Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Bericht door zomnius »

Oops.

fretted gwb35fd nieuw te bestellen:

https://www.ibanezguitarcentre.com.au/Ib ... -1340.aspx

en hier ook: (met knopje om naar de fretless te gaan)

https://www.allansbillyhyde.com.au/prod/ ... Flat).aspx

zo te zien te leveren in australie en singapore.. dus wellicht zeldzaam in europa, en dat een enkele importeur er eentje kon bemachtigen, zo gaat dat wel vaker..


(en dan weet ik nog niet eens wie freddie willis is ...)


en nu?

:dance:
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Bericht door phoerd »

:worship:
Gebruikersavatar
CB56
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 sep 2012, 14:16

GWB

Bericht door CB56 »

Wat vinden jullie? Moet ik het maar laten gaan of er nog op reageren?

Beter nog: Zouden zoveel mogelijk van jullie die HNZ een mailtje willen sturen dat wat hij doet niet origineel en dus misleidend is?

Of misschien toch wat nuttigs gaan doen?

:D
Landscape Swingbass
Gebruikersavatar
Bumper
Berichten: 777
Lid geworden op: 13 jan 2010, 13:03

Bericht door Bumper »

Wat een kinderachtig gezever dit :roll:

Terug ontopic: Ibanez Musician
Twee mooie Precisions uit '78: Klik en Klik
Gebruikersavatar
DutchBass59
Berichten: 126
Lid geworden op: 12 sep 2013, 17:05

Bericht door DutchBass59 »

Mach1 schreef:
DutchBass59 schreef:In 1978 werd zo'n Musicmaster een studentenbasje genoemd, een instappertje. Anno 2015 is het ineens een top-sound :shock: . Het blijft me verbazen.
In 1965 was de Ford Mustang één van de goedkoopste Fords, een autootje voor vrouwlief of erbij. Anno nu is het een van de meest gewilde oldtimers. Geen volledig goede vergelijking omdat auto's slechter worden naarmate ze ouder worden. Misschien worden bassen (of hun hout) wel beter in tijd. Hoe de Musicmaster uit deze ad klinkt weet ik niet maar mijne uit 1974 klinkt echt geweldig! Na mijn 1965 P is het de best klinkende die ik gehoord heb. Maar goed, smaken verschillen...
De Musicmaster was eigenlijk de Squier Affinity van de jaren 70, een best leuk budgetbasje waar wel duidelijk bezuinigd was op de hardware en elektronica om de prijs laag te houden.

Als 12 jarig jochie kocht ik zo'n ding van m'n spaarcentjes, had er les op en speelde er mee in m'n eerste bandje, maar de sound uit het beperkte elementje begon me al snel te vervelen en wilde ik iets anders. Als eerste optie kwam de Mustang in beeld die toch al heel wat beter klonk, maar ik besloot om toch maar door te sparen en ergens in 74 kon ik de Musicmaster eindelijk inruilen voor een Jazz Bass en dat was toch wel héél andere koek.

Voor mij blijft de Musicmaster dan ook niet meer dan een leuk beginnersbasje, maar misschien is m'n beeld na vele decennia vertekend en zou ik er weer eens eentje moeten uitproberen als ik de kans krijg :oudezak:
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

De eerste Musicmasters hebben inderdaad goedkopere stemsleuteltjes, maar de latere (1974 onward) hebben gewoon de stemsleutels van een Mustang Bass, met een gewone standaard Musicmaster gitaarpickup (welke een stratpickup is, met de magneetjes even hoog ipv staggered). De hals is ook dezelfde als die van de Mustang. Enige waar er verschil in zit is het gebruikte hout voor de body. Bij de Mustang is dit Alder of Ash, bij de Musicmaster het goedkopere Poplar. En de Mustang is STB, en de Musicmaster heeft een toploader brug met gedeelde brugzadels.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
DutchBass59
Berichten: 126
Lid geworden op: 12 sep 2013, 17:05

Bericht door DutchBass59 »

De brug van de Musicmaster is ook simpeler. Ik kocht die Musicmaster in 1972. Met de goedkopere stemsleutels dus.
dejohan
Berichten: 2789
Lid geworden op: 21 jan 2013, 17:03

Bericht door dejohan »

Misschien dat de Musicmaster overgewaardeerd wordt omdat die qua perceptie nogal dicht aanleunt bij de Mustang. Ik was me iig niet echt bewust van het verschil in "kwaliteit".
Gebruikersavatar
Bumper
Berichten: 777
Lid geworden op: 13 jan 2010, 13:03

Bericht door Bumper »

Ik heb ook een Musicmaster omdat ik studeer en dus een student bass nodig heb :wink:
Zonder gekheid vind ik dat hij met flats behoorlijk klinkt. Ik heb de tweede condensator eraf gehaald en dat scheelde ook. Er zijn trouwens hele goeie vervangingspickup en zadels voor de brug. Een oude mustang is al bijna niet te betalen en dan is de MM toch al snel the next best thing
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13376
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

deevit schreef:Ik heb ze vaker gezien met frets, laatst stond nog een donkerbruine te koop. Waar zowel de kleur als frets niet zouden kloppen, maar het zag er op de foto's wel authentiek uit...
Was dat geen GWB2? Die hoort namelijk bruin en gefret te zijn :D

Afbeelding
Gebruikersavatar
Julessss
Berichten: 361
Lid geworden op: 14 dec 2013, 18:17

Bericht door Julessss »

Ik kwam toch een lekker klassieker tegen voor niet al te vee t.o.v. de prijs:
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... -1996.html
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Bericht door zomnius »

snel!!! vintage yamaha 1967: wwaaaaanzinig only 500 bucks in le belge:


https://www.2dehands.be/muziek/muziekins ... nt=234x104" onclick="window.open(this.href);return false;
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

LeftyJ schreef:
deevit schreef:Ik heb ze vaker gezien met frets, laatst stond nog een donkerbruine te koop. Waar zowel de kleur als frets niet zouden kloppen, maar het zag er op de foto's wel authentiek uit...
Was dat geen GWB2? Die hoort namelijk bruin en gefret te zijn :D

Afbeelding
Geen idee... Maar dan was de prijs wel héél erg goed. :)
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

Zaten die starcaster bassen niet juist nog onder de Squier affinity series?
Plaats reactie