Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
QPumaLocoQ
weet niet wat-ie wil
Berichten: 7887
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:47

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door QPumaLocoQ »

QPumaLocoQ schreef: 22 jun 2017, 17:21 De hals is niet afgezaagd jongens, de douane heeft 'm losgetrokken... Is vervolgens heel netjes gefixt en zeker niet veel minder stabiel dan de gemiddelde niet gebroken Gibson neck. Die halzen zijn van zichzelf al gevoelig.

Wat betreft de pickups: inderdaad niet origineel, maar wel exact naar het origineel gewonden door Curtis Novak. Dus zeker geen rommel. Dat samen met de elektronica die er in zit kost alleen al 700 euro nieuw. Er zit enkel de hoogste kwaliteit in.

Anyway, 500 euro gaat ie zéker niet voor weg. Originele zie je dezer dagen voor 2000 tot 2500 euro te koop staan zelfs. Dus dan vind ik 800-900 euro best reëel.
Ter aanvulling; zo zag de boel er uit toen ik het binnenkreeg.
Afbeelding
Afbeelding
Het hout wat aan de verkeerde kant was meegetrokken is verwijderd en opgevuld met nieuwe stukjes hout. Vervolgens is de hele boel verlijmd met lijm die waarschijnlijk beter is dan die van 50 jaar geleden. Alles is stevig met klemmen vastgezet en heeft ipv de nodige 24 uur, maar liefst 3 dagen gedroogd. Ja, dit heeft inderdaad wat littekens achter gelaten.. Maar who cares, het is geen perfect instrument, als je die wilt moet je de eerder genoemde 2500 euro maar neerleggen. Ik denk alleen niet dat die veel beter gaat klinken dan deze. ;)
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Sanders »

Oei... Waarom zou de douane dat doen?

Anyway, over de prijs... Ik had de kans om een paar weken geleden een 1965 EB0 (enkele pickup) te kopen voor 500€: gestript, origineel element maar nieuwe potmeters, geen slagplaat en een tweevoudige (herstelde) kopbreuk, en ik was nét te laat. Dus de prijs van Cas lijkt me fair voor een meer gewild (en veelzijdiger) model in een iets betere staat. Ik zou'm wel willen.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door SpcMnk »

serieus: WTF!? Dat is echt mishandeling!

En alle vertrouwen erin dat hij goed is gefixt. Beetje jammer van het kleur verschil met de opvulling. Een locale repaint (black burst op die plek) was wellicht mooier geweest. maarja, das smaak.

Het is duidelijk dat dit geen verzamelaars object is. Dat het een echte player is, zoveel is duidelijk. Uiteindelijk is er voor elke bas een passende eigenaar en zo zal het met deze ook wel lopen. Wat betreft de waarde, het is geen museum stuk en dan is het maar net wat iemand er voor over heeft.

En dat is het ook.. een koper moet voor deze bas gaan omdat hij de looks en sound van deze bas zoekt. En niet per definitie een 'Gibson EB3 uit 69'. Gekeken naar de gebruikte materialen (electronica ed.) is de vraagprijs niet vreemd inderdaad.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4822
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Green Goblin »

Ik zou deze foto's ook in de MP-advertentie zetten. Ze geven mij in elk geval een beter idee over de bas en hoe hij gerepareerd is dan de andere foto's.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door aap »

Heb je eigenlijk een klacht bij de douane ingedient? Lijkt mij niet echt de bedoeling om spullen los te trekken.....
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Erelid »

Was die zending niet verzekerd?
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Pedullist »

Sanders schreef: 23 jun 2017, 11:01 Oei... Waarom zou de douane dat doen?
Ik zie geen enkele reden waarom de douane een hals zou lostrekken, tenzij dat de enige manier was om een compartiment te bereiken waarin op een scan viel te zien dat het instrument vol zat met zakjes coke ofzo.

Beschadiging door het vervoersbedrijf, en zelf gerepareerd om gezeur met verzekeringen te voorkomen is aannemelijker. Maar nog aannemelijker lijkt het me dat gewoon een vorige gebruiker dit heeft gedaan.
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door zomnius »

k. weer een bas gekocht.
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Pedullist »

Wat?
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door zomnius »

een jens beauty
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Pedullist »

:D
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15087
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door padawatje »

Ik heb al ongelooflijk veel idiote verhalen gehoord van douaniers die spullen vernielen omdat ze VERMOEDEN dat het namaak is of er smokkelwaar in verborgen zit. Echt onvoorstelbaar. Blijkbaar komen ze daar mee weg ...
Pedullist schreef: 24 jun 2017, 10:27
Sanders schreef: 23 jun 2017, 11:01 Oei... Waarom zou de douane dat doen?
Ik zie geen enkele reden waarom de douane een hals zou lostrekken, tenzij dat de enige manier was om een compartiment te bereiken waarin op een scan viel te zien dat het instrument vol zat met zakjes coke ofzo.

Beschadiging door het vervoersbedrijf, en zelf gerepareerd om gezeur met verzekeringen te voorkomen is aannemelijker. Maar nog aannemelijker lijkt het me dat gewoon een vorige gebruiker dit heeft gedaan.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Pedullist »

Ze hebben mijn amp ook uit elkaar gehaald. Althans volgens de bouwer. Alleen ik vind zo'n hals lostrekken wel eigenaardig.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4822
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Green Goblin »

Maakt het uit? Wat van belang is, is hoe het gerepareerd is.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
QPumaLocoQ
weet niet wat-ie wil
Berichten: 7887
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:47

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door QPumaLocoQ »

Ik heb het ook altijd gek gevonden... Pakket was verzekerd, maar volgens de verkoper kon de UPS het om een of andere vage reden niet refunden. Halfjaar heen en weer gemaild, maar er viel niks te regelen met die gast. En hij zit in Amerika, ik hier, dus er was uiteindelijk niet zoveel meer wat ik kon doen helaas. gibsondependable heet ie op eBay, voor de mensen die het willen weten. Hij verkoopt heel veel vintage onderdelen en heeft goeie ratings. Dus dit zal wel een uitzondering zijn geweest I guess..
Plaats reactie