Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door dr. Bassvibes »

Je zou er bijna bewust porselein voor laten vallen. Al heet dit dan weer Kintsugi, als ik wikipedia mag geloven. :)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8179
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Peachabell »

Doet me een beetje denken aan het werk van Martin Branch (Lyre Pottery), een keramist/pottebakker waar ik in West Cork bij langs ben geweest.


Afbeelding

Andere glazuren, maar overeenkomstige vorm en structuur.
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door dr. Bassvibes »

Hier gaat het specifiek om de reparaties die met goud worden uitgevoerd. Kintsugi :)
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Frederiek »

Doet me denken aan

Afbeelding
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18615
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Pedullist »

dr. Bassvibes schreef: 19 jun 2018, 14:24 Hier gaat het specifiek om de reparaties die met goud worden uitgevoerd. Kintsugi :)
En dat is wat anders dan wabi sabi. Ik heb er een boekje over maar het is erg complex (veel tegenstellingen), maar in de regel moet het door mensenhanden zijn gemaakt, en door natuurlijk verval aangetast zijn.
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7894
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door BassKees »

Peachabell schreef: 19 jun 2018, 14:09 Doet me een beetje denken aan het werk van Martin Branch (Lyre Pottery), een keramist/pottebakker waar ik in West Cork bij langs ben geweest.


Afbeelding

Andere glazuren, maar overeenkomstige vorm en structuur.
Dat doet mij eraan denken dat uit een onderzoek van bacteriekweken uit pindabakjes in de horeca bleek dat de meeste mensen hun handen niet wassen nadat ze naar de wc zijn geweest.
Gebruikersavatar
Laxe
Berichten: 1563
Lid geworden op: 14 dec 2005, 00:28

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Laxe »

Steeds verder off topic: gelukkig zie je steeds meer pindaflesjes waar ze niet met hun vingers in kunnen, zo ook bij MON :mrgreen:
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Frederiek »

Pedullist schreef: 19 jun 2018, 15:25
dr. Bassvibes schreef: 19 jun 2018, 14:24 Hier gaat het specifiek om de reparaties die met goud worden uitgevoerd. Kintsugi :)
En dat is wat anders dan wabi sabi. Ik heb er een boekje over maar het is erg complex (veel tegenstellingen), maar in de regel moet het door mensenhanden zijn gemaakt, en door natuurlijk verval aangetast zijn.
Ik vind het wel een mooie term om de grens aan te geven tussen subtiel verouderd/craquelé/patina/verkleuring en keihard afgeragd/ranzig/in de rook gestaan/over een stoeptegel getrokken
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18615
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Pedullist »

Ik hou er persoonlijk erg van. Ook in deze wereld waar alles steeds perfecter moet, vind ik het fijn iets te zien wat verval en imperfectie toelaat.
dejohan
Berichten: 2789
Lid geworden op: 21 jan 2013, 17:03

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door dejohan »

Zou de Kintsugi fabriek ook een afdeling hebben waar enthousiaste japanners de hele dag al lachend aardewerk vernielen?
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Frederiek »

Die is naast de fabriek met de afdeling waar ze lachend bassen relic'en :lol:
Gebruikersavatar
SaabandBass
Berichten: 420
Lid geworden op: 26 jun 2013, 21:43

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door SaabandBass »

Pedullist schreef: 19 jun 2018, 16:36 Ik hou er persoonlijk erg van. Ook in deze wereld waar alles steeds perfecter moet, vind ik het fijn iets te zien wat verval en imperfectie toelaat.
Heerlijk!
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2342
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door MaartenV »

Pedullist schreef: 19 jun 2018, 16:36 Ik hou er persoonlijk erg van. Ook in deze wereld waar alles steeds perfecter moet, vind ik het fijn iets te zien wat verval en imperfectie toelaat.
Eens. Streven naar perfectie is een mooie reis, het bereiken van perfectie is dodelijk saai.
Het is makkelijker als je denkt.
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8179
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Peachabell »

Iemand vertelde me eens een anekdote over Perzische tapijten, dat daar altijd opzettelijk een weeffout in verwerkt zit, want alleen Allah is perfect. (Nu vraag ik me af of dat die Ierse keramist was, waarschijnlijk omdat die met een Iraanse getrouwd is)
Ook een mooi gegeven.


Afbeelding
Höfner Verythin 500/7


Afbeelding
Yamaha BB425x
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 22944
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Angelo »

Pedullist schreef: 19 jun 2018, 16:36 Ik hou er persoonlijk erg van. Ook in deze wereld waar alles steeds perfecter moet, vind ik het fijn iets te zien wat verval en imperfectie toelaat.
Daar heb ik elke morgen de spiegel voor.
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Plaats reactie