Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
CaptainSlow

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door CaptainSlow » 11 sep 2018, 22:08

Het mag allemaal, maar de Captain vindt dat die muzikant zich verlaagt tot het nivo van de gemiddelde makelaar.

De captain hoopt maar dat niemand er in trapt.
Laatst gewijzigd door CaptainSlow op 11 sep 2018, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Squier Classic Vibe Precision 60s - Sonic Blue
Yamaha BB424 Black

Hagen

Bericht door Hagen » 11 sep 2018, 22:19

Hij mag het allemaal. Gelukkig hebben we hier genoeg kennis aan boord om dit soort prijzen te duiden. Dat mag gezegd worden.

Pedullist
palingsoundpurist

Bericht door Pedullist » 11 sep 2018, 22:27

Ik verkoop graag aan liefhebbers. Als ik een instrument weg doe, vind ik dat hij bespeeld moet worden. Liefst door iemand die het kan waarderen. Dat spel speelt Björn goed. Het lijkt echt of hij een liefhebber is. Als je dan je instrument 1 dag later weer op Markplaats ziet staan met een lulverhaal voor 3x zo duur, dan is dat jammer. Als hij zichzelf Björn's Gitaarshop noemt, prima. Maar hier zit wat deceptie bij, en dat is hinderlijk. Ik had hem mijn gitaar graag aan iemand anders verkocht.

CaptainSlow

Bericht door CaptainSlow » 11 sep 2018, 23:01

Pedullist schreef:
11 sep 2018, 22:27
Ik verkoop graag aan liefhebbers. Als ik een instrument weg doe, vind ik dat hij bespeeld moet worden. Liefst door iemand die het kan waarderen. Dat spel speelt Björn goed. Het lijkt echt of hij een liefhebber is. Als je dan je instrument 1 dag later weer op Markplaats ziet staan met een lulverhaal voor 3x zo duur, dan is dat jammer. Als hij zichzelf Björn's Gitaarshop noemt, prima. Maar hier zit wat deceptie bij, en dat is hinderlijk. Ik had hem mijn gitaar graag aan iemand anders verkocht.
hmmm, de mooie verhalen gebruikt hij dus ook richting inkoop.

verkopen gaat om gunnen. dat je je netjes en vriendelijk gedraagt om de gunfactor niet te laten zakken ligt binnen de grenzen van het betamelijke, maar dit lijkt op het planmatig bewerken van de verkoper.

bah, ik heb er een hekel aan, en ik vind het vervelend dat ik door dit soort lui ook bij eerlijke kopers een vleugje wantrouwen mee moet nemen.
Squier Classic Vibe Precision 60s - Sonic Blue
Yamaha BB424 Black

basloze fret

Bericht door basloze fret » 12 sep 2018, 09:57

Tsja, blijft moeilijk. Ik ben ook niet zo voor MP handelaren en zal er niet snel iets van kopen. Maar als ze een eerlijke prijs vragen en eerlijke informatie geven zie ik geen probleem. Dat is bij deze verkoper op of zelfs over het randje denk ik (ik heb me verder niet zo verdiept in hem).

Maar eigenlijk doen we het allemaal een beetje. Je bent natuurlijk zo eerlijk mogelijk als je iets verkoopt maar wil het aan de andere kant wel verkopen en er niet te veel verlies op leiden. Als een instrument je echt 100% bevalt dan verkoop je het ook niet denk ik dan. Tenzij je echt om geld verlegen zit. Dus er is dan altijd iets aan dat je niet goed vindt en dat zet je meestal niet in de advertentie, tenzij het echt gebreken zijn natuutlijk.

Rieno
moderator

Bericht door Rieno » 12 sep 2018, 10:02

Wat voor prijs je ook vraagt of hoe je ook inkoopt; als je het op een oneerlijke manier doet (met lulverhalen dus), dan ga je al scheef. Ik heb persoonlijk niks tegen handelaren en als ze hun geld op die manier kunnen verdienen...heel knap, ik kan het niet.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis

Frederiek

Bericht door Frederiek » 12 sep 2018, 10:32

Is dit trouwens dezelfde kerel als die toen die Benavente met kapotte halspen verkocht?

Pedullist
palingsoundpurist

Bericht door Pedullist » 12 sep 2018, 10:49

Ja, volgens mij wel.

Ik krijg hetzelfde gevoel als bij één of andere rijke CEO die via allerlei slinkse belastingtruukjes allerlei dingen gedaan krijgt (Albert Hein had via een giftenconstructie naar zijn kinderen, wat via de achterdeur weer terugkwam, een jaarsalaris van minder dan het minimumloon voor de fiscus). Het mag wel volgens de wet, maar je bent niet echt een fijn mens.

Björn mag inkopen voor weinig geld, en zelfs zijn ware intenties verbloemen, en verkopen of ruilen voor het driedubbele. Maar je bent geen fijn mens. Dat hij eeuwig door een brandend braambos moge kruipen...

Frederiek

Bericht door Frederiek » 12 sep 2018, 11:25

Nare man. Hangt een mooi verhaal op en als je doorvraagt wordt hij opeens heel neerbuigend en onaangenaam. Als je bekende gebreken actief bagatelliseert of iets veel mooier doet voorkomen dan het is ben je in mijn ogen gewoon een klo... oplichter. Dat gaat wel wat verder dan conform marktwerking iets met winst doorverkopen. Zijn karma haalt hem nog wel in.

Angelo
Visserslatijn

Bericht door Angelo » 12 sep 2018, 13:18

Heb in baldadige bui bericht gestuurd. Aangegeven dat in deze staat de bas wel interessant is maar geen 2500 en gevraagd naar foto van t serie-nummer. Nog geen reactie.

Less je even mee Björn? 😉

SpcMnk

Bericht door SpcMnk » 12 sep 2018, 14:27

Frederiek schreef:
12 sep 2018, 11:25
Nare man. ...Zijn karma haalt hem nog wel in.
dat inderdaad.
Ookal moet ik dan toch even aan deze denken:
Afbeelding
M'n bandjes laatste langspeelplaat op Spotify

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...

Frederiek

Bericht door Frederiek » 12 sep 2018, 15:19

Hahaha ja da's een mooie twist

Angelo
Visserslatijn

Bericht door Angelo » 12 sep 2018, 19:06

6632A310-529D-4BCF-9FED-ECA20D5170AF.jpeg
6632A310-529D-4BCF-9FED-ECA20D5170AF.jpeg (721.2 KiB) 248 keer bekeken
Klinkt bangelijk?

zomnius

Bericht door zomnius » 12 sep 2018, 20:10

ja dat is visserslatijn
Jouw bas lijkt best wel op een......

Hagen

Bericht door Hagen » 12 sep 2018, 21:11

Oei ipv oempf?

Plaats reactie