Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door JohnBoy »

Pedullist schreef: 27 aug 2018, 17:12 En daarnaast, bouwers en repateurs...als ze het werk van iemand anders kunnen afkraken, zullen ze het niet laten. :) Serieus nog nooit iets positiefs gehoord over een instrument wat ik wegbracht.
Dat is waar, maar over Wim Heins niets dan goeds uiteraard.
C'est la retorique qui fait la musique
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Frederiek »

Afbeelding

Als je kijkt naar de kop zie je dat je de delen waaruit de hals is samengesteld kunt onderscheiden. Het lijkt me hooguit iets zeggen over de lak en ik zou me er totaal niet druk om maken. Tenzij ze erom bekend staan uit elkaar te vallen natuurlijk :)
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door basloze fret »

BassKees schreef: 27 aug 2018, 11:45 Tsja. Deze Martyn is ook nog te koop:
Afbeelding
Mooi! nog nooit gehoord van dat merk. Iemand hier ervaring mee? Eigenlijk een Fodera kopie toch?
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7925
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door BassKees »

Is een Braziliaanse bouwer. Maakt erg mooie instrumenten. Je zou kunnen zeggen dat dit een Fodera-geïnspireerd instrument is, ik denk dat de kwaliteit buitengewoon goed is.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18728
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Pedullist »

Frederiek schreef: 27 aug 2018, 18:26 Als je kijkt naar de kop zie je dat je de delen waaruit de hals is samengesteld kunt onderscheiden. Het lijkt me hooguit iets zeggen over de lak en ik zou me er totaal niet druk om maken. Tenzij ze erom bekend staan uit elkaar te vallen natuurlijk :)
Hebben die 92-ers van mij ook. Nooit last van gehad. Ze zijn ook zo'n 30 jaar oud. Gewoon op spelen. :)
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Pellek »

Frederiek schreef: 27 aug 2018, 18:26 Afbeelding

Als je kijkt naar de kop zie je dat je de delen waaruit de hals is samengesteld kunt onderscheiden. Het lijkt me hooguit iets zeggen over de lak en ik zou me er totaal niet druk om maken. Tenzij ze erom bekend staan uit elkaar te vallen natuurlijk :)
Maar dat heeft inderdaad meer met de lak te maken dan met het hout. Ik wist dat dat het waarschijnlijk was, maar ik was benieuwd hoe dat dan slecht kon zijn. Dit zie je bij bodies die uit meerdere delen bestaat ook bijna altijd.
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Charlie »

De lak is niet gebarsten en het Pedulla logo is niet gescheurd, dus niks aan de hand.
Voor 'n Zwitser is ie niet echt zuinig op z'n Pedulla geweest. Goed gevet fretboard. :shock:
Riposa il giorno per dormire la notte.
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Charlie »

BassKees schreef: 27 aug 2018, 11:45 Tsja. Deze Martyn is ook nog te koop:
Afbeelding
Is de verkoper 'n handelaar? Die heeft steeds van alles in de verkoop.
Deze sloeg wat mij betreft echt alles: professioneel verkloot & de hoofdprijs.
Riposa il giorno per dormire la notte.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door BassAgent »

Kanonne, dat is slecht gedaan zeg :O

Maar die Martyn vind ik echt schítterend.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door basloze fret »

BassKees schreef: 27 aug 2018, 18:52 Is een Braziliaanse bouwer. Maakt erg mooie instrumenten. Je zou kunnen zeggen dat dit een Fodera-geïnspireerd instrument is, ik denk dat de kwaliteit buitengewoon goed is.
ok bedankt. Fodera geïnspireerd vind ik wel een understatement. Het is bijna hetzelfde als een Emperor of een Imperial, maar dan wat betaalbaarder. Ik kan trouwens geen website vinden van hem, alleen facebook.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door SpcMnk »

Pellek schreef: 27 aug 2018, 19:49
Frederiek schreef: 27 aug 2018, 18:26 Afbeelding

Als je kijkt naar de kop zie je dat je de delen waaruit de hals is samengesteld kunt onderscheiden. Het lijkt me hooguit iets zeggen over de lak en ik zou me er totaal niet druk om maken. Tenzij ze erom bekend staan uit elkaar te vallen natuurlijk :)
Maar dat heeft inderdaad meer met de lak te maken dan met het hout. Ik wist dat dat het waarschijnlijk was, maar ik was benieuwd hoe dat dan slecht kon zijn. Dit zie je bij bodies die uit meerdere delen bestaat ook bijna altijd.
Ik heb er twee gehad die dat hadden, over de hele hals.. ik vond dat niet lekker aanvoelen. En of het hiermee te maken heeft weet ik niet, maar de hals moest 4 keer per jaar bijgedraaid worden. De meeste bassen die ik nu heb hoeven nooit of maar zelden opnieuw afgesteld te worden. Anyway, mijn associatie met dat ongelijke krimpen is geen gladde en een instabiele hals.
En daar dan nog eens bij dat die 6 snaar slecht is onderhouden en mee is gegooid zou ik er zeker geen 1500 voor over hebben.

Ik heb wel nog een fretless Pedulla uit eind jaren 80 en die heeft dit allemaal niet. Heerlijke bas die nooit meer weg gaat.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7925
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door BassKees »

basloze fret schreef: 27 aug 2018, 21:36
BassKees schreef: 27 aug 2018, 18:52 Is een Braziliaanse bouwer. Maakt erg mooie instrumenten. Je zou kunnen zeggen dat dit een Fodera-geïnspireerd instrument is, ik denk dat de kwaliteit buitengewoon goed is.
ok bedankt. Fodera geïnspireerd vind ik wel een understatement. Het is bijna hetzelfde als een Emperor of een Imperial, maar dan wat betaalbaarder. Ik kan trouwens geen website vinden van hem, alleen facebook.
Toch wel een internetsite gevonden: https://smartyn.com/
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18728
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Pedullist »

SpcMnk schreef: 28 aug 2018, 01:43 En of het hiermee te maken heeft weet ik niet, maar de hals moest 4 keer per jaar bijgedraaid worden.
Pedulla's hebben zo'n dunne hals dat het er gewoon een beetje bijhoort (zegt Pedulla zelf ook). Je ziet ook vaak dat bassisten als Egan en Schmidt (en ik) het kapje er soms gewoon aflaten voor langere tijd. Soms draai ik zelfs wel vaker bij dan 4x per jaar. Misschien dat het minder erg is met 4 snaar bassen. Ik vind de dunne hals zo heerlijk spelen dat ik het niet zo'n probleem vindt. Zeker in deze tijden met extreme hitte (of droogte) begin van het jaar. Het forceert je ook om er af en toe eens kritisch naar te kijken, en dat je niet een bas 20 jaar lang verkeerd laat staan.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door JohnBoy »

Pedullist schreef: 28 aug 2018, 09:40 Het forceert je ook om er af en toe eens kritisch naar te kijken, en dat je niet een bas 20 jaar lang verkeerd laat staan.
Persoonlijk heb ik toch het meest plezier van bassen die nooit afgesteld hoeven omdat ze gewoon ontzettend stabiel zijn. 1 x goed afstellen, klaar. Heerlijk! Telkens een soort thuiskomen.
Zijn inderdaad niet de allerdunste halsjes... Maar die zijn toch voor g*t*r*st*n?
C'est la retorique qui fait la musique
Plaats reactie