Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Erelid »

Strabel schreef: 04 apr 2018, 17:13 Je hebt ook niet USA-subs die zijn goedkoper ,dus voor €350,- een USA -sub is een koopje.
aanvulling; Subs zijn dacht ik tot eind 2004 begin 2005 in USA gemaakt,maar ze waren te duur om te produceren daarna komen ze uit Indonesie. :)
Kijk; deze is wat redelijker geprijsd:

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en- ... ousPage=lr

Het is dat ik al een Stingray heb..
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door badastronaut »

Wat is nou eigenlijk het grote verschil tussen een échte en een sub? afgezien van de 'kale' brug lijkt het materiaal zo goed als het zelfde...
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Unlord »

Hou ze allebei maar eens in je handen. Dan wordt het snel duidelijk.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Pedullist »

Correct
Gebruikersavatar
4$
Berichten: 1342
Lid geworden op: 22 dec 2005, 19:27

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door 4$ »

Ik denk dat Reinier doelt op objectief waarneembare verschillen. Materialen etc.
Ik ben een buitengewoon beperkt bassist, maar in mijn beperkingen ben ik wel heel goed!

Chowny SWB-1 TB passive
YAMAHA BB425X(te koop)
CORT GB75(te koop)
Plexibass
TC Electronic BG250-208
TC Electronic RS112
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Rieno »

Objectief waarneembaar is de kwaliteit die je in handen hebt..dat is niet altijd goed te duiden, maar je merkt het idd direct. Ik had het bijvoorbeeld ook toen ik van m'n Yamaha TRB6 (een uitstekend instrument) naar een Pedulla Thunderbolt 6 ging..ik kon niet precies aangeven waar het verschil in zat, maar dat het twee totaal andere werelden waren was wel duidelijk.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door badastronaut »

Ik was eigenlijk gewoon benieuwd of er ook andere elementen in zaten of zo, of waaibomen hout oid. Belangrijkste is dat je dus wel terecht meer betaald voor een gewone Musicman. Er 'schijnen' immers Squiers te zijn die net zo 'goed' zijn als échte Fenders, maar dat gaat voor die SUBS dus niet op...
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Rieno »

Voor die USA SUBS (die oude dus) schijnt het allemaal nogal in de marges te zitten..de kwaliteitscontrole was wat losser, de body (van populier ipv essen) heeft geen contour en de nek is meegelakt met de rest van het hout (dus minder mooi hout waarschijnlijk). Voor de rest is het qua elektronica een 2EQ Stingray, dus klinken doet het vast goed. Het gevoel bij het bespelen zal denk ik dus wel anders zijn (en dat was ook zo in mijn geheugen).
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Strabel »

Voor diegenen die de franse taal een beetje machtig zijn.
https://www.zikinf.com/annonces/dispann ... ce=1547557
Deze is wel actief(die van mij was ook actief) dus ook iets hogere prijs?
Knoppen;Volume(push/pull-actief/passief) ,bas en hoog regelaar
Ik begrijp alleen bij de passive subs niet helemmaal de 3 knops functie?
Op zich een prima instrument hoewel ik hem toch een beetje"lomp"vond aanvoelen ,plus al eerder genoemd die gelakte hals,niet voor mij bedoelt.
Ik heb 5j geleden €450, betaalt en heb hem geruild voor een Warwick-Corvette std (de) actief,goeie deal vond ik. :D
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Freddy Lee »

Beetje vreemd. De verkoper van de SUB op Marktplaats woonde gisteren nog in Biddinghuizen. Is kennelijk vannacht verhuisd naar Schore in Zeeland. :shock:
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door basloze fret »

badastronaut schreef: 08 apr 2018, 15:47. Er 'schijnen' immers Squiers te zijn die net zo 'goed' zijn als échte Fenders, maar dat gaat voor die SUBS dus niet op...
Met de nadruk op 'schijnen'. Meestal wordt het beweerd door mensen die zelf een Squier hebben en geen USA Fender. Het is altijd leuk om te zeggen om je koop te rechtvaardigen dat iets beter is dan een vergelijkbaar instrument dat veel duurder is. En in de praktijk ben ik ze nog niet tegen gekomen. Ik geloof niet zo in die verhalen.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door SpcMnk »

:lol: :stupid:
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
4$
Berichten: 1342
Lid geworden op: 22 dec 2005, 19:27

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door 4$ »

basloze fret schreef: 08 apr 2018, 18:22
badastronaut schreef: 08 apr 2018, 15:47. Er 'schijnen' immers Squiers te zijn die net zo 'goed' zijn als échte Fenders, maar dat gaat voor die SUBS dus niet op...
Met de nadruk op 'schijnen'. Meestal wordt het beweerd door mensen die zelf een Squier hebben en geen USA Fender. Het is altijd leuk om te zeggen om je koop te rechtvaardigen dat iets beter is dan een vergelijkbaar instrument dat veel duurder is. En in de praktijk ben ik ze nog niet tegen gekomen. Ik geloof niet zo in die verhalen.
Zo is het ook precies andersom.......

Met de nadruk op 'schijnen'. Meestal wordt het beweerd door mensen die zelf een Fender USA hebben en geen Squier. Het is altijd leuk om te zeggen om je koop te rechtvaardigen dat iets beter is dan een vergelijkbaar instrument dat veel goedkoper is.
Ik ben een buitengewoon beperkt bassist, maar in mijn beperkingen ben ik wel heel goed!

Chowny SWB-1 TB passive
YAMAHA BB425X(te koop)
CORT GB75(te koop)
Plexibass
TC Electronic BG250-208
TC Electronic RS112
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door badastronaut »

Haha ja precies. Het is niet de bedoeling om een discussie aan te zwengelen over dat onderwerp hoor, ik heb zelf geen ervaring met Squier dus kan er niet over meepraten. Heb wel een paar Amerikaanse fender jazz bassen gehad waarvan ik het verschil met mijn toenmalige Mexicaanse variant wel héél minimaal vond. Achteraf kon ik de hogere prijs van de Amerikaan bijna niet verklaren. In het geval van de sub is er dus wel een duidelijk verschil met de duurdere variant.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13376
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door LeftyJ »

Mijn twee Japanse Squier Strats doen niet veel onder voor een Amerikaan in ieder geval :)
Plaats reactie