Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door zomnius »

chowney,

ziet er smakelijk uit, als short scale:




https://bassdirect.co.uk/bass_guitar_spe ... SWB_1.html

en volgens mij redelijk betaalbaar.

(en die met die tremolo daarachter. aarrgghhh gassss)

Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door badastronaut »

Ja zijn tegekke goed doordachte basgitaren die SWB's. Inderdaad prima betaalbaar, nieuwe tussen de 550 en 650 euro. Die met de tremelo is alleen net ff wat anders. Die is gemaakt door bas bouwer Brian Eastwood, kost rond de 2400 euro. De Chowny's zijn allemaal gebaseert op die bas. Goeie bassist ook die Scott Whitley.

Oh en effe voor het GAS gevoel,

https://www.shortscalebass.co.uk/product ... cale-bass/

Echt heel mooi gemaakt...
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4353
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Unlord »

rich13 schreef: 21 jun 2017, 12:08 Ik. Genoeg tweedehands gekocht, maar als Thomann een lading geweldige bassen dumpt voor prijzen die tweedehands zelfs niet te vinden zijn, of als het gewoon niet zo duur is, maar wel kwalitatief goed spul is.
Tsja, dat had ik dus ook met met mijn Kala. Als ik er toevallig tegenaan loop dan. Maar zo vaak komt dat toch niet voor? En als je B-Stock zou bedoelen...dat vind ik gewoon tweedehands handelen door winkels.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23334
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door rich13 »

Nee, geen B-stock, maar nieuw.

Ik ben het wel met je eens hoor, er is tweedehands erg veel moois te vinden.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1465
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Gibson EB3 uit '69

Bericht door koen van soelen »

Wat denken jullie van deze? Gibson EB3 uit '69, wel behoorlijk versleuteld. De verkoper hoopt er 800-900 euro voor te krijgen... Is dat reëel? Ik vind het persoonlijk wat aan de hoge kant.

https://link.marktplaats.nl/m1175095565

Edit: Oh staat ook hier op het forum... Daar had ik 'em vandaan :facepalm:
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door SpcMnk »

Geen slechte prijs toch? Ik had een volledig originele uit 69 die een paar jaar geleden na heel veel, en heel snel, tegen elkaar opbieden van drie potentiele kopers voor bijna het dubbele is gegaan.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1465
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door koen van soelen »

Heb je hem bekeken? Vooral die doorgezaagde hals vind ik nogal wat. Electronica is niet origineel. En zit dat slagblad nou raar of lijkt het maar zo? Ik vind het lastig. Het is wél een bas uit '69. Dat dan weer wel.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door SpcMnk »

Die slagplaat ziet raar uit, maar dat is het ontwerp. Die van mij was hetzelfde.
Als de electronica niet meer origneel is (en de dummy coil mist) dan ben je 90% van de (brugpup) sound kwijt...
De originele hals pickup zou er een moeten zijn met een impedantie van 34K--> Mud bucker. Die zit er dus ook niet meer in.
Lijkt me sterk dat die hals gezaagd is. Die gelijmde verbinding was in dei tijd nu eenmaal brak. Die van mij was daar ook ooit los gebroken. Die was wel een stuk netter gefixed.
Voor de rest is er flink mee gesmeten.. gibson logo is redelijk naar de vaantjes..

Inderdaad een hoge prijs. max 600 zou ik zeggen. Niet dat ik dat er voor zou geven...
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1465
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door koen van soelen »

Dan klopt mijn gutfeeling aardig. Thanx!
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door VanderVeen »

SpcMnk schreef: 22 jun 2017, 14:42 Die slagplaat ziet raar uit, maar dat is het ontwerp. Die van mij was hetzelfde.
Als de electronica niet meer origneel is (en de dummy coil mist) dan ben je 90% van de (brugpup) sound kwijt...
De originele hals pickup zou er een moeten zijn met een impedantie van 34K--> Mud bucker. Die zit er dus ook niet meer in.
Lijkt me sterk dat die hals gezaagd is. Die gelijmde verbinding was in dei tijd nu eenmaal brak. Die van mij was daar ook ooit los gebroken. Die was wel een stuk netter gefixed.
Voor de rest is er flink mee gesmeten.. gibson logo is redelijk naar de vaantjes..

Inderdaad een hoge prijs. max 600 zou ik zeggen. Niet dat ik dat er voor zou geven...
Hals is wel afgezaagd geweest. Waarom? Vraag maar aan de douane...
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door SpcMnk »

WTF??
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
QPumaLocoQ
weet niet wat-ie wil
Berichten: 7888
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:47

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door QPumaLocoQ »

De hals is niet afgezaagd jongens, de douane heeft 'm losgetrokken... Is vervolgens heel netjes gefixt en zeker niet veel minder stabiel dan de gemiddelde niet gebroken Gibson neck. Die halzen zijn van zichzelf al gevoelig.

Wat betreft de pickups: inderdaad niet origineel, maar wel exact naar het origineel gewonden door Curtis Novak. Dus zeker geen rommel. Dat samen met de elektronica die er in zit kost alleen al 700 euro nieuw. Er zit enkel de hoogste kwaliteit in.

Anyway, 500 euro gaat ie zéker niet voor weg. Originele zie je dezer dagen voor 2000 tot 2500 euro te koop staan zelfs. Dus dan vind ik 800-900 euro best reëel.
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20323
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door tjoepatjoep »

Ik denk dat Cas daar echt geen hoge prijs voor vraagt.
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22644
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door wombatboter »

badastronaut schreef: 22 jun 2017, 07:07 Ja zijn tegekke goed doordachte basgitaren die SWB's. Inderdaad prima betaalbaar, nieuwe tussen de 550 en 650 euro. Die met de tremelo is alleen net ff wat anders. Die is gemaakt door bas bouwer Brian Eastwood, kost rond de 2400 euro. De Chowny's zijn allemaal gebaseert op die bas. Goeie bassist ook die Scott Whitley.

Oh en effe voor het GAS gevoel,

https://www.shortscalebass.co.uk/product ... cale-bass/

Echt heel mooi gemaakt...
Heb eens naar je soundsamples geluisterd bij je advertentie en zeer aangenaam verrast door je spel....dik in orde, man. Dat wou ik toch even kwijt. :worship:
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door badastronaut »

Leuk om te horen! Bedankt! twijfelde zelf of ik het wel online wilde zetten, ff heel rap opgenomen in 20 min ofzo en dan hoor je toch dat het wat slordig wordt.

Zag net deze prachtige Alembic 'Stanley Clarke' op Bassic. Dan zie je waar Scott Whitley de inspiratie vandaan heeft...

https://www.bassic.de/kleinanzeigen/ale ... arke.7605/
Plaats reactie