verplicht bent het ook weer mét BTW te verkopen als je het in je bedrijfsadministratie hebt ondergebracht.
Ken de regelementen van het Nederlandse stelsel van btw niet maar hier ( Belgie) komt daar steeds nog btw op ongeacht hoe oud en hoe lang het artikel afgeschreven is. Natuurlijk zijn daar achterpoortjes aan , elec. toestellen kunnen altijd stukgaan en naar het containerpark verhuizen :wink:
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4822
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Als deze meneer de bas als bedrijfsmiddel gekocht heeft, dan kan hij daar inderdaad de BTW van terugvragen. Maar, dan is het "bezit van de zaak", en als hij hem verkoopt, moet hij de BTW ook weer afdragen. Zelfs als hij zou denken: "ik geef hem aan mijn neefje van twaalf", dan heeft hij de waarde van de bas onttrokken aan het bedrijf, en moet hij over de (fictieve) waarde van de bas ook BTW betalen.

Is ook logisch natuurlijk, anders zou iedereen met een zaak alles proberen op de zaak te kopen, en prive weer te verkopen (gebeurt natuurlijk ook wel, maar het is niet toegestaan).

In dit geval heeft hij de pech dat de BTW nog verhoogd is ook. Hij heeft hem gekocht voor € 1.230, dat is € 1.033,61 exclusief BTW. Stel, hij zou hem nu voor de nieuwprijs verkopen, dan zou hij van de € 1.230 nu nog maar € 1.016,53 overhouden.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Plaats reactie